Biuro Warszawa

22 847 09 52

info@greenparrot.pl

ul. Szturmowa 9/13

Warszawa

Biuro Katowice

22 847 09 52

info@greenparrot.pl

ul. Warszawska 10

Katowice

Blog

Matt Mullenweg - GreenLetter

GreenLetter: Dobre strony Internetu

Od jakiegoś czasu na Internecie wiesza się sporo psów. Fake news, hacking, handel danymi użytkowników, monopolistyczne praktyki. Warto przy tym jednak pamiętać, że to nic innego jak przelewanie się naszego “tradycyjnego” świata do digitalu. Wiele osób czytających Green Letter na pewno pamięta jeszcze dobry, wolny (w obydwu tego słowa znaczeniach) Internet, w którym chodziło o naukę, zabawę, komunikację i rozwój. Ten Internet wciąż istnieje, chociaż na pewno w wypływaniu na światło dzienne nie pomagają mu takie firmy jak Wix. Zrobią one wszystko – łącznie ze szkalowaniem fundamentów tego starego, “dobrego” Internetu, jaki reprezentuje np. Wordpress – aby zarobić kilka dolców ekstra. Starajmy się wspierać dobre strony Internetu – zwłaszcza że one naprawdę potrafią przynieść wymierne korzyści biznesowe.

Tworzenie treści, które nie sprzedają – content marketing

Inwestujesz w content marketing, bo nie chcesz być w tyle za konkurencją. Piszesz artykuły na bloga, dbasz o regularne wpisy w social mediach. Po jakimś czasie widzisz jednak, że to nie przynosi ci żadnych korzyści. Jak sprawić, żeby marketing treści był skuteczny? Zobacz, jakich błędów unikać i dowiedz się, jak tworzyć atrakcyjne treści, które naprawdę sprzedają.

Herbert Diess - GreenLetter

GreenLetter: Ten newsletter nie zawiera żartów primaaprilisowych (chyba)

Nie wiem, jak wy, ale ja w kontekście ostatnich 12 miesięcy nie mam zupełnie ochoty na bycie wprowadzonym w błąd przez firmy, instytucje, ani w sumie kogokolwiek innego. Z tego też powodu w Green Letterze nie ma primaaprilisowych pranków, co zalecałbym także i innym publikacjom. Po roku fake newsów, niepewności, przeinaczeń, domysłów oraz zwykłych kłamstw, jakie przelały się przez media w kontekście COVID, jedyny dowcip, jaki mam ochotę usłyszeć, to coś starego, z brodą i bez niespodzianek. Innego zdania była najwyraźniej ekipa odpowiedzialna za komunikację Volkswagena, której żarcik odbił się nawet na kursie akcji tej spółki (ciągnąc je w górę!). Trochę chyba przedobrzyli. 

Social Media, które nie działają

Jak nie prowadzić działań w social media? – wpis, który sprawi, że unikniesz błędów

Być może niektóre działania w social media wydają się proste i oczywiste, a wyciągane wnioski już dawno potwierdzone. Ale czy na pewno? Jaki content dziś się liczy i czego oczekują komentujący? Co przyniosą konkursy, a co współpraca z influencerami? Z tego artykułu dowiesz się, jakich działań unikać i które schematy przełamać.

LeBron James - GreenLetter

GreenLetter: Celebryci tacy jak my

Żyjemy w rzeczywistości, w której wydaje się, że cały świat i wszyscy zamieszkujący go ludzie są dosłownie na wyciągnięcie ręki. Wystarczy napisać do nich na Twitterze lub trafić we właściwym momencie na właściwy pokój w Clubhouse – i można pogadać z Elonem Muskiem albo Zuckerbergiem. Celebryci piją te same napoje co my, jedzą te same burgery za 4 zł i generalnie niewiele się od nas różnią. Wzmożona identyfikacja przeciętnego zjadacza chleba z wielkimi tego świata powoduje, że “wielcy” mają znaczniejszy wpływ perswazyjny niż kiedykolwiek. Musk może posłać “na księżyc” kurs Bitcoina, czy jakiejś spółki (patrz: Gamestop), a celebryta idealny – taki jak LeBron James – może sprzedać dużo gazowanej wody z cukrem.

Oscar Höglund - GreenLetter

GreenLetter: Hey, Siri, czy to prawda, że audio podbija internet?

Kolejnym fragmentem świata, który podlega gwałtownej internetyzacji, jest sfera audio. Radia (np. z powodu rozwalenia Trójki) słuchamy w Internecie. Żeby pogadać z ludźmi z branży, wchodzimy na Clubhouse. Muzyki od lat słuchamy tylko z mp3 i streamingów. Do tego dochodzą jeszcze podcasty, premiera Twitter Spaces oraz fakt, że nasze wyszukiwania i pozyskiwanie informacji coraz częściej zlecamy asystentowi Google. Nowym interfacem przeglądania internetu stają się obecnie inteligentne głośniki, czy słuchawki AirPods. Internet potrzebuje dźwięku do funkcjonowania, a świat dźwięku potrzebuje muzyki jako tła. I to dużo muzyki.

Ustawienia prywatności

Dostostuj ustawienia

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych
  • Dostosuj informacje i reklamy do swoich zainteresowań na podstawie np. treść, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania lub kierowania
  • Gromadzenie informacji umożliwiających identyfikację osoby, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
  • Wykorzystuj informacje do dostosowanej reklamy ze stronami trzecimi
  • Pozwala łączyć się z serwisami społecznościowymi
  • Zidentyfikuj urządzenie, z którego korzystasz
  • Zbierz dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz lokalizację

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych
  • Wykorzystuj informacje do dostosowanej reklamy ze stronami trzecimi
  • Pozwala łączyć się z serwisami społecznościowymi
  • Zidentyfikuj urządzenie, z którego korzystasz
  • Zbierz dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz lokalizację

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
Zapisz
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz zmienić te ustawienia.
Polityka Prywatności