W Sieci spędzamy średnio prawie 7h dziennie, z czego ponad połowę przy użyciu telefonów komórkowych. Z kolei na każde 10 minut korzystania ze smartfona ok. 7 minut przeznaczamy na aktywność w aplikacjach społecznościowych czy związanych z odtwarzaniem obrazów i filmów. Popularność aplikacji mobilnych rośnie niezwykle dynamicznie. Także działania marketerów skupiają się w większym stopniu na dotarciu do użytkowników smartfonów. W ich usprawnianiu pomagają pakiety zaawansowanych technologicznie narzędzi, takich jak mobile marketing automation. Dziś dowiesz się o najlepszych patentach na marketing automation w aplikacji mobilnej.
Jeśli Twoja firma korzysta z narzędzi marketing automation w klasycznej odsłonie, to wiesz już, w jak dużym stopniu usprawnia to pracę marketerom, handlowcom czy pracownikom obsługi klienta. Jeśli natomiast nie miałeś jeszcze szansy przekonać się o zaletach MA, to przy okazji tego artykułu dowiesz się o nich całkiem sporo.
W skrócie, rozwiązania z obszaru marketing automation mają za zadanie udoskonalić, ułatwić i przyspieszyć realizację masowych działań, takich jak wysyłka newsletterów, powiadomień push czy wiadomości, poprzez ich automatyzację i personalizację. Mobile marketing automation to z kolei rodzaj MA dedykowany użytkownikom urządzeń mobilnych. Obejmuje on możliwości tradycyjnych platform automatyzacji, ale dostosowane do specyfiki aplikacji mobilnych.
Do głównych funkcji, jakie oferuje system marketing automation w aplikacji mobilnej, należą np. segmentacja i personalizacja komunikacji 1:1, wysyłka wiadomości w czasie rzeczywistym, ujednolicenie działań w ramach strategii omnichannel czy zaawansowana analityka i testy A/B. Masz szansę obserwować wymierne efekty relacji nawet z milionami klientów przy swojej minimalnej ingerencji.
Dlaczego mobile marketing automation może okazać się skuteczniejszy niż dotychczas stosowane narzędzia MA? Przede wszystkim ze względu na popularność samych aplikacji mobilnych oraz szczegółowe i różnorodne dane, jakie możemy dzięki nim uzyskać.
Smartfony, a ściślej zainstalowane na nich aplikacje, to prawdziwa skarbnica wiedzy o ich użytkownikach. Tym samym, dla marketera to cenne źródło informacji, które może wykorzystać do kierowania skutecznych, bo zindywidualizowanych komunikatów. Dowiemy się m.in.:
Mamy też szansę zbadać inne aspekty zachowania odbiorcy, dowiedzieć się o kanale jego pozyskania czy zweryfikować etap zaangażowania w relację z naszą marką. Jest to niezwykle pomocne, szczególnie na etapie onboardingu klienta.
W jaki konkretnie sposób możesz wykorzystać marketing automation w aplikacji mobilnej? Do najczęstszych przykładów jego stosowania należy wysyłka:
Dlaczego powyższe metody komunikacji mogą działać lepiej w przypadku mobile marketing automation niż w ramach tradycyjnego MA? Przekonaj się, odkrywając 5 praktycznych pomysłów na sprytne zastosowanie dostępnych opcji personalizacji przekazu.
Możesz podzielić swoich odbiorców na grupy według różnych kryteriów. Dzięki temu nowy członek bazy otrzyma inną wiadomość niż ten już zaangażowany. Komunikaty mogą różnić się między sobą także w efekcie analizy częstotliwości korzystania z aplikacji, typu urządzenia czy dodanych atrybutów. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby jednocześnie stosować wiele reguł.
W zależności od etapu cyklu życia klienta, dostosujesz w sposób automatyczny treść i formę przekazu. Może to wyglądać na przykład tak:
Na podstawie danych o lokalizacji, z których logują się użytkownicy, możesz kierować powiadomienia o ofertach wprost do osób, znajdujących się aktualnie w pobliżu miejsca, którego dotyczą (geo-fencing). Np. wysyłasz kupon rabatowy na menu obiadowe, gdy dany użytkownik przechodzi obok restauracji lub generujesz powiadomienie o promocji na wieczorne seanse kinowe do gości kawiarni w centrum handlowo-usługowym.
Ciekawym pomysłem jest też integracja proximity marketing (marketingu sąsiedztwa) z mobile marketing automation. Marketing sądziedztwa polega na dystrybucji komunikatów do osób, które znajdują się w zasięgu reklamy outdoor, emitującej sygnał za pomocą sieci komórkowej, Wi-Fi lub bluetooth. Na podstawie danych o wcześniejszych zachowaniach użytkownika, system marketing automation w aplikacji mobilnej wysyła mu określone materiały. Mogą to być np. oferty, pliki audio czy bony zniżkowe, którymi może być w danym momencie zainteresowany.
Informacje dotyczące częstotliwości i sposobu korzystania z aplikacji, a także najchętniej używanych funkcji i reakcji na poprzednie komunikaty pozwalają z większą precyzją dostosowywać komunikaty do każdego odbiorcy. Okazuje się, że nawet wiedza o typie urządzenia Twojego klienta może się przydać podczas precyzowania treści wiadomości, dokonywanego oczywiście w sposób automatyczny.
Im więcej funkcjonalności mobile marketing automation wykorzystasz, tym skuteczniejsze będą Twoje działania. Szerokie możliwości analityczne MA w aplikacji mobilnej w połączeniu z opcjami dostępnymi w klasycznych narzędziach do automatyzacji pozwalają uzyskać potężne combo dogłębnych i różnorodnych danych. Integracja wielu kanałów i systemów MA może być też podstawą do tworzenia nowych, korzystniejszych strategii marketingowych.
Pewnie znajdziesz jeszcze więcej pomysłów na wykorzystanie mobile marketing automation w swoim biznesie. I najprawdopodobniej każdy z nich będzie prowadził do wzrostu skuteczności działań marketingowych w ogóle, poprzez:
Wreszcie dochodzisz do punktu, w którym już wiesz, że marketing automation w aplikacji mobilnej świetnie się sprawdzi w Twoim biznesie. Teraz wystarczy tylko odpowiedzieć sobie na kilka pytań, aby ostatecznie dopasować właściwe rozwiązania:
Chcesz wykorzystać marketing automation w swoim biznesie?
Napisz do nas i umów się na rozmowę!