25.04.2022

Ceneo Ads, czyli reklamy na Ceneo.pl. Poradnik dla początkujących 

ceneo ads

Prowadzisz sklep internetowy i szukasz nowych możliwości dotarcia do klienta? Płatne reklamy w social media i wyszukiwarkach to dla Ciebie za mało? Zobacz, jakie możliwości dają Ceneo Ads. Dowiedz się, jak się reklamować na Ceneo!

Co to jest Ceneo?

Ceneo to najpopularniejszy w Polsce portal do porównywania ofert. Użytkownicy korzystają z niej, aby znaleźć najkorzystniejszą cenę danego produktu lub usługi. Zakupy można zrobić bezpośrednio w serwisie lub po przekierowaniu do sklepu internetowego. 

Porównywarka działa na polskim rynku od 2005 roku. W kolejnych latach, wraz z rozwojem e-commerce, powstawaniem setek nowych sklepów internetowych w Ceneo pojawiało się coraz więcej ofert. Oto kilka aktualnych statystyk na temat serwisu:

  • z porównywarki miesięcznie korzysta 23 mln użytkowników
  • oferty pochodzą z 26 tys. sklepów
  • na użytkowników czeka 30 mln aktywnych ofert
  • klienci zostawili w portalu ponad 38 mln opinii 
  • co 8 transakcja w internecie jest dokonywana z poziomu porównywarki

Zapisz się na GreenLetter

W wyszukiwarce Ceneo można szukać przedmiotów za pomocą wpisywania słów kluczowych. Na stronie widnieje też panel z kategoriami, który ma ułatwiać przeglądanie produktów. Wyniki można sortować na podstawie najniższej ceny, najwyższej ceny, rekomendowanych produktów, największej popularności, najwyższej oceny i najniższej oceny. Na stronie dostępny jest też szczegółowy opis produktu, jak i opinie użytkowników na jego temat. Co ważne, sklepy internetowe i producenci mogą reagować na recenzje klientów. To dobry sposób na nawiązywanie kontaktu z konsumentami i budowanie trwalszych relacji.

Ceneo Ads – formy reklam

Ceneo oferuje sklepom internetowym i producentom aż 31 formatów reklamowych. Mogą być one wyświetlane zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. Przykładowe formaty to:

  • Showcase

Reklama pojawia się na stronie głównej Ceneo.pl, zarówno w wersji na komputery, jak i na urządzenia mobilne. Wymiar takiej reklamy to 1280 x 640 px, a akceptowane formaty to jpg, png i html.

ceneo ads showcase

źródło: Ceneo.pl

 

  • Mini showcase prawy / lewy

To reklama graficzna, która pojawia się na stronie głównej po prawej lub lewej stronie ekranu. Jej wymiary to 1280 x 640 px. Reklamy mogą być w formacie jpg, png lub html. 

  • Top banner wideo

Reklama wideo, która może pojawiać się na stronie głównej, stronie produktu i kategorii. Reklama jest wyświetlana na pełnym ekranie. Możliwe formaty to webm, mp4, można też wykorzystać link z YouTube. 

  • Belka między ofertami lub pod ofertami

To reklama graficzna o wymiarach 960 x 70 px w wersji na komputer (rozmiar na urządzenia mobilne to 600 x 200 px) w formacie png lub jpg. Pojawia się ona, jak sama nazwa wskazuje, pomiędzy lub pod listą z ofertami.

Reklamodawcy mogą zdecydować się na kupno reklam w różnych miejscach w Ceneo.pl i w ramach tych modeli: 

  • FF (flat fee) – emisja reklam na wybranej powierzchni reklamowej
  • ROS (run on site) – wyświetlanie reklam na całym portalu 
  • RON (run on network) – wyświetlanie bannerów w sieci reklamowej Ceneo.pl  

Kampanie na Ceneo 

Płatne reklamy to jedna z opcji promocji oferty w Ceneo. Portal oferuje również markom:

    • licytowanie pozycji – Ceneo podaje, że aż 70% użytkowników portalu wybiera ofertę, która znajduje się w pierwszej trójce najwyżej wyświetlanych. Koszty za tę formę promocji są naliczane, gdy klient wejdzie w interakcję z ofertą, czyli np. kliknie w link przekierowujący do Twojego sklepu
    • podświetlenie oferty – ta opcja pozwala na wyróżnienie się spośród innych ofert za pomocą tła w jasnożółtym kolorze i pogrubionej czcionce.
    • newsletter Ceneo – produkty firm, które skorzystały z tej opcji, pojawią się w newsletterze wysyłanym regularnie do subskrybentów. 

Firmy obecne na Ceneo.pl mają do dyspozycji kilka narzędzi analitycznych. Pozwalają one m.in. na monitorowanie, jak radzą sobie oferty i na ewentualne korygowanie. Można też śledzić najnowsze trendy i to, jakie działania podejmuje konkurencja. 

Reklama na Ceneo – dla kogo?

Jeśli chodzi o to, co najczęściej kupujemy w Internecie, to raport Gemius „E-commerce w Polsce” z 2021 r. pokazuje, że są to:

  • odzież (również dodatki i akcesoria),
  • obuwie, 
  • kosmetyki
  • sprzęt RTV / AGD
  • książki, płyty, filmy

Jeśli więc Twoja marka działa w jednej z tych branż lub prowadzisz sklep online oferujący produkty z powyższych kategorii – reklamowanie się na Ceneo.pl jest z pewnością dobrym pomysłem. Nie oznacza to jednak, że firmy z innych branż powinny zrezygnować z promowania się w tym serwisie. Na Ceneo.pl są dostępne dziesiątki kategorii. Oznacza to, że możliwości sprzedaży i promocji są dostępne dla sklepów internetowych i producentów z przeróżnych branż. 

Ceneo Ads – dlaczego warto?

Zastanawiasz się, czy warto się reklamować na Ceneo? 

  • Jak wynika z badań Gemius „E-commerce w Polsce” z 2021 r. aż 77% internautów przynajmniej raz dokonało zakupu online. Wielu z nich nie kupiło produktu bezpośrednio na stronie producenta lub w sklepie internetowym, ale właśnie za pomocą porównywarek,
  • 20% e-konsumentów twierdzi, że obecność w internetowych porównywarkach cen pozytywnie wpływa na wiarygodność marki,
  • Obecność w najpopularniejszej porównywarce cen w Polsce to też okazja do zwiększenia świadomości marki wśród e-konsumentów,
  • Ceneo odwiedzają nie przypadkowi użytkownicy, ale konsumenci, którzy myślą o zakupie. Wielu z nich już podjęło decyzję o kupnie, szuka jedynie najlepszej oferty na rynku. Oznacza to, że ruch pochodzący z porównywarek ma wysoki współczynnik konwersji, 
  • To najpopularniejsza porównywarka cen w Polsce – codziennie korzystają z niej miliony osób. Dzięki reklamom możesz więc dotrzeć do dużej liczby potencjalnych klientów, 
  • Wielu klientów prędzej kupi coś na Ceneo, niż będzie szukać w wyszukiwarce danego produktu na stronach producentów.  Warto więc tam być i nie martwić się, że konsumenci Cię nie znajdą w internecie, 
  • Porównywarki takie jak Ceneo mają ogromne budżety na reklamowanie się w sieci i na walkę o najwyższe pozycje w wyszukiwarkach, 
  • Reklamowanie się na Ceneo z pewnością może być świetnym uzupełnieniem strategii marketingowej,

Jak się reklamować na Ceneo?  

Jeśli chcesz mieć pewność, że w pełni wykorzystujesz potencjał Ceneo Ads, Twoje reklamy są zaprojektowane z uwzględnieniem specyfiki portalu, format i miejsce wyświetlania są dobrane w optymalny sposób, a kampania przynosi realne efekty – napisz do nas. Mamy doświadczenie w prowadzeniu kampanii na Ceneo i chętnie Ci w tym pomożemy! 

Chcesz zacząć reklamować się na Ceneo.pl?

Napisz do nas i dowiedz się, jak zwiększyć sprzedaż dzięki reklamom na Ceneo.pl!

    kontakt-Grzegorz-Gorecki

       

    Podobne artykuły

    Zapisz się na GreenLetter