Jak pozyskujemy nowych użytkowników aplikacji?

Celem CPG było zwiększenie przychodów z ich aplikacji mobilnej, a także maksymalnie efektywnie i rentowne dotarcie do nowych użytkowników, którzy do tej pory nie korzystali z CityParkApp.

Nasze wyzwanie:
Określenie grupy docelowej, lokalizacji oraz stworzenie kreacji - wszystko po to, aby zwiększyć rentowność kampanii i zwrot z inwestycji.

City Parking Group to lider Europy Środkowej w projektowaniu, realizacji i zarządzaniu parkingami. Firma dysponuje 100 000 komfortowych miejsc parkingowych. Aplikacja mobilna CityParkApp i 5000 parkomatów sprzedają łącznie 4 miliony biletów parkingowych dziennie.

Nasze wyzwanie:
Określenie grupy docelowej, lokalizacji oraz stworzenie kreacji - wszystko po to, aby zwiększyć rentowność kampanii i zwrot z inwestycji.

Rozwiązanie:

Postawiliśmy na dwa kanały komunikacji: Facebook oraz Google

  • Określiliśmy maksymalny CPA (ang. cost per action) za jedną instalację aplikacji oraz CTV (ang. customer life-time value), czyli średnią wartość zakupów jednego Klienta. Na tej podstawie nie „przejadaliśmy” budżetu marketingowego, a co do grosza wiedzieliśmy, ile wydamy i ilu pozyskamy nowych użytkowników.
  • Przygotowaliśmy dedykowane kampanii kreacje – grafiki i copy, a następnie testowaliśmy, które z nich są najskuteczniejsze.
  • Wspólnie z zespołem CPG bardzo precyzyjnie określiliśmy lokalizacje reklam, aby pokazywać je tylko tym użytkownikom, którzy prawdopodobnie mogą być zainteresowani CityParkApp.

Na bieżąco kontrolowaliśmy budżet całkowity i stawki za kliknięcia, aby optymalizować koszty i maksymalizować jakość kampanii, inwestując w lokalizacje z największym potencjałem sprzedażowym.

Rezultaty

Lokalizacja
Przyrost przychodów w 2021 roku
Bydgoszcz
121% ↑
Łódź
211% ↑
Gdynia
468% ↑

W ciągu 6 tygodni kampanii wyraźnie zwiększyliśmy
przychody Klienta z aplikacji mobilnej – w zależności
od lokalizacji było to od +121% do +468% rok do roku.

Opinia klienta

Dzięki specjalistom Green Parrot dokładnie wiedzieliśmy, ile zainwestujemy
w reklamę aplikacji, do kogo dotrzemy, ilu nowych Klientów pozyskamy i jaki będzie zwrot z inwestycji. Dobrze mieć po drugiej stronie takiego partnera w biznesie,
który dokładnie tłumaczy, ile i za co zapłacę, a finalnie co na tym zyska nasza firma.

Kornela Ziołek
Dział marketingu,
City Parking Group

Efekty mówią same za siebie, a my po raz kolejny przekonujemy, że precyzja w określaniu grup docelowych i zarządzaniu kampanią zdecydowanie się opłaca. Razem z przykuwającymi uwagę kreacjami to przepis na sukces. Wyniki motywują nas do dalszych działań – dlatego nie parkujemy, jedziemy dalej!

    Skontaktujmy się

    Warszawa

    ul. Szturmowa 9/13
    02-678 Warszawa

    Katowice

    ul. Jesionowa 22 / 3.5
    40-006 Katowice