Kampanie reklamowe dostępne na Google Ads lub Facebook Ads to znany i lubiany przez brandy sposób na dotarcie z ofertą do klientów. Jednak czy faktycznie trafiamy w ten sposób do wszystkich segmentów użytkowników, na których nam zależy? Reklama na TikToku ma jedną, zasadniczą przewagę nad popularnymi rozwiązaniami. Jaką? Pozwala ona na dotarcie do młodego pokolenia, które coraz niechętniej korzysta ze standardowych funkcji dostępnych w internecie.
TikTok jest obecnie jedną z najbardziej popularnych aplikacji mobilnych i kluczowym kanałem social media na świecie. Opiera się na tworzeniu krótkich filmów video, które umożliwiają użytkownikom interakcję i zaangażowanie. Najczęściej są to treści zabawne i rozrywkowe, jednak nie brakuje też edukacyjnych, angażujących, społecznych, a niekiedy kontrowersyjnych wideo.
TikTok daje sporą dowolność edycji. Swoje nagranie możemy edytować, dodając np. filtry, emotikony czy napisy. Niewątpliwą zaletą filmików na TikToku jest fakt, że można dodać do nich ulubioną lub trendującą muzykę. W połączeniu z układem tanecznym to najprostsza droga do marketingu viralowego i organicznego zwiększania zasięgu.
TikTok jest również jedną z podstaw influencer marketingu. Aplikacja gromadzi już ponad 1 miliard użytkowników na całym świecie. Mimo tego wiele przedsiębiorstw (niesłusznie) nie traktuje tej platformy jako źródła pozyskiwania klientów i świetnego kanału do lead generation. To jednak spory błąd.
Głównymi użytkownikami TikToka na całym świecie jest Generacja Z (13-20 lat), która stanowi ponad 80% wszystkich użytkowników. Młode pokolenie posiada już swoje charakterystyczne upodobania i zachowania w internecie. Chce się bawić, tworzyć i wykorzystywać wszystkie możliwe opcje, które daje im dostęp do internetu.
Według raportu OpenMobi „Użytkownik TikToka w Polsce” dominującą grupę, bo aż 60% wszystkich użytkowników w naszym kraju, stanowią młodzi dorośli (18-34 lat). O połowę mniej liczną grupą (34%) jest młodzież w wieku 13-17 lat. W strukturze płci polskiego TikToka przeważają kobiety, jednak odsetek mężczyzn stale rośnie.
W Polsce już blisko 8 milionów osób aktywnie korzysta z tej aplikacji, pozwala to więc na dotarcie ze swoimi reklamami do znaczącej części społeczeństwa.
Dodawanie reklamy na TikToku odbywa się dwojako – można ją stworzyć w aplikacji lub dodać bezpośrednio z telefonu. Opcjonalna jest też promocja formatu statycznego, jednak jest ona dostępna tylko w jednym formacie – dniówce. Najczęściej wybieraną reklamą są jednak filmiki, które najbardziej przyciągają uwagę odbiorców.
Cały szereg rozwiązań dla reklamodawców udostępniany jest poprzez TikTok Ads Manager (TikTok For Business), w którym możemy ustalić np. cele firmy, targetowanie czy formaty kreowania przekazu.
W przypadku menedżera reklam na TikToku zastosowano podobny mechanizm jak na innych platformach społecznościowych. Poza automatyzacją procesu tworzenia reklam, mamy możliwość wyboru typu budżetu: dziennego lub całkowitego, który w dowolnym momencie można zmienić.
TikTok umożliwia targetowanie reklam z uwzględnieniem płci, lokalizacji, wieku, zainteresowań, urządzeń oraz grup niestandardowych i podobnych odbiorców. Pozwala to na precyzyjne określenie do kogo mają trafić reklamy, co przekłada się na ich wysoką skuteczność.
10-15 sekundowa reklama wyświetlana w zakładce “Dla Ciebie” z możliwością dodania przycisku CTA (wezwanie do działania). Format ten wyświetlany jest w modelu aukcyjnym i przewiduje rozliczenia: CPM (koszt 1000 wyświetleń), CPV (koszt obejrzenia) oraz CPC (koszt kliknięcia).
Z uwagi na długość filmiku jest to format często pomijany przez użytkowników, dlatego warto pamiętać, że mamy pierwsze 2-4 sekundy, aby przyciągnąć uwagę odbiorców. In-Feed Ads działają podobnie do Top View, ale dodatkowo pozwalają na wchodzenie użytkowników w interakcję z reklamą.
Najkrótszy format reklamy dostępny tylko na TikToku. Pozwala on na zamieszczenie 3-sekundowej reklamy statycznej (zdjęcie JPG) lub 3-5 sekundowej reklamy w formie wideo. Dodatkowo ten format pozwala na regionalne “przejęcie” aplikacji na jeden dzień, tworząc reklamy i wykorzystując zaproszenia do hashtag challenge lub linków odsyłających do witryn.
Jest to jeden z najskuteczniejszych formatów reklamowych, pozwalających szybko i mocno zwiększyć rozpoznawalności i zasięgi marki. Jednak bardzo często jest on pomijany ze względu na wysokie koszty.
Format dostępny wyłącznie na TikToku, związany z hashtagami marki wyświetlanymi na stronie “Odkryj”. Jest to jeden ze sposobów na zdobycie nie tylko sponsorowanych zasięgów, ale również organicznych.
Ten typ reklamy zachęca odbiorców do tworzenia własnych treści, wchodzenia w interakcje z marką oraz budowania zasięgu poprzez zaangażowanie użytkowników aplikacji. Użytkownicy po kliknięciu w hashtag zostają przeniesieni na stronę docelową w TikTok z logo firmy, krótkim opisem, linkiem do strony www oraz filmami, które już używają w opisie wybrany hashtag.
Format reklamy, wykorzystywany wcześniej w aplikacji Snapchat. Pozwala on na zaprojektowanie własnego filtru AR, naklejki lub soczewki do promocji marki. Format aktywny jest do 10 dni i pozwala na zabawną i kreatywną interakcję z firmą.
Najdłuższa, bo aż 60-sekundowa reklama, wyświetla się zaraz po otwarciu aplikacji, na pełnym ekranie urządzenia mobilnego z odtwarzanym automatycznie dźwiękiem. Daje to gwarancję wyświetlenia reklamy u każdego użytkownika korzystającego z aplikacji w danym dniu.
Podczas tworzenia kampanii na TikToku, panel TikTok Ads daje nam do wyboru szereg celi reklamowych pomocnych w osiągnięciu zamierzonego efektu.
Cele te podzielone są zasadniczo na trzy kategorie:
Ustawiając kampanię na TikToku możesz wybrać jeden z celów:
Dlaczego warto zdecydować się na reklamę na TikToku? Wśród wielu korzyści można wymienić np.:
Pobierz darmowego e-booka i poznaj inne kanały reklamowe, z których prawdopodobnie jeszcze nie korzystasz!
Interesuje Cię reklama na TikToku, jednak nie chcesz się tym zajmować samodzielnie? Nasi eksperci pomagają stworzyć odpowiednią reklamę:
Równie ważnym etapem co tworzenie filmów jest mierzenie efektywności kampanii. Jako agencja marketingowa zajmujemy się bieżącym monitorowaniem konwersji z reklam – zaczynając od wdrożenia Pixela TikToka, poprzez planowanie i wdrażanie zaplanowanych działań reklamowych, kończąc na zliczaniu wyznaczonych konwersji. W przypadku TikToka konwersjami może być np. kliknięcie konkretnego przycisku, pobranie aplikacji, przejście na stronę sklepu internetowego itp.
TikTok jako aplikacja daje całą masę możliwości reklamowania się. O wszystkich opcjach reklamowych jakie daje to narzędzie opowiedzą Ci nasi specjaliści. Po krótkiej rozmowie, poznaniu Ciebie, Twojego biznesu i Twoich celów przygotujemy naszą propozycję działań na TikToku, opartą na skutecznych rozwiązaniach, o których wiemy, że sprawdzą się najlepiej. Zapytaj nas o propozycję dla Twojej marki i przekonaj się jak skutecznie reklamować się na TikTok!
Chcesz stworzyć skuteczną kampanię reklamową na TikToku?
Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc!