Szukasz nowych kanałów, dzięki którym można skutecznie dotrzeć do klientów? Chcesz wyprzedzić konkurencję? Zobacz nasze zestawienie najciekawszych propozycji i przekonaj się, że performance marketing nie kończy się na Facebooku i Google.
Nieprzypadkowi odbiorcy, duże zaangażowanie, zaufanie do treści – to tylko niektóre z powodów, dlaczego warto się reklamować na LinkedIn, najpopularniejszym portalu społecznościowym dla profesjonalistów. Korzystają z niego głównie osoby w wieku 25 – 34 lata.
Jakie jeszcze korzyści płyną z reklamowania się na LinkedIn? Firmy nie muszą martwić się o ogromną konkurencję, jak ma to miejsce w przypadku płatnych kampanii na Facebooku czy Instagramie. Do tego reklamy można targetować na podstawie kategorii niedostępnych na innych portalach (np. zajmowane stanowisko, branża)
LinkedIn oferuje kilka rodzajów formatów reklamowych, m.in. reklamę tekstową, wideo czy w formie wydarzenia. Reklamodawcy mogą też zdecydować się na reklamę dynamiczną.
Dowiedz się więcej o LinkedIn Ads z naszego artykułu.
YouTube to druga najpopularniejsza platforma społecznościowa na świecie. Codziennie korzysta z niej ok. 30 mln osób, a miesięcznie – 2,6 mld! Na popularności w ostatnich latach zyskują krótkie wideo YouTube Shorts – mają już 1,5 mld aktywnych użytkowników.
YouTube oferuje reklamodawców zróżnicowane formaty reklamowe, np. elastyczne reklamy displayowe, reklamy In-Stream czy bumpery reklamowe. Można precyzyjnie określić grupę odbiorców na podstawie m.in.danych demograficznych czy słów kluczowych.
Dlaczego warto reklamować się na YouTube? Nie od dziś wiadomo, że format wideo jest bardziej atrakcyjny i angażujący niż chociażby tekst czy grafika. Zwłaszcza młodsze pokolenie – np. Gen Z – preferuje treści wideo.
Żeby skutecznie docierać do swoich odbiorców, możesz też prowadzić firmowy kanał na YouTube. Dowiedz się, jak to robić z naszego artykułu.
WeTransfer to jedna z najpopularniejszych platform do przesyłania dużych załączników (np. w formacie jpeg, mp3, mp4). Oprócz tego słynie z wysokich jakościowo kreacji reklamowych – pełnoekranowych banerów, które użytkownicy widzą podczas wysyłania czy odbierania plików. Mogą być to grafiki, wideo, jak i interaktywne kreacje.
WeTransfer to idealne miejsce dla reklamodawców, którzy chcą trafić do kreatywnych (grafików, fotografów), bo to właśnie oni często korzystają z platformy. Na platformie reklamowały się takie brandy jak LEGO czy Gucci.
Dowiedz się więcej o WeTransfer Ads z naszego artykułu.
Z Twittera korzysta aż 486 mln użytkowników. W Polsce 26,2% osób uważa platformę za swoje ulubione social medium.
Co Twitter oferuje reklamodawcom? Całkiem sporo. Oprócz kilku formatów reklam do wyboru (Promoted Ads, Follower Ads, Timeline Takeover, Twitter Live) na platformie dostępne są też specjalne funkcje np. ankiety, przyciski konwersacji czy markowe hashtagi.
Co istotne, content z Twittera jest indeksowany w wyszukiwarce Google. Oznacza to, że treści pojawiają się nawet tym użytkownikom, którzy nie korzystają z platformy. Kolejną zaletą reklam na Twitterze jest jedna z najniższych stawek CPC na rynku.
Myślisz o kampanii na Twitterze? Przeczytaj więcej o reklamach na Twitterze.
Bing to druga po Google najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie – korzysta z niej 7,61% użytkowników. Wskaźnik ten wzrasta w przypadku komputerów i laptopów do 14,5%. Z wyszukiwarki korzysta 687 mln unikalnych użytkowników miesięcznie.
Formaty reklamowe oferowane przez Microsoft Advertising są bardzo podobne do tych dostępnych w Google Ads. To dobra wiadomość dla reklamodawców, którzy mają już doświadczenie z ekosystemem Google. Bing Ads oferuje np. reklamy tekstowe, dynamiczne reklamy wyszukiwania czy kampanie produktowe.
Dlaczego warto reklamować się w wyszukiwarce Bing? Po pierwsze, panuje tam mniejsza konkurencja, koszt PPC jest niższy niż w Google Ads, a do tego reklamy pojawiają się też w innych miejscach, np. Yahoo. Co ważne, jeśli już korzystasz z płatnych reklam Google, możesz łatwo przenieść kampanię do Microsoft Advertising – nie musisz więc tworzyć jej od nowa!
Brzmi ciekawie? Więcej o Bing Ads dowiesz się z tego artykułu!
Ceneo to portal do porównywania ofert – najpopularniejsza tego typu platforma w Polsce. Z porównywarki korzysta miesięcznie 23 mln użytkowników, a oferty widoczne na Ceneo pochodzą od ponad 26 tys. sklepów.
Porównywarki odwiedzają konsumenci, którzy już mają zamiar coś kupić. Najchętniej przez Internet kupujemy produkty z tych kategorii: odzież (włączając dodatki i akcesoria), obuwie, kosmetyki, sprzęt RTV / AGD, książki, płyty, filmy. Jeśli więc działasz w tej branży (jako producent, prowadzisz sklep online) to reklamowanie się na Ceneo jest świetnym pomysłem.
Ceneo oferuje reklamodawcom aż 31 formatów reklamowych – można je dobrać w zależności od celów kampanii. Firmy mogą też korzystać z rozbudowanych narzędzi analitycznych.
Zaciekawiły Cię reklamy na Ceneo? Dowiesz się o nich więcej z tego artykułu.
Spotify zna już chyba każdy: to najpopularniejsza platforma do strumieniowego przesyłania dźwięku. Ma prawie 400 mln użytkowników miesięcznie – reklamy docierają do ponad 220 mln osób.
Dlaczego warto się reklamować na Spotify? Prawie 60% użytkowników uważa, że zwraca większą uwagę na adsy, które słyszą na tej platformie niż w radiu. Do tego ta sama liczba słuchaczy podaje, że reklamy audio w Spotify pomagają im odkrywać nowe brandy i produkty. Reklamodawcy mogą zdecydować się na reklamy audio i wideo.
Co jest niezwykle ważne, z reklamami audio można docierać do odbiorców wtedy, gdy inne kanały się nie sprawdzają – użytkownicy Spotify mogą je usłyszeć podczas joggingu, gotowania itp – w wielu sytuacjach, w których nie patrzy się w ekran.
Chcesz się reklamować na Spotify? Dowiedz się więcej, jak to robić.
Twitch to nie tylko serwis dla gamerów – to dziś jedna z najpopularniejszych platform do rozrywki online. Korzysta z niej każdego dnia 31 mln osób – są to głównie przedstawiciele Gen Z i millenialsi (aż 75% widzów ma od 16 do 34 lat).
Dlaczego warto się reklamować na Twitchu? Użytkownicy platformy są otwarci na reklamy, a 64% z nich kupuje produkty polecane przez twórców streamujących na Twitchu.
Platforma oferuje kilka formatów reklamowych, np. Homepage Carousel, Homepage Headliner, Super Leaderboard, Twitch Premium Video czy First Impression Takeover. Są to formaty graficzne/ tekstowe, jak i wideo.
Więcej o reklamie na Twitchu przeczytasz w tym artykule.
TikTok słynie z krótkich wideo i staje się – jeśli już się nie stał – najważniejszą platformą społecznościową młodszych konsumentów z Gen Z ( stanowią aż 80% użytkowników). Dlatego jeśli chcesz do nich dotrzeć – warto zainteresować się reklamą na tej platformie.
W Polsce z TikToka korzysta już ok. 8 mln osób. Brandy powoli przekonują się do platformy, ale wciąż – w porównaniu chociażby z Facebookiem – jest ich tam niewiele. Dlatego to idealny moment na to, żeby tam zaistnieć jako marka i zbudować przewagę konkurencyjną.
TikTok oferuje kilka formatów reklamowych, np. In Feed Ads, Brand takeover czy Branded hashtag challenge. Co ważne, platforma działa w oparciu o własny algorytm, który dopasowuje treści do zainteresowań odbiorców. Content nie trafia więc do przypadkowych osób.
Więcej o TikTok Ads dowiesz się z naszego artykułu.
Quora to platforma typu Q&A, z której korzysta miesięcznie aż 300 mln użytkowników. Jest zorganizowana wokół tematów, często bardzo szczegółowych. Można tam uzyskać odpowiedź na przeróżne pytania – historyczne, filozoficzne, ale i o produktach czy usługach. Wielu konsumentów szuka tam rekomendacji przed zakupami – jako brand możesz to wykorzystać.
Quora oferuje reklamy tekstowe i reklamy graficzne. Reklamodawcy mogą również publikować odpowiedzi sponsorowane czy formularze generowania potencjalnych klientów.
Więcej o Quora Ads przeczytasz tutaj.
Telegram to jeden z najpopularniejszych komunikatorów online na świecie. Korzysta z niego 700 mln osób. Nie wszyscy jednak wiedzą, że platforma nie służy tylko do wysyłania wiadomości – w wielu kwestiach przypomina bardziej portal społecznościowy, m.in. dzięki opcji tworzenia grup i kanałów.
Co Telegram oferuje reklamodawcom? Brandy mają do dyspozycji sponsorowane wiadomości tekstowe (o max. długości 160 znaków). Co ważne, tego typu reklamy mogą się się pojawiać tylko w publicznych kanałach, które mają minimalnie tysiąc subskrypcji.
Dlaczego warto się promować na Telegramie? Platforma oferuje możliwość docierania do zaangażowanych użytkowników, skupionych wokół konkretnych tematów. Do tego nie ma tam aż tak dużej konkurencji jak np. na Facebooku. Charakteryzuje się też dużą prostotą – nie trzeba więc martwić się chociażby o szatę graficzną reklamy.
Dowiedz się więcej o Telegram Ads z naszego artykułu.
Pinterest to platforma, która dla milionów użytkowników jest źródłem inspiracji na temat m.in. lifestyle’u i wystroju wnętrz. To wirtualna tablica korkowa, która pozwala w jednym miejscu gromadzić ciekawe pomysły.
W Polsce z Pinteresta korzysta ok. 2,7 mln użytkowników – a właściwie użytkowniczek, bo 86% z nich to kobiety. Korzystanie z platformy jest często powiązane z zamiarem zakupu – to więc wartościowy kanał docierania do klientów.
Co Pinterest oferuje reklamodawcom? Mogą oni wybierać spośród kilku formatów reklamowych (np. pin promowany, promowany pin wideo, pin zakupowy).
Dlaczego warto się reklamować na Pintereście? Firmy mają możliwość wpływania na decyzje zakupowe zanim konsument skorzysta z Google lub innej wyszukiwarki. Do tego polskie brandy wciąż są rzadko obecne na platformie – warto to wykorzystać i stworzyć przewagę konkurencyjną.
Bardziej szczegółowe informacje o Pinterest Ads znajdziesz tutaj.
Z Reddita korzysta 430 mln użytkowników miesięcznie. To popularna platforma do dzielenia się z innymi ciekawymi treściami znalezionymi w Internecie. Kluczowym elementem serwisu są subreddity, czyli kategorie tematyczne (np. r/science, r/marketing), które można subskrybować.
Reklamodawcy mają do dyspozycji Takeover Ads (adsy „przejmujące” subreddity czy kategorie, a nawet całą stronę) i promowane posty.
Dlaczego warto reklamować się na Reddicie? Na platformie firmy znajdą wiele zaangażowanych społeczności – ich członkowie mogą stać się lojalnymi klientami. Do tego wiele użytkowników nie korzysta na co dzień z innych platform, dlatego masz szansę dotrzeć do unikalnych konsumentów.
Więcej o Reddit Ads przeczytasz tutaj.
Huawei Ads to zautomatyzowana platforma reklamowa, która działa na polskim rynku od 2020 r. Reklamy pojawiają się w aplikacjach i usługach Huawei: Huawei AppGallery, Huawei Assistant, Huawei Video czy Petal Search. Adsy mogą być też wyświetlane w apkach partnerskich firm – w Polsce takich aplikacji jest obecnie ok. 15 tys.
Co ważne, reklamodawcy korzystający z tej platformy reklamowej mogą dotrzeć do użytkowników, którzy nie korzystają z usług Google, np. Google Maps czy wyszukiwarki.
Więcej o Huawei Ads dowiesz się z tego artykułu.
Performance marketing bez Google Ads? Z Google Ads (tak jak z reklam na Facebooku i Instagramie) najpewniej już korzystasz. Jednak nie mogło zabraknąć tego rozwiązania w naszym zestawieniu, bo to wciąż skuteczne narzędzie performance marketingu. Środowisko Google to jedno z najpopularniejszych miejsc do reklamowania się. Nie dziwne, bo dzięki Google Ads można dotrzeć do swojej grupy docelowej i zrealizować cele biznesowe.
Więcej o Google Ads dowiesz się tutaj.
Facebook jest najpopularniejszą platformą społecznościową na świecie, chociaż musi mierzyć się z rosnącą konkurencją chociażby ze strony TikToka. Ogromna popularność sprawia, że na platformie działa większość marek. Facebook to więc kolejne miejsce, które już – jako firma – wykorzystujesz w performance marketingu.Ale być może chcesz np. spróbować uruchomić kampanię na Facebooku samodzielnie, a nie z pomocą agencji marketingowej? W takim wypadku przyda Ci się przewodnik po reklamach na Facebooku DIY.
Jak widzisz, performance marketing to zdecydowanie coś więcej niż reklamy w Google. Który kanał najbardziej Cię zaciekawił? Jaka platforma wydaje się być idealna do promocji Twojej firmy? Wykorzystaj możliwości, jakie dają te – często pomijane przez marketerów – kanały i zaistniej na nich jako marka! A jeśli chcesz to zlecić profesjonalistom: napisz do nas!
Ulepsz swój performance marketing dzięki nowym kanałom.
Napisz do nas, a pomożemy Ci w tym!