16.05.2022

Quora Ads, czyli reklamy na Quorze

quora ads

Facebook, Instagram, Google – większość brandów już się tam reklamuje. Nie oznacza to jednak, że nie ma innych portali społecznościowych, w których warto zaistnieć jako marka. Jednym z nich jest Quora. Dowiedz się, czym są Quora Ads i dlaczego warto się reklamować na Quorze. 

Czym jest Quora?

Quora to jedna z największych platform typu Q&A (Question and Answer) na świecie. To potężna platforma do wymiany wiedzy. Ponad 300 milionów użytkowników odwiedza portal każdego miesiąca w poszukiwaniu informacji. Można tam znaleźć pytania i odpowiedzi na przeróżne tematy: od kulinarnych po historyczne czy filozoficzne. Chcesz dowiedzieć się od mieszkańca Nowego Jorku, jak żyje się na co dzień w tym mieście? Zapytaj na Quorze. Zastanawia Cię, dlaczego upadło Imperium Rzymskie? Na pewno jakiś historyk aktywny na portalu Ci na to odpowie. Tak samo jak np. na Reddicie, użytkownicy Quory mogą głosować, czy dana odpowiedź jest przydatna. Jej jakość monitorują też moderatorzy. 

Cały serwis jest zorganizowany wokół tematów. Po wpisaniu hasła w wyszukiwarkę na stronie wyświetla się lista z powiązanymi wątkami. Osoby zalogowane w portalu mogą obserwować dane tematy, jak i konta innych użytkowników. 

Zapisz się na GreenLetter

Zobacz kilka ciekawych statystyk na temat Quory:

  • ponad 65% użytkowników Quora ma wyższe wykształcenie
  • ok. 38% użytkowników zajmuje stanowiska kierownicze
  • prawie połowa wszystkich użytkowników portalu ma od 18 do 24 lat
  • użytkownicy LinkedIn spędzają 2 razy więcej czasu na Quorze niż na LinkedIn
  • każdego dnia na Quorze jest zadawanych 3-5 tys. pytań
  • prawie każde pytanie zadane na portalu otrzymuje przynajmniej jedną odpowiedź
  • najpopularniejszymi tematami na portalu są : życie codzienne, rozrywka, technologia, zdrowie, nauka i podróże.

Co istotne dla brandów, wiele osób przed dokonaniem zakupu szuka na portalu informacji i rekomendacji na temat produktów czy usług czy porad na temat najlepszych rozwiązań. Dlatego obecność marki na Quorze może być dla niej bardzo korzystne. Oczywiście pod warunkiem, że zrozumie specyfikę tego portalu i w pełni wykorzysta jego potencjał. Czas na Quora Ads w praktyce!

Quora Ads. Rodzaje 

Obecnie Quora oferuje dwa różne typy reklam: reklamy tekstowe i reklamy graficzne. Reklamy tekstowe składają się z nagłówka, treści i CTA. Reklamy graficzne są podobne do tych tekstowych pod kątem tego, ile jest miejsca na treść. Dodatkowo reklamodawcy mogą dodać obraz. 

To jednak nie koniec możliwości reklamowania się na Quorze. Na platformie można też zamieszczać odpowiedzi sponsorowane i Lead Generation Forms, czyli formularze generowania potencjalnych klientów.

Jeśli chodzi o opcje targetowania, Quora oferuje 10 możliwości. Są to np. kierowanie kontekstowe (na podstawie tematów, słów kluczowych i pytań) czy behawioralne (n apodstawie zainteresowań lub pytań użytkowników. Można też targetować reklamy w oparciu o grupę docelową na podstawie np. listy mailingowej czy wizyt na Twojej stronie www.

Quora Ads – panel  

Nie obawiaj się – reklamy na Quorze ustawia się całkiem prosto i przyjemnie. Masz już pewne doświadczenie z lub Menadżerem reklam na Facebooku? To świetnie, bo panel Quory w wielu kwestiach jest do nich podobny. Oznacza to, że nie musisz uczyć się od początku obsługiwać nowej platformy i szybko opanujesz korzystanie z Quora Ads. 

Równie znajomy będzie wydawać się Quora Pixel. Jest on potrzebny reklamodawcom m.in. do śledzenia i optymalizacji kampanii. 

Content marketing na Quorze

Oprócz płatnych reklam na Quorze możesz wykorzystać również content marketing. W przypadku tego portalu to przede wszystkim wysokiej jakości odpowiedzi udzielane na tematy, w których specjalizuje się Twoja firma. Jak widzisz, to nieco inny content marketing niż ten obecny w mediach społecznościowych czy na firmowym blogu. Zacznijmy od podstaw, czyli jak szukać odbiorców na Quorze? Po zarejestrowaniu się w portalu wybierz tematy, na których się znasz. Następnie czas na research. Poświęć trochę czasu na wyszukanie słów kluczowych związanych z Twoją branżą i zobacz, jakie pojawiają się pytania i odpowiedzi. Sprawdź, czy na portalu jest obecna konkurencja – może umieszcza reklamy, albo też pisze odpowiedzi? 

Udzielanie wartościowych odpowiedzi jest kluczem do sukcesu. Jak to zrobić?

  • głównym celem nie powinno być uzyskanie jak największej liczby wyświetleń, ale dostarczenie jak najbardziej trafnej odpowiedzi,
  • nie staraj się odpowiadać na jak największą ilość pytań, żeby dotrzeć do większej liczby osób. Lepiej mniej odpowiedzi, ale lepszych jakościowo,
  • udzielaj odpowiedzi tylko na tematy, w których naprawdę specjalizuje się Twoja firma. W końcu chodzi o to, żeby budować wizerunek specjalisty, 
  • odpowiedź powinna być przemyślana, wyczerpująca, oparta na faktach, ale nie nużąca, 
  • znajdź odpowiedzi styl. Na pewno nie powinien być on zbyt formalny, ale nie przesadzaj też w drugą stronę,
  • treść odpowiedzi powinna być jak najbardziej czytelna. Pamiętaj o odpowiednim formatowaniu treści, 
  • staraj się odpowiadać na pytanie jak najszybciej po jego publikacji,
  • dla uatrakcyjnienia treści dodawaj elementy graficzne.    

Reklamy na Quorze – czy warto? 

Zastanawiasz się, czy warto się reklamować na Quorze? Reklamodawcy wybierają ten portal m.in dlatego że: 

  • to idealne miejsce dla firm, które celują w zagranicznego klienta
  • osoby korzystające z Quory chcą się czegoś dowiedzieć, są więc otwarte na nowe treści, produkty
  • Quora oferuje precyzyjne targetowanie kontekstowe i behawioralne
  • brand może budować swoją pozycję jako autorytet w danej dziedzinie niskim kosztem 
  • użytkownicy portalu często zamierzają kupić dany produkt czy usługę
  • portal pomaga budować świadomość marki
  • Quora generuje większy ruch na Twojej stronie firmowej. Z portalu nie trafią do Ciebie przypadkowi odbiorcy, więc jest to ruch wysokiej jakości
  • konkurencja na portalu, w porównaniu chociażby z Facebookiem czy Twitterem, jest o wiele mniejsza.  

Wyróżnij się spośród konkurencji dzięki Quora Ads!

Napisz do nas i zacznij się reklamować na Quorze.

    kontakt-Grzegorz-Gorecki

    Podobne artykuły

    Zapisz się na GreenLetter