Employer branding

Twoi pracownicy i kandydaci to w praktyce jedni z pierwszych klientów, których musisz do siebie przekonać.

W Green Parrot wiemy, jak to zrobić.

Employer branding to dziś kluczowy zestaw działań dla firm, które chcą inwestować w swój wizerunek, marketing rekrutacyjny i najwyższe standardy HR. Należysz do jednej z nich? W takim razie porozmawiajmy o strategii EB dla Twojej marki!

Wybierz employer branding z Green Parrot,
ponieważ dobrze wiemy:

Jak zwiększyć ilość i jakość napływających CV

Pozyskiwanie najlepszych kandydatów z rynku pracy jest dziś bardzo trudne. Praktycznie każda branża ma z tym problem. Wiemy, jak temu zaradzić. Kampanie rekrutacyjne to nasza specjalność. 900% więcej CV w 3 miesiące? Damy radę!

Jak poprawić opinie o Twojej firmie wśród pracowników, kandydatów i potencjalnych klientów

Na każdym etapie candidate journey map nawet najdrobniejsze szczegóły mają znaczenie. Od rekrutacji przez onboarding, benefity, komunikację wewnętrzną aż po offboarding i exit interview. Zadbamy o cały proces, PR i marketing rekrutacyjny.

Jak wyróżnić się na rynku pracy

Odnalezienie EVP, czyli employee value proposition, może być game changerem w kampaniach employer brandingowych. Budowanie strategii EB zaczniemy właśnie od diagnozy, co wyróżnia i co może w przyszłości wyróżniać Twoją firmę na rynku.

Jak stworzyć skuteczną strategię employer brandingową

Działania EB powinny mieć jasną strukturę, cele i plan. Krok po kroku opracujemy strategię employer brandingową, która zrealizuje kluczowe dla Ciebie i Twojego biznesu KPI.

Jak mierzyć i analizować działania employer brandingowe

Żadne działania marketingowe i employer brandingowe nie mają sensu, jeśli nie wiemy, jakimi metrykami i narzędziami chcemy mierzyć ich skuteczność. W zestawie ze strategią EB zadbamy także o analitykę. Na bieżąco będziesz obserwować za co i dlaczego płacisz, a także jakie przynosi to rezultaty.

Jak sprawdzić, co robi Twoja konkurencja w zakresie EB

Dobry research konkurencji przyda się zarówno na starcie kampanii EB, jak i w trakcie naszych wspólnych działań. Sprawdzimy, co robią inne firmy w Twojej branży, aby przyciągnąć uwagę kandydatów. Dowiemy się, dlaczego są skuteczne w EB lub jakie błędy popełniają. Z tą wiedzą rozpoczniemy przygotowania i egzekucję strategii.

Jak utrzymać najlepszych specjalistów w Twojej firmie

Talent management i utrzymanie specjalistów w organizacjach to ogromne wyzwanie. Mamy narzędzia, które sprawią, że Twoi pracownicy będą chętniej utożsamiać się z Twoją marką i zwiążą się z firmą na dłużej.

Skontaktujmy się

    Katarzyna Kalend
    Senior Account Manager / EB Expert

    Employer branding w Green Parrot to:

    Audyt PR, procesów EB i zaangażowania pracowników

    Zanim rozpoczniemy działania EB sprawdzimy, z jakiego punktu startujemy. Zdiagnozujemy, co działa, a czego brakuje w Twoim employer brandingu. Zapytamy o to zarówno zarząd firmy, management, pracowników, jak i potencjalnych kandydatów.

    Warsztaty employer brandingowe dla zarządu i managementu

    Warsztaty strategiczne pomogą nam w zrozumieniu Twojego biznesu, a Twoim liderom w ustaleniu priorytetów i celów, jakie ma zrealizować spójny i konsekwentnie realizowany plan employer branding w najbliższych miesiącach i latach.

    Strategia employer branding

    Wszystkie założenia i zadania przedstawimy w formie strategii EB, która stanie się dla nas wszystkich road mapą do zbudowania najlepszego wizerunku pracodawcy w Twojej branży i zrealizowania wszelkich postawionych KPI.

    Marketing rekrutacyjny

    Przyszli i obecni pracownicy to pierwsi klienci, którzy muszą zaufać Twojej firmie. Co może w tym pomóc? Większa rozpoznawalność marki pracodawcy, podkreślenie w komunikacji zalet Twojej oferty rekrutacyjnej, a nawet zaproszenie ich do siebie jeszcze przed wysłaniem CV np. za sprawą videocastu lub firmowego kanału na YouTube.

    Kreacje i content marketing, wspierające employer branding

    Kreacja to nasza mocna strona. Stworzymy dla Ciebie od zera key visuale. Zaplanujemy sesje zdjęciowe. Zrealizujemy materiały wideo promujące pracodawcę. Zredagujemy blog posty, e-booki i inne lead magnety dla potencjalnych pracowników. Zajmiemy się podcastem lub kanałem YouTube dla Twojej marki.

    Dobra marka pracodawcy w social mediach

    Firmowe social media mają ogromne znaczenie w pozyskiwaniu kandydatów, a także w budowaniu dobrej energii i flow wśród pracowników. 70% osób przed wysłaniem CV sprawdza profile marki w mediach społecznościowych. Sprawimy, aby ten pierwszy punkt styku z Twoją marką był jak najlepszy.

    Pozyskiwanie CV dzięki działaniom performance marketing

    Kampanie rekrutacyjne to nie tylko działania wizerunkowe, ale także performance marketing. Pozyskiwanie CV z udziałem Facebook Ads, reklamie w Google, a także w innych systemach reklamowych z ekipą Green Parrot to pierwszy krok do udanej rekrutacji.

    Landingi i strony rekrutacyjne - „Kariera”, „O nas” i inne

    Razem z naszym partnerem technologicznym, software house’em Develtio, w zgodzie z najnowszymi trendami UX, UI, SXO i graphic design tworzymy landing page rekrutacyjne, w tym podstrony „Kariera” i „O nas”. To właśnie te miejsca na firmowe stronie WWW w pierwszej kolejności sprawdzają rekrutowani kandydaci.

    Rzetelne badania marketingowe

    Wszystkie te ruchy i działania w zakresie employer brandingu podeprzemy dokładnymi badaniami marketingowymi – zarówno przed rozpoczęciem, jak i po zakończeniu konkretnego etapu kampanii, aby obserwować i analizować tendencje i zmiany.

    Co możemy dla Ciebie zrobić?

    Komu przyda się employer branding?
    Od kilkunastu lat zajmujemy się marketingiem rekrutacyjnym i employer brandingiem, dzięki czemu wiemy, że najlepsze efekty przynosi:
    Employer branding w logistyce i transporcie

    Wszędzie tam, gdzie potrzeba mnóstwo pracowników, a jednocześnie mogą oni łatwo zmieniać pracodawców, tam z pomocą przychodzi employer branding. Logistyka i transport to te branże, w których dobra strategia i egzekucja EB to absolutny must-have.

    Employer branding w handlu stacjonarnym i e-commerce

    Zapotrzebowanie na pracowników w sprzedaży offline i online cały czas rośnie. Sklepy stacjonarne, sieci handlowe, salony sprzedaży, obsługa klienta w e-commerce – we wszystkich tych sektorach gospodarki luki kadrowe są ogromne. Employer branding pomoże je zasypać i wyróżnić się na tle konkurentów.

    Employer branding w IT i digitalu

    Programiści, projektanci UX i UI, project managerowie i wielu innych. To wysoko opłacane i bardzo ważne stanowiska w firmach technologicznych, w których pozyskanie kandydata to dziesiątki tysięcy złotych. Dobry employer branding może znacząco obniżyć te koszty i przyciągnąć topowych specjalistów IT.

    Employer branding w przemyśle, motoryzacji i produkcji

    Linie produkcyjne wciąż wymagają wsparcia ludzkich rąk: zarówno inżynierów i technologów, jak i pracowników fizycznych. Wiemy, jak wykorzystać marketing rekrutacyjny w tej branży i jak przekonać kandydatów do pracy na produkcji.

    Employer branding w gastronomii, hotelarstwie i turystyce

    Zmienność i sezonowość tych branż sprawia, że rekrutacja i utrzymanie pracowników jest dla firm ze świata HoReCa bardzo trudnym i kosztownym zadaniem. Podpowiemy, jak usprawnić związane z tym procesy i zwiększyć ilość napływających CV w odpowiednich momentach w roku.

    Employer branding w bankowości

    Branża finansowa rośnie w szybkim tempie, dlatego rekrutacje w tej dziedzinie trwają nieustannie. Długofalowa strategia w marketingu rekrutacyjnym i employer brandingu, a także jej konsekwentna egzekucja, pomogą w stałym dopływie nowych, wartościowych CV.

    Po co mi employer branding? Korzyści dla Twojej marki:

    Lepszy wizerunek i opinie o pracodawcy
    Wyróżnik marki na rynku pracy
    Pozyskanie i utrzymanie najlepszych talentów w organizacji
    Więcej wartościowych CV
    Większe zaangażowanie pracowników
    Usprawnienie procesów HR w Twojej firmie
    Mniejsza rotacja pracowników
    Większa świadomość brandu
    Większa sprzedaż

    Co nam się udało w employer brandingu, PR i marketingu rekrutacyjnym?

    Dlaczego jesteśmy skuteczni w employer brandingu?

    HR i marketing
    = all-in-one

    Łączymy wiedzę i umiejętności z zakresu HR i marketing. Wiążemy ze sobą cele zarządu firmy oraz specjalistów HR i marketerów, aby stworzyć, egzekwować i analizować jedną, kompletną strategię employer brandingową.

    Kompetencje 360°

    Mamy blisko 100-osobowy Zespół, w którym posiadamy wszelkie niezbędne digitalowe kompetencje. Od agencji marketingowej Green Parrot poprzez software house Develtio aż po start-up, zajmujący się produkcją chatbotów, czyli Finderstand. Copywriting, social media, tworzenie stron WWW, SEO, performance marketing, współpraca z influencerami, chatboty, kreacja tekstów, audio, foto i wideo, UX/UI i wiele więcej - wszystko załatwisz tu z jednym project managerem na jednej fakturze.

    Doświadczenie w employer brandingu

    Realizowaliśmy kampanie EB zarówno dla korporacji technologicznych i IT, jak i sieci handlowych czy firm produkcyjnych. Wiemy, jak różnicować komunikację dla kandydatów white collar i blue collar.

    Niepowtarzalne kreacje

    Kreacje to coś, co wyróżnia naszą agencję na tle branży marketingowej. Mamy in-house bardzo mocny team kreatywny, pełen grafików, UX i UI designerów, copywriterów, specjalistów social media i content managerów z naprawdę pokaźnym portfolio.

    Skontaktujmy się

      Katarzyna Kalend
      Senior Account Manager / EB Expert

      Employer branding w Green Parrot w liczbach:

      + 50

      zrealizowanych kampanii

      + 207%

      więcej napływających CV

      95%

      zrealizowanych KPI

      14 lat

      zajmujemy się employer brandingiem

      Pobierz e-booka o 8 największych błędach w employer brandingu:

      Czego NIE robić w EB?

        Najpopularniejsze pytania o employer branding

        Employer branding staje się standardem wśród pracodawców, którzy chcą uniknąć problemów związanych z rekrutacją najlepszych kandydatów. Silna marka pracodawcy powinna być jednym z celów każdej strategii HR, marketingowej i biznesowej. Employer branding rodzi wiele pytań, na które odpowiadamy poniżej.

        Employer branding to zestaw działań marketingowych i HR, związanych z budowaniem i wzmacnianiem marki pracodawcy. Wszystko po to, aby wyróżnić się na rynku pracy, a następnie pozyskiwać i utrzymać najlepsze talenty w organizacji. Dobry employer branding to ten, który dba zarówno o kandydatów, pracowników, jak i osoby odchodzące z firmy.

        Brak regularności, konsekwencji i spójności. Niedopasowane działania i kanały do zwyczajów i potrzeb grupy docelowej. Słaba komunikacja wewnętrzna. Brak konkretnych KPI, strategii i planu działań, a w zamian przypadkowe inicjatywy i publikacje, które nie przynoszą żadnych wymiernych rezultatów. Pomożemy Ci uniknąć tych i wielu innych błędów.

        Więcej CV i trafionych kandydatów. Niższy koszt pozyskania pracownika. Szybsze uzupełnienie wakatów. Dobre wzmianki o firmie i recenzje. Więcej odsłon strony WWW, w szczególności zakładek “Kariera” i “O nas”. Większa społeczność wokół brandu i dodatkowe leady od osób, które doceniają współpracę z firmami z pozytywnym wizerunkiem. Mniejsza rotacja, a wyższy poziom motywacji i zaangażowania wśród pracowników. A przecież zalet EB jest znacznie, znacznie więcej.

        Punktem wyjścia do dobrej analityki w employer brandingu jest zaplanowanie kluczowych rezultatów działań w formie KPI. Z precyzyjnie dobranymi metrykami w analizie efektów działań employer brandingowych pomogą m.in. badania i wywiady pogłębione, ale także analityka social media, Google Analytics czy monitoring mediów z pomocą Brand24.

        Zwykle odpowiedzialność za employer branding leży w dziale HR lub marketingu. Coraz częściej w dużych organizacjach pojawiają się dedykowane tym działaniom komórki, w których pracują specjaliści ds. employer brandingu. W wielu przypadkach wszystkie procesy employer brandingowe są realizowane przez agencje zewnętrzne takie jak Green Parrot.

        Na start warto przeprowadzić audyt komunikacji, kultury organizacyjnej oraz aktualnego candidate & employee experience. Zbadać zaangażowanie i motywację pracowników. Zdiagnozować EVP, mocne strony i wąskie gardła marki przedsiębiorcy. Przeanalizować potrzeby i oczekiwania odbiorców i interesariuszy strategii – person employer brandingowych. Opracować ścieżki rozwoju i kariery. Sporo przygotowań przed nami, więc zaczynajmy!

        Bez wątpienia kanały komunikacji trzeba dopasować do przeanalizowanych wcześniej person employer brandingowych. Potencjalnych kandydatów szukajmy tam, gdzie najchętniej spędzają swój czas online i offline. Najbardziej aktywnym i zaangażowanym Pracownikom zapewnijmy odpowiednie kanały komunikacji wewnętrznej i formy działań ambasadorskich. Wybrane kanały warto określić w finalnej strategii EB.

        Poczytaj o tym, jak dbać o employer branding na naszym blogu:

          Skontaktujmy się

          Warszawa

          ul. Szturmowa 9/13
          02-678 Warszawa

          Katowice

          ul. Warszawska 10
          40-006 Katowice