10.01.2022

Reklamy na LinkedIn – co musisz o nich wiedzieć?

Reklamy na LinkedIn - blog

Chcesz reklamować się na LinkedIn i wykorzystać LinkedIn Ads w Twoim biznesie, ale nie wiesz, od czego zacząć? Przed Tobą przewodnik o najważniejszych aspektach związanych z prowadzeniem kampanii na największym portalu dla profesjonalistów. Od dziś reklamy na LinkedIn nie będą już dla Ciebie tajemnicą!

Reklamy na LinkedIn – jak zacząć?

Konto reklamowe na LinkedIn umożliwia tworzenie i zarządzanie kampaniami reklamowymi, jak i śledzenie skuteczności działań marketingowych w ramach performance marketing na LinkedIn. Stworzenie takiego konta jest proste i szybkie. Po zalogowaniu się na swoje prywatne konto na LinkedIn, wystarczy kliknąć w ikonę „Praca”, widoczną w prawym górnym rogu. Następnie z listy wybierz zakładkę „Reklama”. Portal poprosi Cię o wpisanie nazwy konta i wybranie waluty do rozliczeń (uwaga: później nie można jej zmienić). Opcjonalnie możesz powiązać stronę LinkedIn ze swoim prywatnym kontem.

Reklamy na LinkedIn – cele kampanii

Po stworzeniu konta będziesz mógł skonfigurować swoją pierwszą kampanię. Tak jak inne social media, również LinkedIn pozwala na określenie konkretnych celów kampanii reklamowej. Możesz je ustalić w Menadżerze kampanii LinkedIn. Jakie to cele? 

Budowanie świadomości marki

To pierwszy krok na ścieżce zakupowej. Wybierz ten cel, jeśli zależy Ci, aby o Twoim produkcie/usłudze dowiedziało się więcej osób. 

Zainteresowanie produktem lub usługą dzięki:

  • odwiedzinom witryny – reklamy będą wyświetlane tym odbiorcom, którzy z największym prawdopodobieństwem w nie klikną. Wybierz ten cel, jeśli zależy Ci, aby więcej osób trafiło na Twoją  stronę docelową (na LinkedIn lub poza nim)
  • interakcjom – kampania będzie wyświetlana osobom, które prawdopodobnie zareagują na Twoją reklamę. Wybierz ten cel, jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie odbiorców i liczbę interakcji dotyczących Twoich treści
  • wyświetleniom wideo – reklamy na LinkedIn będą skierowane głównie do osób, które z największym prawdopodobieństwem obejrzą Twoje reklamy wideo.

Generowanie konwersji przez reklamy na LinkedIn dzięki:

  • pozyskiwaniu potencjalnych klientów – ten cel powinny wybrać osoby, które chcą zdobyć większą liczbę wysokiej jakości nowych i potencjalnych klientów na LinkedIn
  • pozyskiwaniu kandydatów do pracy – jeśli poszukujesz nowych, wykwalifikowanych pracowników i chcesz zaprezentować się przed nimi z jak najlepszej strony, to wybierz ten cel
  • zwiększaniu konwersji w witrynie – wybierz ten cel, jeśli zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży czy liczby subskrybentów newslettera. Kampania zostanie skierowana do osób, które z największym prawdopodobieństwem podejmą pożądane działania.

Reklamy na LinkedIn – formaty reklam

LinkedIn oferuje zarówno formaty reklam znane z innych social media, jak i formaty natywne dostosowane do specyfiki portalu. Oto i one:

Reklama z pojedynczym zdjęciem

To jedna z najpopularniejszych reklam, która składa się z jednej grafiki i tekstu. Pojawia się w kanale informacji i odsyła do landing page’a lub witryny.

Karuzela reklam graficznych

Reklama również wyświetla się w kanale informacji, może mieć 2 lub więcej zdjęć, które wyświetlają się w formie karuzeli.

Reklama wideo

Wideo może mieć od 3 sekund aż do 30 minut, ale najlepiej sprawdzają się klipy, których długość nie przekracza 15 sekund. Reklamie towarzyszy nagłówek, tekst wstępu i CTA.

Reklama tekstowa

Wyświetlana tylko na komputerach. Składa się z nagłówka, krótkiego tekstu (75 znaków opisu i 25 znaków w nagłówku) i niewielkiej grafiki. Jest wyświetlana w prawej kolumnie lub u góry strony na LinkedIn.

Reklama Spotlight

To jeden z trzech głównych rodzajów reklamy dynamicznej oferowanej przez LinkedIn. Jest dopasowana do użytkownika dzięki zaciąganiu danych z jego profilu (takich jak zdjęcie profilowe, stanowisko czy nazwa firmy, w której pracuje). Ten typ reklamy jest przeznaczony do wyświetlania na komputerze. Kieruje na wskazany adres URL.

Reklama dla pozyskania obserwujących

Ten format dynamicznej reklamy ma zachęcać nowych odbiorców do śledzenia Twojego konta na LinkedIn. Obok zdjęcia profilowego użytkownika pojawia się logo reklamowanej firmy, któremu towarzyszy krótki tekst i CTA.

Reklama konwersacyjna

 Ten rodzaj reklamy pojawi się w skrzynkach odbiorczych LinkedIn – wyglądają jak normalna wiadomość. 

Reklama w formie wydarzenia

Jej celem jest promocja wydarzenia utworzonego na portalu. Wydarzenia na LinkedIn to dobry sposób na budowanie świadomości marki i zwiększanie zaangażowania odbiorców. 

Zapisz się na GreenLetter

Zalety reklamy na LinkedIn

Zastanawiasz się, czy warto się reklamować na LinkedIn? Poznaj największe zalety LinkedIn Ads 

Nieprzypadkowi odbiorcy

Jeśli zależy Ci na generowaniu leadów w sektorze biznesowym, środowisko reklamowe LinkedIn jest dla Ciebie idealne. W największym portalu dla profesjonalistów nie ma przypadkowych odbiorców. 

Możliwości targetowania

Reklamy możesz kierować do grupy docelowej na podstawie kryteriów niedostępnych na innych platformach, takich jak branża, stanowisko, umiejętności zawodowe, nazwa firmy. Oprócz tego masz też do wyboru tradycyjne opcje (m.in. płeć, lokalizacja, wiek) 

Prosty interfejs

Jeśli wiesz, jak wygląda Facebook Ads, nie będziesz mieć problemu, żeby poruszać się po LinkedIn Ads – interfejs jest w dużym stopniu podobny. Dla nowych osób może się wydawać na początku nieco skomplikowany, ale wystarczy nieco czasu, żeby się do niego przyzwyczaić 

Remarketing na LinkedIn

LinkedIn umożliwia działania remarketingowe na podstawie tagu śledzącego. Reklamy mogą być wyświetlane osobom, które np. wcześniej odwiedziły Twoją witrynę.   

Mniejsza konkurencja

Na Facebooku i Instagramie jest więcej reklamodawców. Trudniej jest przebić przez szum reklamowy i dotrzeć do swoich odbiorców. Reklamowanie się na LinkedIn, dzięki mniejszej konkurencji, może być skuteczniejsze. 

Zaufanie do contentu

LinkedIn jest uważane za wiarygodny portal, w którym dominują wartościowe treści. Twoja reklama nie będzie więc uznana za spam, jak może mieć to miejsce w innych social media.

Chcesz zacząć reklamować się na LinkedIn i mieć pewność, że kampania zrealizuje Twoje cele biznesowe? Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc.

Chcesz uruchomić LinkedIn Ads dla Twojej marki?

Odezwij się do nas – w Green Parrot mamy specjalistów, dedykowanych reklamom na LinkedIn:

    kontakt-Grzegorz-Gorecki

    Podobne artykuły

    Zapisz się na GreenLetter