Kampania w wyszukiwarce
To najpopularniejszy rodzaj reklam Google AdWords (Ads), często określany jako linki sponsorowane. Kampanie w wyszukiwarce wyświetlają się użytkownikowi na pierwszych miejscach po wpisaniu danej frazy w Google. Jako reklamodawca masz kontrolę nad słowami kluczowymi, pod którymi będzie się wyświetlać Twoja reklama, a także nad jej komunikatem, zachęcającym do skorzystania z oferty. Co ważne, w przypadku reklam Google AdWords (Ads) w wyszukiwarce płacisz tylko za kliknięcia w reklamę, nie za sam fakt, że jest ona wyświetlana. Ten rodzaj rozliczenia nazywa się CPC – cost per click. Koszt pojedynczego kliknięcia zależy od wielu czynników. Są nimi np. konkurencyjność danej frazy kluczowej, branża, w której działasz oraz sam sposób doboru stawki, tj. automatyczny lub ręczny.
Kampania display
Google Display Network to inaczej sieć partnerska Google, w ramach której możesz emitować reklamy. GDN obejmuje ponad 2 miliony witryn w Internecie, co stanowi mniej więcej 90% zasobów całej sieci. To ogromna przestrzeń, która pozwala dotrzeć do sprecyzowanej grupy docelowej, nawet w ramach stosunkowo niewielkiego budżetu. Kampania banerowa w Internecie ma szerokie zastosowanie i kilkadziesiąt formatów reklamowych, dzięki czemu możesz ją dostosować do swoich celów biznesowych. Kampanie GDN mogą być kierowane:
- kontekstowo, tj. Google dopasuje reklamę do użytkownika i miejsca w sieci, które on odwiedza,
- na konkretną lokalizację,
- na dane demograficzne (wiek, płeć itp.),
- na słowo kluczowe,
- na tematy, tj. w ramach określonej tematyki witryn, które użytkownik odwiedza,
- na konkretne miejsce docelowe (witrynę, aplikację itp.),
- na urządzenia, co oznacza, że reklamy można kierować np. na smartfony konkretnego producenta.
Kampania wideo w Google
YouTube jest obecnie 2. największą wyszukiwarką w światowym Internecie – miesięcznie użytkownicy używają jej ponad 3 miliardy razy! W Polsce z YouTube’a korzysta ok. 20 milionów osób – to ogromna liczba potencjalnych klientów, do których można precyzyjnie kierować reklamy. W ramach reklam wideo w Google, które jest właścicielem YouTube’a, kampanie można prowadzić na kilka sposobów:
- Reklama In-Stream, czyli pojawiająca się przed odtwarzanym wideo.
- Kampanie typu Discovery umożliwiają reklamom wyświetlać się w ramach wyszukiwania bezpośrednio w YouTube’ie.
- Tzw. YouTube Bumper Ads to krótkie, sześciosekundowe reklamy, które mogą wyświetlać się przed wideo lub w jego trakcie – co ważne, są to reklamy niepomijalne.
- Reklamy wideo w banerze masthead – jak sama nazwa wskazuje, wyświetlają się na górze witryny YouTube.
- Osobnym rodzajem reklamy są tzw. Out-Stream, które wyświetlają się tylko na mobilnych urządzeniach w obrębie stron i aplikacji należących do sieci partnerskiej wideo Google.
Reklamy wideo w Google są rozliczane w ramach CPV (cost per view), czyli płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik faktycznie zobaczy Twoją reklamę. Co niezwykle istotne, kampanie na YouTube’ie można dokładnie kierować, np. na daną tematykę wideo lub konkretnych twórców. Daje to ogrom możliwości dotarcia z ofertą do specyficznej grupy docelowej.
Remarketing
Przekonaj niezdecydowanych dzięki reklamie tekstowej lub graficznej w Google! Obecnie, zanim ktoś zdecyduje się na zakup, szuka informacji w wielu miejscach, zarówno w sieci, jak i poza nią. Celem remarketingu jest przypomnienie się użytkownikowi, który np. opuścił Twoją witrynę bez dokonania zakupu lub wykonania innej, pożądanej akcji. Zaletą remarketingu jest to, że nie jest w tej samej formie kierowany do wszystkich osób, które odwiedziły Twoją stronę. Kampanie tego typu można podzielić ze względu na czas spędzony na witrynie, kliknięcia w konkretne sekcje strony czy np. moment porzucenia koszyka zakupowego. Remarketing może służyć również do ściągnięcia użytkownika z powrotem na witrynę, aby np. dokonał kolejnego zakupu lub ponownie skorzystał z usług. Tworzone w ramach kampanii listy remarketingowe mogą później posłużyć do kierowania informacji o promocjach lub nowej ofercie.
Kampania produktowa (Google Ads dla e-commerce)
To typ kampanii skrojony na miarę każdego sklepu internetowego – niezależnie od branży. Rozwiązanie Google Ads dla e-commerce pozwala na wyświetlanie bezpośredniej oferty sklepu (tj. konkretnego produktu) ze zdjęciem oraz ceną w wyszukiwarce Google. Jeśli użytkownik wpisze konkretną frazę, to z poziomu wyszukiwarki będzie mógł przejść do oferty i dokonać zakupu. Dzięki temu sam proces przebiega szybciej, a użytkownik może od razu wizualnie ocenić (wszyscy kupujemy oczami!), czy jest wstępnie zainteresowany produktem – to sprawia, że kampania jest skuteczniejsza. Kampanię produktową nazywa się również kampanią PLA albo kampanią w Google Zakupy. Do obsługi tego formatu niezbędny jest skonfigurowany Google Merchant Center, z którego Google pobiera informacje na temat produktów i ich cen.