Dlaczego warto się reklamować na Reddicie? Jakie rodzaje adsów oferuje platforma? Odpowiedź na te i inne pytania o Reddit Ads znajdziesz w poniższym artykule. Przekonaj się, że warto zainteresować się tym kanałem!
Reddit powstał w 2005 r. jako serwis do dzielenia się linkami, zdjęciami, GIF-ami czy wideo znalezionymi w sieci. Zgłoszone linki są następnie poddawane pod głosowanie. Jego wynik wpływa na to, gdzie pojawia się informacja – im więcej punktów, tym wyższa pozycja na stronie głównej. Linki można też komentować, a komentarze również mogą otrzymywać głosy na tak lub na nie. Na Reddita można dodawać też krótki tekst.
Portal ten, w porównaniu z podobnymi serwisami, wytworzył specyficzną kulturę. Przyciąga on użytkowników (nazywanych redditorami), którzy chcą dzielić się i wyszukiwać treści, jak i nawiązywać kontakt z innymi.
Najważniejszym elementem Reddita są subreddity. To nic innego, jak kategorie tematyczne. Często zapisywane są jako r/subreddit lub /r/subreddit, np. r/science, r/marketing, r/askreddit. Każdy użytkownik może założyć własnego subreddita, a inni mogą go zasubskrybować.
Treści, które pojawiają się na ekranie danego użytkownika są dobierane pod kątem tego, na co i jak wcześniej głosował. Liczy się też to, jakie subreddity subskrybuje.
Korzystanie z serwisu jest bezpłatne, istnieje też konto premium (reddit premium). Użytkownikom płatnej wersji nie wyświetlają się reklamy i mogą np. subskrybować więcej subredditów.
Istnieją dwa główne rodzaje płatnych reklam na Reddicie:
Podczas tworzenia reklamy Reddit poprosi Cię o wybranie celu reklamy. Każdy cel oferuje różne typy reklam oraz stawki. Możesz wybrać spośród:
Reddit umożliwia kierowanie reklam na podstawie m.in. zainteresowań, lokalizacji, urządzenia czy pory dnia.
Nie musisz korzystać z płatnych reklam, żeby zaistnieć na Reddicie. Możesz też postawić na marketing organiczny. Pamiętaj jednak, że nie polega to na założeniu konta biznesowego i umieszczania tam postów. Reddit działa inaczej. Jako brand musisz tworzyć treści, które użytkownicy uważają za wartościowe i interesujące. Jeśli więc chcesz zacząć na serwisie działania z zakresu marketingu organicznego, musisz poświęcić wystarczającą ilość czasu na angażowanie się, np. poprzez udział w dyskusjach w danych subredditach, odpowiadanie na pytania i tworzenie treści dostosowanych wyłącznie do platformy. Jeśli tworzysz dobry content, ludzie będą się nim dzielić i komentować – a dzięki temu trafi on do większej liczby osób. Jako brand możesz udzielać odpowiedzi na pytania z Twojej branży lub założyć własny subreddit.
Co ważne, na Reddicie marka z praktycznie każdej branży znajdzie miejsce dla siebie, bo subredditów są tysiące.
Najważniejsze elementy skutecznego marketingu organicznego na Reddicie to:
Pobierz darmowego e-booka i poznaj inne kanały reklamowe, z których prawdopodobnie jeszcze nie korzystasz!
Jeśli poprowadzisz prawidłowo działania marketingowe na Reddicie, zyskasz lojalnych klientów i świetne opinie. Jednocześnie złe podejście sprawi, że nie tylko wydasz pieniądze w błoto, ale sprawisz również, że stracisz wielu potencjalnych klientów. Jak więc sprawić, by kampania na Reddicie okazała się sukcesem?
Użytkownicy Reddita budują zaangażowaną społeczność. Subreddity są często tworzone z pasji, dlatego subskrybenci nie będą tolerować nachalnej reklamy, która nic pożytecznego nie wnosi do społeczności i od razu wyczują nieautentyczność. Poświęć czas na zapoznanie się z tym, jak funkcjonuje Reddit, co jest tak popularne, jaka stylistyka i język dominują.
Redditorzy cenią szczerość i autentyczność brandów. Na platformie możesz komunikować się z odbiorcami inaczej (czyli bardziej na luzie) niż w innych miejscach, np. na LinkedIn czy Facebooku, ale pamiętaj, żeby nie przesadzać. Jeśli to współgra z tone of voice marki, nie bój się używać nawet języka potocznego (oczywiście bez przesady). Możesz też sięgać po memy, jak zrobił to np. Huel.
Osoby korzystające z Reddita na ogół nie znoszą autopromocji. „It’s perfectly fine to be a redditor with a website, it’s not okay to be a website with a reddit account.” – weź sobie to do serca przy opracowywaniu strategii marketingowej.
Budowanie zaangażowanej społeczności na Reddicie może zająć sporo czasu. Pamiętaj o tym i nie zrażaj się, jeśli po tygodniu na założonym subreddicie nie ma tłumów. Konsekwentnie publikuj interesujące treści, angażuj się w dyskusje – te działania na pewno zaprocentują w przyszłości.
Zastanów się, jakie rozwiązanie będzie najbardziej korzystne dla Twojego biznesu: płatne Reddit Ads czy może marketing organiczny na platformie. A może połączenie tych dwóch działań?
PRO TIP Szukasz inspiracji? Zobacz serię Reddita „Meet Your Maker”. Każde wideo przedstawia kreatywne działania brandów w serwisie, zawiera najciekawsze case studies i wywiady z marketerami stojącymi za kampaniami.
Chcesz wykorzystać możliwości, jakie reklamodawcom daje Reddit? Napisz do nas – przygotujemy kompleksową strategię i wybierzemy dla Ciebie najlepsze narzędzia!
Myślisz o reklamowaniu się na Reddicie?
Napisz do nas – na pewno Ci w tym pomożemy!