02.05.2022

Bing Ads w praktyce. Zobacz, dlaczego warto zainteresować się Microsoft Advertising

Bing Ads

Płatne reklamy w wyszukiwarkach kojarzą Ci się tylko z Google? A przecież rynek wyszukiwarek jest znacznie większy i oferuje firmom całkiem sporo możliwości dotarcia do klientów. Dowiedz się, czym są Bing Ads i dlaczego warto się nimi zainteresować.

Czym jest wyszukiwarka Bing?

Bing to należąca do firmy Microsoft, domyślna w komputerach z zainstalowanym systemem Windows wyszukiwarka internetowa. Bing ma swoje korzenie w poprzednich produktach giganta technologicznego: MSN Search czy Windows Live Search. Microsoft Bing został zaprezentowany po raz pierwszy w 2009 roku. Od tego czasu usługa przeszła kilka ważnych aktualizacji i ulepszeń, żeby poprawić doświadczenia użytkownika. Jeśli chodzi o interfejs, Microsoft Bing nie różni się zbytnio od innych wyszukiwarek internetowych. Cel też jest podobny: dostarczenie internautom jak najbardziej trafnych wyników wyszukiwania. Mogą się one nieco różnić w porównaniu z chociażby Google, bo każde rozwiązanie wykorzystuje nieco inne algorytmy. 

Zapisz się na GreenLetter

Popularność Bing w Polsce i na świecie

Kim w skali globalnej są użytkownicy przeglądarki Microsoft Bing? 

  • 73% użytkowników ma mniej niż 45 lat 
  • 34% internautów ukończyło studia 
  • 36% osób osiąga dochód w górnych 25%

Jak Bing radzi sobie na rynku wyszukiwarek internetowych? Nie jest żadną tajemnicą, że Google jest tu niekwestionowanym liderem, bo według Statista skali globalnej ma aż ponad 85% udziału w rynku. Bing plasuje się jednak na drugiej pozycji (7,61%). Na trzecim miejscu jest Yahoo (2,85%), a na czwartym – Baidu (0,59%). 

Według raportu StatCounter hegemonia Google jest jeszcze większa, za ten sam okres (styczeń 2022 r.) gigant z Mountain View ma ponad 91% udziału w rynku, a Bing – 2,88%.

Bing jest bardzo popularny w Stanach Zjednoczonych (ponad 32%) i w Chinach (ponad 24%). 

Jeśli chodzi o polski rynek, wyszukiwarka Google jest wybierana przez zdecydowaną większość użytkowników, zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych – tabletach i smartfonach. Udział w rynku rozwiązania od Microsoftu wynosił w marcu 2022 r. 2,66%. Jeśli jednak spojrzymy na dane związane z wyszukiwaniem tylko na komputerach, odsetek ten wzrasta do 7,35%.  

Zobacz najważniejsze statystyki na temat korzystania z Bing na PC w skali globalnej:

  • użytkownicy PC wpisują miesięcznie w wyszukiwarce Bing ok. 14,5 mld zapytań 
  • z Bing korzysta co miesiąc 687 mln unikalnych użytkowników
  • 14,5% – tyle wynosi udział w rynku, jeśli chodzi o PC

Bing Ads to teraz Microsoft Advertising. Microsoft Advertising jest dostępny na polskim rynku od początku 2022 r. Wcześniej rozwiązanie giganta technologicznego w zakresie płatnej reklamy w wynikach swojej wyszukiwarki nazywało się Bing Ads. 

Formaty reklam w Bing Ads

Formaty reklamowe w Bing Ads są podobne do tych dostępnych w Google Ads. Oznacza to, że jeśli masz już doświadczenie z płatnymi reklamami w Google, rozpoczęcie przygody z Microsoft Advertising nie będzie dla Ciebie trudne. 

Bing Ads oferuje np.:

  • Reklamy tekstowe
  • Reklamy display
  • Responsive Search Ads – elastyczne reklamy w wyszukiwarce
  • Dynamiczne reklamy wyszukiwania
  • Kampanie produktowe
  • Remarketing

Co zrobić, aby reklamy Microsoft Ads były skuteczne?

Korzystasz już z płatnych reklam w wyszukiwarkach, ale rezultaty Cię nie zadowalają? Być może wystarczy wdrożyć kilka prostych usprawnień, żeby reklama była skuteczniejsza. ​​O czym pamiętać podczas projektowania Bing Ads? 

  • Używaj słów kluczowych

Słowa kluczowe powinny znaleźć się w tekście reklamy w odpowiednich miejscach, w tym w nagłówku. Jeśli ktoś poszukuje np. kremów do opalania, w nagłówku odpowiedni tekst to chociażby „Kremy do opalania – promocja”. Odpowiedni dobór key words to jedno z podstawowych działań, które sprawia, że reklama w wyszukiwarce jest skuteczna.   

  • Zastanów się, co wyróżnia Twoją ofertę

Dlaczego Twoja oferta jest lepsza od konkurencji? Może ze względu na najwyższą jakość, ekskluzywność, a może z powodu najtańszej ceny lub darmowej dostawy? Ten wyróżnik powinien znaleźć się w reklamie. 

  • Reklama powinna być dopasowana do strony docelowej

W przeciwnym wypadku użytkownik może szybko opuścić stronę. Zadbaj o to, żeby reklama i strona docelowa zawierały te same treści, np. produkty czy informację o aktualnej promocji. 

  • Nie zapominaj o Call to Action

Wezwanie do działania to element, który jest pomijany przez wielu reklamodawców. Niesłusznie. Dobry CTA – czyli krótki, konkretny, chwytliwy – sprawi, że e-konsumenci będą chętniej wykonywać pożądane przez Ciebie zadania, np. kliknięcie w banner. 

Jakich błędów unikać? 

  • nie przesadzaj z ilością wykrzykników, znaków zapytania i innych znaków interpunkcyjnych (np. Szukasz promocji ?!?! Sprawdź naszą ofertę !!!!!!!!)
  • Nie pisz wszystkich słów wielkimi literami (np. UWAGA PROMOCJA NA CAŁY ASORTYMENT) – to wcale nie przyciąga skuteczniej uwagi użytkowników
  • nie uŻywaj NietypoWych WersaLikóW
  • nie stosuj niepotrzebnych powtórzeń (np. Teraz promocja teraz) 

Dlaczego warto korzystać z Bing Ads?

Korzystanie z Bing Ads (Microsoft Advertising) może przynieść Twojemu brandowi kilka konkretnych korzyści. Zobacz, jakie są najważniejsze zalety reklamowania się w wyszukiwarce od Microsoftu: 

  • 55% osób korzysta z wyszukiwarki Bing do wyszukiwania produktów online, a 38% – do odkrywania brandów. Co ważne, 100% użytkowników wyszukiwarki Bing kupiło produkt lub usługę online w ciągu ostatniego tygodnia. 
  • reklamy pojawiają się nie tylko w wyszukiwarce Bing, ale też w Yahoo. Oznacza to większą liczbę odbiorców
  • Bing Ads to mniejsza konkurencja, bo wciąż zdecydowana większość firm decyduje się na płatną reklamę w Google. To sprawia, że łatwiej możesz się wyróżnić jako marka i skuteczniej dotrzeć do potencjalnych klientów
  • System Microsoft Advertising pozwala na łatwe przenoszenie kampanii z Google Ads. Oznacza to, że nie musisz tworzyć kampanii od nowa – możesz po prostu wykorzystać tę już istniejącą
  • Koszt PPC w Bing Ads jest niższy niż w Google Ads
  • Bing Ads oferuje możliwości targetowania reklam, których nie znajdziesz np. w Google Ads. Możesz np. kierować reklamy o oparciu o branżę, stanowisko użytkowników LinkedIn
  • Microsoft Ads to też dobre rozwiązanie, jeśli planujesz kampanie reklamowe w krajach, gdzie popularność Bing jest wysoka, np. w Stanach Zjednoczonych. 

Lead generation i sprzedaż dzięki Bing Ads – specjaliści od Bing Ads

Zależy Ci na dotarciu do nowych klientów dzięki reklamom w wynikach wyszukiwania w Microsoft Bing? Napisz do nas, a zaprojektujemy dla Ciebie i przeprowadzimy od A do Z kampanię w Microsoft Advertising.    

Dowiedz się więcej o możliwościach, jakie oferują brandom Bing Ads!

Napisz do nas, a my pomożemy Ci zaistnieć w Microsoft Bing.

    kontakt-Grzegorz-Gorecki

     

    Podobne artykuły

    Zapisz się na GreenLetter