Usługi
Rozwiązania
Green Letter – najlepszy newsletter o marketingu i technologii
Najważniejsze analizy, trendy i predykcje dotyczące marketingu i reklamy
Narzędzia i wiedza zebrane w eBooki, do pobrania za darmo
Mem jest jednym z najważniejszych pojęć, jakim powinien posługiwać się współczesny marketer. Memy to małe, uparte i odporne na zapomnienie porcje informacji, których główną funkcją jest replikacja (przekazywanie) pomiędzy ludźmi, zwłaszcza za pomocą internetu. Zrozumienie tego, jak memy działają, znacząco ułatwia zarówno myślenie o marketingu, jak i skuteczne projektowanie komunikacji, która będzie nie tylko zapadała w pamięć, ale także...
Dla wielu osób komplikowanie kreacji reklamowej za pomocą technologii weryfikującej jej pochodzenie i autentyczność może wydawać się jedynie technologicznym popisem. Ja jednak stoję na straży poglądu, że możliwość wskazania autorstwa i pochodzenia danego medium cyfrowego będzie miała dla nas istotne znaczenie. Wszelkie badania pokazują, że ludzie systematycznie wolą wiedzieć, że obcują z kreatywnością ludzką, a...
Meta wciąż rozgrywa karty „prywatności” w swoim stylu. Zaproponowany w 2023 roku mechanizm „płać albo wyrażasz zgodę” miał być rzekomym ukłonem w stronę użytkowników w UE, dający im iluzję kontroli nad swoimi danymi. Zapłać miesięczny abonament, a Facebook czy Instagram nie będzie wyświetlał Ci spersonalizowanych reklam. Co na to Komisja Europejska? Organy regulacyjne stwierdziły, że...
Istotne zagadnienia tegorocznego Cannes Lions to sport i sztuczna inteligencja. Te dwa zjawiska łączą się w interesujący sposób, bo ograniczona ścisłymi regułami formuła dyscyplin sportowych idealnie pokazuje, że choć maszyna w czymś może być lepsza, to nadal będziemy cenić ludzką wirtuozerię dla niej samej. Czy człowiek pobiegnie szybciej, niż auto pojedzie? Czy zagra w szachy...
TikTok wprowadza wirtualne awatary, Skoda publikuje miłosną historię trzmiela, Decathlon hackuje kamery surfingowe, a KFC zachęca, by uwierzyć w kurczaka!
Może jestem już stary, ale mam wrażenie, że eventy prezentujące nowe rozwiązania od Apple są coraz gorsze. Podczas keynote’ów Jobsa dało się poczuć biznesowe przywództwo, wizję dla firmy, a produkt był w centrum wydarzeń. Jak dalekie jest to od prawie fabularnego podejścia do ostatniego eventu prezentującego Apple Intelligence. Może jednak to filmowe, niemal marvelowskie opakowanie...
Dzisiaj po raz kolejny przyglądamy się działaniom marketingowym Klarny i to nie dlatego, że „model buy now, pay later” jest dla mnie szczególnie fascynujący. To, co jest tutaj interesujące, to swoisty poligon dla działań sztucznej inteligencji w ramach żywego biznesu, który stworzono w tej firmie. CEO Klarny, poprzez bliską współpracę z OpenAI oraz mindset pozwalający...
Moja opinia na temat pozycjonowania marek w kontekście ideologii i światopoglądów jest taka, że lepiej tego nie robić. Firmy powinny skupiać się na zarabianiu pieniędzy, a nie pouczaniu społeczeństwa. Z drugiej jednak strony marketing poza liczbami operuje jeszcze światem znaczeń i kulturą, a uchodźcy i imigracja stają się nierozerwalną częścią (w sumie chyba zawsze były)...
Reklama Apple z prasą miażdżącą narzędzia artystów i ludzi twórczych była straszną porażką i jako człowieka kreacji zniechęciła mnie do marki dość mocno. Produkcja była moim zdaniem totalnie nie na miejscu, zwłaszcza w kontekście wszechobecnej dyskusji na temat generatywnej AI. Moim zdaniem Steve nigdy nie pozwoliłby na coś takiego. Rynek jest jednak zwinny i szybki, więc...
W OpenAI wszystko jest dziwne. Firma jest zarejestrowana nie jako klasyczny biznes, tylko konfiguracja organizacji, w której jedna jest non profit, a druga ma poszukiwać zysku, ale w ograniczonym zakresie (w to zainwestował Microsoft). CEO OpenAI, Sam Altman, nie posiada udziałów i praktycznie nie wypłaca sobie pensji. Został na kilka dni usunięty z firmy przez...
14.06.2021
31.05.2021
23.02.2021
05.10.2020
Head of HI
CEO Green Parrot
Senior Project Manager
Junior Project Manager
UX Designer & Webflow Developer
SEO Specialist
Growth Manager
CTO w Develtio
Marketing Managerka Green Parrot
HR Generalist w Develtio & Green Parrot
Social Media Team Leaderka
Head of Business Development
Performance Specialist
Content Marketer w SMSAPI
Chief Executive Officer w Finderstand
Head of Performance
Senior Account Manager
CEO w Develtio
Junior Social Media Specialist
Senior Graphic Designer
Graphic Designer
Senior Art Director
Senior Project Manager w Develtio
SEM Specialist
Business Unit Manager
Head of SEO w Green Parrot
SEO Copywriter
UX Designer
Senior Social Media Manager
Junior SEO Specialist
Social Media Specialist
Head of GPmed Department
Agency Marketing Manager
Performance Marketing Specialist