Marketing aplikacji mobilnych

Wreszcie masz ją i Ty. Twoja aplikacja mobilna jest gotowa. Teraz wystarczy tylko przebić się przez konkurencję liczącą nawet 7 mln podobnych produktów. Brzmi pesymistycznie? Już nie. W Green Parrot od lat podejmujemy takie wyzwania. Z nami zadbasz o marketing aplikacji mobilnych. Tych służących rozrywce, dbaniu o zdrowie, zarządzaniu finansami i wielu innych.

Mówią, że jakość broni się sama. W praktyce trwa to latami. Dziś nikt nie ma tyle czasu. Nakręcimy rozwój Twojej apki i zbudujemy jej popularność. Marketing aplikacji mobilnych z Green Parrot to synergia kreatywności, technologii i wiedzy. Napisz do nas:

Marketing aplikacji mobilnych

Marketing aplikacji mobilnych
Green Parrot - jak to robimy?

1
Badamy potrzeby. Skupiamy się na celu aplikacji, zrozumieniu jej odbiorców i analizie konkurencji. Angażujemy do projektu doświadczonych analityków i strategów, a w dalszych etapach content marketerów, UX i graphic designerów, SEO-wców i specjalistów reklamy performance.
2
Tworzymy strategię wdrożenia i promocji produktu. Twoja aplikacja mobilna zyskuje koloryt, charakter, język oraz własne miejsce na świecie.
3
Podbijamy rynek. Sprawiamy, że aplikacja staje się top tematem w social mediach, polecają ją influencerzy, a użytkownicy z łatwością znajdują dzięki reklamom w wyszukiwarce i pozycjonowaniu w sklepie. Uruchamiamy kampanie viralowe i remarketingowe, które wzmacniają zaangażowanie fanów.

Postaw na marketing aplikacji mobilnych w Green Parrot, ponieważ dobrze wiemy, jak:

Jak wdrożyć aplikację mobilną

Wierzymy, że nierzadko marketing rozpoczyna się jeszcze przed powstaniem produktu. Dlatego wspólnie z naszym software house Develtio, możemy wziąć pod skrzydła Twoje cele biznesowe już na etapie wdrażania aplikacji. Rozpoczniemy od poznania Twojej marki i jej odbiorców, opracujemy koncepcję i projekt produktu, stworzymy oprogramowanie, przetestujemy prototypy, opublikujemy i będziemy monitorować rozwój aplikacji.

Jak przygotować premierę aplikacji mobilnej

Wielkie wejście w hiper-konkurencyjną przestrzeń produktów cyfrowych musi być zaplanowane z dbałością o każdy detal. Zanim Twoja aplikacja pojawi się w sklepach, będzie o niej głośno w social mediach, na blogach i w serwisach branżowych. Stworzymy przyciągający landing page, który zgromadzi użytkowników oczekujących na premierę Twojej aplikacji i pomoże zbudować społeczność lojalnych klientów.

Jak przeprowadzić audyt UX i ASO aplikacji mobilnej

Doskonale wiemy, że faza pre-launch to czas kluczowy dla upewnienia się, że produkt działa bezbłędnie, jest łatwy do znalezienia w sklepie, przyciąga uwagę odbiorców i spełnia oczekiwania userów. Dlatego zawsze wykonujemy rzetelny audyt UX oraz weryfikujemy jakość optymalizacji aplikacji mobilnej pod kątem wyszukiwarek poszczególnych sklepów. Maksymalizacja liczby organicznych konwersji to Twoja oszczędność na późniejszych działaniach performance.

Jak pozycjonować aplikację mobilną

Czy wiesz, że pierwsze 3 pozycje na liście wyników wyszukiwania w sklepie z aplikacjami generują średnio połowę wszystkich pobrań? Dlatego kładziemy duży nacisk na odpowiednią optymalizację apki w Google Play, Apple App Store czy Galaxy Apps, aby zapewnić jej jak najlepsze miejsce w tym zestawieniu. Nasi specjaliści od SEO zadbają też o pozycjonowanie aplikacji i jej landing page w wyszukiwarce Google.

Jak zadbać o social media, PR i content marketing dla aplikacji mobilnej

Zarówno same treści, tone of voice, jak i miejsca publikacji contentu promującego aplikację muszą być wcześniej dobrze przemyślane i zaprojektowane. Powierzając nam prowadzenie social mediów, kampanii PR i content marketingu swojego produktu masz gwarancję, że każdy komunikat będzie stworzony z myślą o konkretnym, realnym – Twoim użytkowniku oraz jego nowej ulubionej aplikacji.

Jak pozyskiwać nowych użytkowników aplikacji

Docieramy z kampanią do tych odbiorców, którzy są faktycznie zainteresowani Twoim produktem. Nie przepalamy budżetu na kierowanie reklam do wszystkich użytkowników smartfonów. W działaniach performance skupiamy się na precyzyjnym targetowaniu i odpowiednim doborze słów kluczowych, aby od tej pory klienci Twojej konkurencji trafiali wprost do Ciebie.

Jak utrzymać użytkownika w aplikacji mobilnej i zwiększyć LTV

Marketing aplikacji mobilnych to połączenie matematyki, technologii i kreatywności. Regularne mierzenie wartości życiowej klienta jest jednym z must have wśród działań analitycznych. Korzystanie z zaawansowanych danych pomaga nam opracowywać efektywne rozwiązania, służące przewidywaniu potencjalnych spadków oraz rozwijaniu długofalowych wzrostów LTV.

Jak budować zaangażowanie użytkownika w aplikacji mobilnej i zwiększać retencję

Warto zdać sobie sprawę, że <span class=”text-primary”>49%</span> aplikacji zostaje odinstalowanych w ciągu 30 dni od pobrania, z czego prawie połowa w ciągu pierwszej doby. Czy Twój produkt spotka podobny los? Nie, jeśli zdasz się na specjalistów, dla których marketing aplikacji mobilnych to coś więcej niż pozyskiwanie leadów. Doskonale znamy najczęstsze powody klikania opcji Usuń na ikonach apek i wiemy, jak im skutecznie zapobiegać.

Skontaktujmy się

    Grzegorz Górecki
    Business Development Director

    Marketing aplikacji mobilnych z Green Parrot - co potrafimy?


    Efektywność marketingu aplikacji mobilnych jest uwarunkowana m.in. przez właściwy dobór mediów i copy do każdego etapu podróży użytkownika. Jeśli połączymy to z najświeższymi trendami w digitalu, których rozwój śledzimy jak mało kto, możemy świętować wspólny sukces. Przekonaj się, co wychodzi nam najlepiej:

    1
    Pozyskiwanie użytkowników aplikacji mobilnej
    Gdy musisz wyróżnić się w tłumie, wybierz reklamy naładowane oryginalnymi kreacjami. Nasz performance marketing w pozyskiwaniu użytkowników aplikacji mobilnej to kampanie zestrojone perfekcyjnie z Twoim biznesem, osadzone na solidnych analitycznych podstawach i uzbrojone w najnowsze technologie.
    2
    ASO (pozycjonowanie aplikacji mobilnej)
    Żadna platforma z aplikacjami nie ma przed nami tajemnic. Pozycjonowanie w App Store, Google Play i Galaxy Apps to absolutna podstawa naszych działań marketingowych. Możesz być pewien, że Twoja apka będzie mieć zawsze doskonale zoptymalizowaną stronę w każdym z tych sklepów.)
    3
    Social media, content marketing i PR aplikacji mobilnej
    Content is the king, więc postaw na atrakcyjne, angażujące i merytoryczne treści w social mediach i na blogach. Content marketing powinien towarzyszyć Twojej aplikacji od planowania premiery aż po etap obsługi posprzedażowej. Zaplanuj PR aplikacji mobilnej z Green Parrot i daj się znaleźć w socialach!
    4
    Landing page aplikacji mobilnej
    Nasze strony www cechują funkcjonalność, intuicyjne menu i przejrzysta grafika. Landing page aplikacji mobilnej to wizytówka i centrum wiedzy o produkcie, a także miejsce skupiające jej miłośników i użytkowników. Stworzymy dla Ciebie witrynę, która będzie dobrze wypozycjonowana i stanie sią głównym touchpointem, kierującym odbiorców wprost do Twojej aplikacji.
    5
    Video content marketing dla aplikacji mobilnej
    O kreatywne wideo promujące Twoją aplikację mobilną zatroszczą się nasi topowi motion designerzy i filmowcy. A sukces spotów telewizyjnych, dłuższych filmów na YouTube czy wertykalnych reelsów, shortsów i tiktoków zapewnią social media marketerzy i specjaliści z działu performance.
    6
    Marketing automation w aplikacji mobilnej
    Masową wysyłkę powiadomień, ankiet, ofert czy materiałów reklamowych usprawniamy poprzez implementację systemu marketing automation w aplikacji mobilnej. Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze oraz pozyskać wiele cennych danych, dzięki którym jeszcze lepiej dostroimy Twoje kampanie!
    7
    E-mail marketing dla aplikacji mobilnej
    Dobrze zaplanowany e-mail marketing może przyczynić się nawet do ponad 100% wzrostu wskaźników retencji. Potrafimy tworzyć skuteczne kampanie mailingowe, czego dowodem jest prawie 16000 subskrybentów naszego GreenLettera i 11 miejsce w rankingu najlepszych marketingowych newsletterów w Polsce.
    8
    SMS marketing dla aplikacji mobilnej
    SMS marketing dla aplikacji mobilnej Korzystamy z nich już 30 lat i mimo od dawna słyszanych prognoz o rychłym zmierzchu, SMSy wciąż mają się dobrze! Co więcej, posiadają przewagę nad komunikatorami internetowymi i pocztą e- mail w postaci najwyższego współczynnika otwieralności. W Green Parrot wiemy, jak wykorzystać ich potencjał!
    9
    Web-push marketing
    Powiadomienia push są przez wielu niedocenianym kanałem należącym do kategorii mediów własnych marki. Klucz do ich skuteczności leży m.in. w umiejętnym obliczeniu częstotliwości dostarczania komunikatów i ich odpowiedniej personalizacji. Web push marketing aplikacji mobilnych w naszym wydaniu to patent na wysoką retencję użytkowników.
    10
    Kampanie promujące aplikację mobilną
    Zaprojektujemy, wdrożymy i przeprowadzimy kampanie leadowe i te nastawione na aktywność w aplikacji. Zaangażujemy influencerów i uruchomimy reklamy w największych systemach, takich jak Google Ads, Meta Ads czy TikTok Ads oraz w samych sklepach z aplikacjami.
    11
    Optymalizacje aplikacji mobilnych
    70% użytkowników opuszcza aplikację, gdy ta ładuje się zbyt długo. Weryfikacja i odpowiednia optymalizacja działania produktu w aspekcie technicznym to domena załogi Develtio, która dba o to, aby usuwać wszelkie blokery na drodze użytkownika do zwiększenia aktywności w aplikacji.
    12
    Programy lojalnościowe
    Programy lojalnościowe dostępne z poziomu smartfona błyskawicznie wypierają plastikowe karty. Wypromujemy Twoją aplikację mobilną, wykorzystując potencjał systemów motywacyjnych zakładających przyznawanie nagród za polecenia, udzielanie dostępu do ekskluzywnych ofert czy zapewnianie rabatów dla aktywnych członków.

    Chcesz rozkręcić marketing Twojej aplikacji mobilnej z Green Parrot?

    Marketing aplikacji mobilnych - w jakich branżach działamy?
    Mamy za sobą współprace z największymi producentami, firmami usługowymi i e-commerce’ami w kraju. Stworzone i wypromowane przez nas aplikacje mobilne były częścią efektywnych kampanii produktowych, wizerunkowych oraz nastawionych na zwiększenie zasięgu marki i wzrost sprzedaży dla największych producentów, firm usługowych i e-commerce’ów w kraju. Genialnie wychodzą nam:
    Marketing aplikacji mobilnych dla e-commerce, marketplace’ów i sklepów internetowych

    Sprzedaż produktów przez aplikację, wypromowanie sklepu online czy zwiększenie świadomości marki to tylko niektóre z celów, w których realizacji pomoże marketing aplikacji mobilnych. Sukces aplikacji może mieć bezpośrednie przełożenie na Twoje finansowe zyski.

    Marketing aplikacji mobilnych dla healthcare, pharma & medical

    Coraz świadomiej dbamy o zdrowie i urodę, a konkurencja na rynku aplikacji mobilnych z kategorii healthcare rośnie szczególnie dynamicznie. Dlatego w Green Parrot branżą pharma & medical opiekuje się dedykowany dział specjalistów.

    Marketing aplikacji mobilnych B2B

    Aplikacje mobilne dla branży B2B to zupełnie inna bajka niż komercyjne programy używane przez indywidualnych użytkowników. Rozumiemy specyfikę komunikacji business-to-business i wiemy, jak ważny jest marketing aplikacji mobilnych w osiąganiu celów biznesowych.

    Marketing aplikacji mobilnych dla start-upów

    Świat start-upów znamy od kuchni, a śledzenie trendów i testowanie pojawiających się rozwiązań to nasz ulubiony sport. Doskonale wiemy, jak przyciągać odbiorców, angażować ich uwagę, skłaniać do aktywności i zatrzymywać na dłużej.

    Marketing aplikacji mobilnych w świecie web3, crypto, blockchain i NFT

    Jesteśmy dumni, że to właśnie naszą agencję uznaje się za jednego z polskich pionierów marketingu dla branży krypto. Jesteśmy zawsze na bieżąco z trendami dotyczącymi kryptosfery i rozwojem możliwości, jakie dają web3, NFT czy blockchain.

    Marketing aplikacji mobilnych dla bankowości i finansów

    Z aplikacji do zarządzania finansami korzysta już ponad 18 mln Polaków. Tutaj liczą się rzetelna wiedza, zrozumiały język i bezpieczeństwo danych. Od siebie dodajemy jeszcze innowacyjność funkcji, błyskotliwość contentu i efektywność kreacji.

    Marketing aplikacji mobilnych w turystyce, FMCG i HoReCa

    Jedna z najbardziej konkurencyjnych branż w świecie aplikacji mobilnych wymaga indywidualnego i oryginalnego podejścia do każdego projektu. Turystyka, hotelarstwo, gastronomia i dobra tzw. szybkozbywalne to przestrzeń idealna dla nowatorskich programów lojalnościowych i funkcjonalnych systemów rezerwacji.

    Marketing aplikacji mobilnych w przemyśle i logistyce

    Nowoczesne rozwiązania mobilne usprawniają pracę kierowców, wytwórców, inżynierów przemysłu, logistyków i managerów. Z nami Twoja aplikacja do planowania transportu, zarządzania parkingiem czy optymalizacji produkcji ma szansę stać się rozpoznawalnym i powszechnie użytkowanym produktem.

    Skontaktujmy się

      Grzegorz Górecki
      Business Development Director

      Marketing aplikacji mobilnej od A do Z: jak to działa w Green Parrot?

      Briefing

      analizujemy Twoje oczekiwania i potrzeby oraz dobieramy wstępne rozwiązania

      Briefing

      KPI

      ustanawiamy cele biznesowe, do których będziemy dążyć poprzez marketing aplikacji mobilnej

      KPI

      Zasoby

      wyznaczamy fachowców, którzy będą pracować nad projektem oraz sporządzamy listę potrzebnych materiałów i narzędzi

      Zasoby

      Praca kreatywna

      budujemy bazę idei kreatywnych, scenariuszy, pomysłów i sugestii, z których najlepsze zostaną wyselekcjonowane i włączone do strategii

      Praca kreatywna

      Legal check

      nasz dział prawny weryfikuje zgodność koncepcji z literą prawa, RODO, wytycznymi sklepów z aplikacjami i regulaminami poszczególnych mediów

      Legal check

      Prezentacja strategii

      pokazujemy efekty naszej pracy twórczej w postaci content planu

      Prezentacja koncepcji

      Egzekucja

      wdrażamy działania content marketingowe, tworzymy kreacje, realizujemy kampanie performance i inne zaplanowane zadania

      Egzekucja

      Obserwacje, analizy i raportowanie

      mierzymy KPI, opracowujemy szczegółowe raporty i sprawdzamy, co można ulepszyć

      Obserwacje, analizy i raportowanie

      Feedback Klienta

      jesteśmy otwarci na Twoje uwagi i sugestie

      Feedback Klienta

      Planowanie kolejnych realizacji

      określamy ramy dalszej współpracy w obszarze marketingu aplikacji mobilnych

      Planowanie kolejnych realizacji

      Briefing

      analizujemy Twoje oczekiwania i potrzeby oraz dobieramy wstępne rozwiązania

      KPI

      ustanawiamy cele biznesowe, do których będziemy dążyć poprzez marketing aplikacji mobilnej

      Zasoby

      wyznaczamy fachowców, którzy będą pracować nad projektem oraz sporządzamy listę potrzebnych materiałów i narzędzi

      Praca kreatywna

      budujemy bazę idei kreatywnych, scenariuszy, pomysłów i sugestii, z których najlepsze zostaną wyselekcjonowane i włączone do strategii

      Legal check

      nasz dział prawny weryfikuje zgodność koncepcji z literą prawa, RODO, wytycznymi sklepów z aplikacjami i regulaminami poszczególnych mediów

      Prezentacja strategii

      pokazujemy efekty naszej pracy twórczej w postaci content planu

      Egzekucja

      wdrażamy działania content marketingowe, tworzymy kreacje, realizujemy kampanie performance i inne zaplanowane zadania

      Obserwacje, analizy i raportowanie

      mierzymy KPI, opracowujemy szczegółowe raporty i sprawdzamy, co można ulepszyć

      Feedback Klienta

      jesteśmy otwarci na Twoje uwagi i sugestie

      Planowanie kolejnych realizacji

      określamy ramy dalszej współpracy w obszarze marketingu aplikacji mobilnych

      Dlaczego warto zainwestować w marketing
      aplikacji mobilnej?
      Obecność Twojej firmy na TikToku, publikowanie rolek i udostępnianie shortów zapewni Ci:

      Zwiększenia świadomości i zasięgu marki we właściwej grupie docelowej, także za granicą
      Wzrostu liczby i wartości konwersji, np. zakupów w aplikacji
      Ulepszania i skalowania aplikacji w oparciu o dane uzyskane od użytkowników w przebiegu kampanii
      Czerpania korzyści z monetyzacji, np. reklam w aplikacji, pobierania opłat za korzystanie czy sprzedaży wirtualnych produktów i usług
      Pozyskiwania leadów, nowych klientów i sympatyków marki
      Ratowania porzuconych koszyków i przywracania nieaktywnych użytkowników

      Co nam się udało w marketingu aplikacji mobilnych?

      Skontaktujmy się

        Grzegorz Górecki
        Business Development Director

        Marketing aplikacji mobilnych z Green Parrot w liczbach:

        + 1000

        kampanii przeprowadzonych dla marek z branży usługowej, e-commerce, B2B i producentów

        16%

        lepsze wykorzystanie budżetu klienta niż podczas wcześniejszych kampanii poza Green Parrot

        83%

        klientów zdecydowanych na dalszą współpracę po pierwszej wspólnej kampanii

        14 lat

        doświadczenia w marketingu produktów cyfrowych

        Pobierz e-booka i poznaj 16 kanałów do promocji aplikacji mobilnych,

        o których jeszcze nie słyszała Twoja konkurencja:

          Najpopularniejsze pytania o marketing aplikacji mobilnych

          Marketing aplikacji mobilnych może być ukierunkowany zarówno na promowanie samej aplikacji, jak i zwiększanie retencji jej użytkowników. W planowaniu i wdrażaniu działań pomogą Ci nasze tipy na wynos, czyli odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

          Docieranie do obecnych i przyszłych użytkowników z komunikatami zachęcającymi do aktywności w apce może odbywać się m.in. za pomocą działań performance, social mediów, marketingu treści na landing page, reklam IAA (in-app advertising) czy własnych mediów (powiadomienia push, e-mail i SMS marketing), a także kampanii remarketingowych.

          Kampanie nastawione na zwiększenie liczby pobrań aplikacji obejmują zarówno działania organiczne (ASO), jak i content-, social media-, influencer- czy performance marketing. Jeśli zdecydujesz się na kilka rozwiązań, postaraj się, aby przekaz był spójny i dostosowany do tonu każdego z nich.

          ASO to skrót od terminu App Store Optimization, oznaczającego optymalizację pod kątem sklepu z aplikacjami. Pozycjonowanie aplikacji mobilnych w wyszukiwarkach takich platform jak Google Play czy Apple App Store wpływa na liczbę pobrań organicznych. Skuteczne działania optymalizujące są najlepszą drogą do bezpłatnego pozyskiwania użytkowników i podstawowym elementem procesu, jakim jest marketing aplikacji mobilnych.

          Jeśli chcesz, żeby Twoja aplikacja pojawiała się na szczycie listy wyników wyszukiwania, musisz postępować zgodnie z wytycznymi sklepów. Do czynników, które mają bezpośredni wpływ na ASO, należą m.in. tytuł aplikacji, opis, zawarte keywordsy, a także oceny i recenzje użytkowników. Lepszą widoczność apki wśród produktów konkurencyjnych zapewnisz też dzięki np. odpowiednio zaprojektowanej ikonie czy zamieszczeniu atrakcyjnego filmu promującego produkt.

          Punktem wyjścia zawsze powinna być rzetelna analiza. Zacznij od zbadania rynku, konkurencji i swojej grupy docelowej. Precyzyjnie określ cele, jakie ma spełniać aplikacja i wyznacz ścieżki dotarcia do przyszłych odbiorców. Zdefiniuj budżet i opracuj szczegółowy plan marketingowy, dzięki któremu żadne Twoje działanie nie będzie przypadkowe.

          Jeśli zależy Ci, aby więcej osób pobierało Twoją apkę, musisz pokazać im realne korzyści, jakie dzięki niej osiągną. Może to być np. oszczędność czasu podczas rezerwacji biletów czy dostęp do specjalnych promocji w e-sklepie. Wykorzystaj też marketingowy potencjał ofert typu freemium. Twoi odbiorcy chętniej zdecydują się na płatną wersję aplikacji, jeśli wcześniej będą mieć możliwość skorzystania z podstawowego planu za darmo.

          Plan marketingowy powstaje jeszcze przed udostępnieniem aplikacji użytkownikom. Powinien składać się z trzech zasadniczych części, obejmujących działania wdrożeniowe (m.in. ASO), związane z premierą apki (np. publikacja landing page) oraz zdobywaniem rynku (np. poprzez marketing efektywnościowy). W planie marketingowym należy też uwzględnić sposoby monitorowania efektywności działań, czyli KPI.

          Koszty promocji aplikacji mobilnej to kwestia bardzo indywidualna, gdyż są one uzależnione od wielu czynników. Należą do nich m.in. wybór kanałów dystrybucji, specyfika grupy docelowej, charakterystyka rynku czy wielkość konkurencji. Jeśli powierzasz marketing aplikacji mobilnych agencji, ponosisz opłaty za obsługę kampanii oraz wydatki z tytułu budżetu medialnego, czyli np. na reklamę, współpracę z influencerem czy prowadzenie landing page.

          Określenie kluczowych wskaźników efektywności jest obowiązkowym etapem podczas planowania kampanii promocyjnej. Marketing aplikacji mobilnych i egzekucja strategii odbywa się najczęściej w oparciu o takie KPI jak CPI (koszt instalacji) lub CPA (koszt akcji), DAU (liczba aktywnych użytkowników dziennie), CTR (współczynnik klikalności), LTV (wartość życiowa użytkownika), CAC (koszt pozyskania użytkownika), ROAS (zwrot wydatków na reklamę) czy app churn rate (wskaźnik rezygnacji).

          Dowiedz się więcej o promocji aplikacji na blogu Green Parrot:

            Skontaktujmy się

            Warszawa

            ul. Szturmowa 9/13
            02-678 Warszawa

            Katowice

            ul. Jesionowa 22 / 3.5
            40-006 Katowice