28.11.2022

Skuteczny web push marketing – czyli jaki?

web push marketing
okiem eksperta
przemysław kossakowski
Autor
Przemysław Kossakowski

Performance Specialist

Jakie są zalety web push marketingu?

Web push marketing – dobre praktyki

Czy web push marketing można zepsuć? Niestety tak. Samo narzędzie nie gwarantuje sukcesu. Mamy dla Ciebie 8 ważnych wskazówek, które pomogą Ci tak zaprojektować powiadomienia, że będą one przyjazne dla odbiorców i skuteczne.

  1. Mów o korzyściach – powiedz odbiorcy, co będzie mieć z tego, że zezwoli na powiadomienia.
  2. Bądź konkretny – nie marnuj cennego czasu swoich potencjalnych i obecnych klientów, formułuj zwięzłe i rzeczowe komunikaty.
  3. Użyj dowodu społecznego – w treści web pusha umieść dane, które potwierdzą słuszność oferowanego wyboru.
  4. Pamiętaj o dobrej grafice – to zdjęcie jako pierwsze przykuwa uwagę i często decyduje o kliknięciu w link. Zadbaj o jego jakość i spójność z całym przekazem.
  5. Nie bądź natrętny – nadmierna ilość wysyłanych wiadomości może zmęczyć i odstraszyć odbiorców.
  6. Analizuj i wprowadzaj zmiany – ulepszaj swoje komunikaty i dostosowuj je do preferencji użytkowników, zamiast wysyłać wszystko do wszystkich.
  7. Kontroluj kwestie techniczne – sprawdzaj, czy wiadomość poprawnie się wyświetla na różnych typach urządzeń, czy zdjęcie ma odpowiednią rozdzielczość, czy tekst jest czytelny itp.
  8. Wywołaj poczucie pilności – spróbuj uświadomić swojemu odbiorcy, ile straci, jeśli nie skorzysta z oferty.

Web push a RODO

Web push marketing ma tę przewagę nad innymi typami komunikatów, że nie wymaga gromadzenia i przetwarzania danych osobowych. W związku z tym RODO go nie dotyczy. Wyjątkiem są sytuacje, gdy wykorzystujesz web pushe jako element zintegrowany ze swoim CRM w celu profilowania lub gdy to dostawca usługi za jej pomocą gromadzi dane użytkowników.

Web push marketing – gdzie warto wykorzystać?

Chociaż notyfikacje web push są szczególnie skuteczne w przypadku portali informacyjnych czy innych serwisów związanych z mediami, to ich wartość dostrzegają też właściciele innych biznesów. My rekomendujemy stosowanie web pushy również w takich branżach i rodzajach działalności jak:

  • handel B2B i e-commerce, np. na potrzeby e-hurtowni, sklepów online z każdego rodzaju asortymentem czy platform sprzedażowych;
  • usługi w segmencie B2B i B2C, np. dla serwisu turystycznego, strony salonu kosmetycznego, firmy konsultingowej czy platformy oferującej szkolenia online;
  • prowadzenie bloga – web push marketing jako powiadomienia o nowych wpisach, zwiększanie zasięgu czy narzędzie recyklingu treści.

📗 Warto wiedzieć

Dzięki temu darmowemu e-bookowi poznasz największe błędy w digital marketingu i dowiesz się, jak ich unikać.

Jak wybrać dostawcę web push?

Jeśli już wiesz, że notyfikacje mogą być Twoją drogą do osiągania celów marketingowych i biznesowych, pozostaje Ci jedynie wybrać sposób ich wdrożenia. Masz do wyboru stworzenie integracji web push samodzielnie, we współpracy z agencją oraz przy pomocy profesjonalistów, którzy działają w systemie on demand, czyli na żądanie.

Pierwsza opcja sprawdzi się w przypadku osób, które dysponują już zarówno odpowiednim know how, jak i zasobami finansowymi do utrzymywania i rozwijania własnej platformy web push. Może się jednak okazać, że sumaryczne koszty będą wyższe niż utrzymanie programisty.

Drugi sposób daje Ci pewność, że otrzymasz poprawnie wdrożone narzędzie, zapewniające bezpieczeństwo i niezawodność. Możesz też liczyć na wsparcie techniczne i niestandardowe funkcjonalności web pushy.

Z kolei model Human Intelligence on Demand łączy w sobie profesjonalizm wybitnych fachowców z tym, co najbardziej cenimy we współpracy z freelancerami – wolność, minimum formalności i gotowość do działania od zaraz. Top eksperci z HI zajmują się Twoim projektem, a całą biurokrację i kwestie sprzętowe bierzemy na siebie. Human Intelligence on Demand to idealny kompromis na wyciągnięcie ręki.

Chcesz, by integracje web push stworzyli profesjonaliści w ramach HI?

Porozmawiajmy o tym! Umów się na bezpłatną rozmowę.

    Natalia Wasyluk, Head of AoD

    Podobne artykuły

    Zapisz się na GreenLetter