Chcesz reklamować się na LinkedIn i wykorzystać LinkedIn Ads w Twoim biznesie, ale nie wiesz, od czego zacząć? Przed Tobą przewodnik o najważniejszych aspektach związanych z prowadzeniem kampanii na największym portalu dla profesjonalistów. Od dziś reklamy na LinkedIn nie będą już dla Ciebie tajemnicą!
Konto reklamowe na LinkedIn umożliwia tworzenie i zarządzanie kampaniami reklamowymi, jak i śledzenie skuteczności działań marketingowych w ramach performance marketing na LinkedIn. Stworzenie takiego konta jest proste i szybkie. Po zalogowaniu się na swoje prywatne konto na LinkedIn, wystarczy kliknąć w ikonę „Praca”, widoczną w prawym górnym rogu. Następnie z listy wybierz zakładkę „Reklama”. Portal poprosi Cię o wpisanie nazwy konta i wybranie waluty do rozliczeń (uwaga: później nie można jej zmienić). Opcjonalnie możesz powiązać stronę LinkedIn ze swoim prywatnym kontem.
Po stworzeniu konta będziesz mógł skonfigurować swoją pierwszą kampanię. Tak jak inne social media, również LinkedIn pozwala na określenie konkretnych celów kampanii reklamowej. Możesz je ustalić w Menadżerze kampanii LinkedIn. Jakie to cele?
To pierwszy krok na ścieżce zakupowej. Wybierz ten cel, jeśli zależy Ci, aby o Twoim produkcie/usłudze dowiedziało się więcej osób.
LinkedIn oferuje zarówno formaty reklam znane z innych social media, jak i formaty natywne dostosowane do specyfiki portalu. Oto i one:
To jedna z najpopularniejszych reklam, która składa się z jednej grafiki i tekstu. Pojawia się w kanale informacji i odsyła do landing page’a lub witryny.
Reklama również wyświetla się w kanale informacji, może mieć 2 lub więcej zdjęć, które wyświetlają się w formie karuzeli.
Wideo może mieć od 3 sekund aż do 30 minut, ale najlepiej sprawdzają się klipy, których długość nie przekracza 15 sekund. Reklamie towarzyszy nagłówek, tekst wstępu i CTA.
Wyświetlana tylko na komputerach. Składa się z nagłówka, krótkiego tekstu (75 znaków opisu i 25 znaków w nagłówku) i niewielkiej grafiki. Jest wyświetlana w prawej kolumnie lub u góry strony na LinkedIn.
To jeden z trzech głównych rodzajów reklamy dynamicznej oferowanej przez LinkedIn. Jest dopasowana do użytkownika dzięki zaciąganiu danych z jego profilu (takich jak zdjęcie profilowe, stanowisko czy nazwa firmy, w której pracuje). Ten typ reklamy jest przeznaczony do wyświetlania na komputerze. Kieruje na wskazany adres URL.
Ten format dynamicznej reklamy ma zachęcać nowych odbiorców do śledzenia Twojego konta na LinkedIn. Obok zdjęcia profilowego użytkownika pojawia się logo reklamowanej firmy, któremu towarzyszy krótki tekst i CTA.
Ten rodzaj reklamy pojawi się w skrzynkach odbiorczych LinkedIn – wyglądają jak normalna wiadomość.
Jej celem jest promocja wydarzenia utworzonego na portalu. Wydarzenia na LinkedIn to dobry sposób na budowanie świadomości marki i zwiększanie zaangażowania odbiorców.
Zastanawiasz się, czy warto się reklamować na LinkedIn? Poznaj największe zalety LinkedIn Ads:
Jeśli zależy Ci na generowaniu leadów w sektorze biznesowym, środowisko reklamowe LinkedIn jest dla Ciebie idealne. W największym portalu dla profesjonalistów nie ma przypadkowych odbiorców.
Reklamy możesz kierować do grupy docelowej na podstawie kryteriów niedostępnych na innych platformach, takich jak branża, stanowisko, umiejętności zawodowe, nazwa firmy. Oprócz tego masz też do wyboru tradycyjne opcje (m.in. płeć, lokalizacja, wiek)
Jeśli wiesz, jak wygląda Facebook Ads, nie będziesz mieć problemu, żeby poruszać się po LinkedIn Ads – interfejs jest w dużym stopniu podobny. Dla nowych osób może się wydawać na początku nieco skomplikowany, ale wystarczy nieco czasu, żeby się do niego przyzwyczaić
LinkedIn umożliwia działania remarketingowe na podstawie tagu śledzącego. Reklamy mogą być wyświetlane osobom, które np. wcześniej odwiedziły Twoją witrynę.
Na Facebooku i Instagramie jest więcej reklamodawców. Trudniej jest przebić przez szum reklamowy i dotrzeć do swoich odbiorców. Reklamowanie się na LinkedIn, dzięki mniejszej konkurencji, może być skuteczniejsze.
LinkedIn jest uważane za wiarygodny portal, w którym dominują wartościowe treści. Twoja reklama nie będzie więc uznana za spam, jak może mieć to miejsce w innych social media.
Chcesz zacząć reklamować się na LinkedIn i mieć pewność, że kampania zrealizuje Twoje cele biznesowe? Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc.
Chcesz uruchomić LinkedIn Ads dla Twojej marki?
Odezwij się do nas – w Green Parrot mamy specjalistów, dedykowanych reklamom na LinkedIn: