15.11.2021

Reklama na Spotify: co musisz o niej wiedzieć?

Reklama na Spotify - jak działa?

Jeszcze nie tak dawno temu brandy w swoim media planie obowiązkowo umieszczały radio i właśnie tam się reklamowały. Dzisiaj rolę tradycyjnego radia przejmują media cyfrowe, a na ich czele stoją takie serwisy jak Spotify. Reklama na Spotify staje się coraz popularniejsza. Czy warto się tam reklamować? 

Co to jest Spotify? Statystyki.

Spotify to najpopularniejsza na świecie platforma do strumieniowego przesyłania dźwięku. Znajdziesz tam muzykę, audiobooki, podcasty, a nawet filmy, dostępne z każdego urządzenia. Spotify oferuje darmowe i płatne opcje korzystania ze swojej platformy. Słuchaczom wybierającym wersję premium reklamy się nie pojawiają, ale zdecydowana większość użytkowników platformy wybiera bezpłatne konta. Na początek garść statystyk:

  • Spotify co miesiąc słucha 361 milionów użytkowników, z czego reklamy docierają do 220 mln słuchaczy 
  • Prawie 60% słuchaczy twierdzi, że zwraca większą uwagę na reklamy, które słyszą w Spotify niż w radiu
  • Ponad 60% słuchaczy twierdzi, że reklamy audio Spotify pomagają im odkrywać nowe marki i produkty.

Do tego przewagą Spotify nad innymi platformami cyfrowymi jest to, że korzystanie z niej nie wymaga od użytkowników ciągłego patrzenia w ekran. Oznacza to, że muzyka lub podcasty (a więc i reklamy) mogą im towarzyszyć podczas spacerów, joggingu, w drodze po pracy – we wszystkich sytuacjach, w których formaty tekstowe lub wideo się nie sprawdzają. Chyba już widzisz, że na Spotify naprawdę warto się reklamować. 

Kim są użytkownicy Spotify?

Spotify jest najbardziej popularny wśród młodych ludzi

  • Ponad połowa słuchaczy w USA ma mniej niż 35 lat
  • 26% użytkowników Spotify w USA ma mniej niż 24 lata
  • 29% amerykańskich słuchaczy ma 24-35 lat 
  • Większość użytkowników to kobiety (56%)
  • 44% użytkowników korzysta z platformy codziennie.
  • W Europie słuchacze spędzają na platformie każdego dnia średnio 99 minut.

Reklama na Spotify: formaty reklam

Na Spotify możesz się reklamować za pomocą zarówno dźwięku, jak i obrazu. Możesz też łączyć jedno medium z drugim, żeby jeszcze skuteczniej dotrzeć do odbiorców. Zobacz, jakie formaty platforma oferuje reklamodawcom:  

Reklamy audio na Spotify

To podstawowe reklamy oferowane przez Spotify. Dzięki reklamom audio dotrzesz do użytkowników korzystających z dowolnego urządzenia, o każdej porze. Reklamy audio pozwalają brandom nawiązać kontakt z konsumentami wtedy, gdy inne media cyfrowe nie mogą tego zrobić. Wykorzystaj te momenty! 

Reklamy wideo na Spotify

  • Video Takeover – reklamy są wyświetlane podczas przerw między utworami i wtedy, gdy użytkownik przegląda katalog w poszukiwaniu muzyki lub podcastów. Reklamie towarzyszy baner z CTA. 

reklama na Spotify - przykłady

  • Sesja sponsorowana – użytkownicy Spotify po obejrzeniu Twojego spotu mogą słuchać utworów przez pół godziny bez pojawiających się reklam. 

Reklamy na Spotify - przykłady

Reklamy w podcastach 

Czy wiesz, że 41% słuchaczy podcastów ufa reklamom bardziej, jeśli usłyszą je właśnie podczas podcastu? A aż 81% użytkowników podejmuje działania po usłyszeniu reklamy podcastowej? Na Spotify brandy mogą umieszczać maksymalnie 30-sekundowe reklamy audio pojawiające się przed lub w czasie trwania podcastów.

Oto 5 najpopularniejszych gatunków podcastów wśród słuchaczy Spotify:

  1. Społeczeństwo i kultura
  2. Komedia
  3. Styl życia i zdrowie
  4. Sztuka i rozrywka
  5. Edukacja.

Reklamy typu “Custom Experiences”

  • Sponsoring playlisty „Odkryj w tym tygodniu” – tę playlistę regularnie otrzymuje każdy użytkownik platformy. Znajdują się tam utwory, które według algorytmu spodobają się danemu słuchaczowi. Marki mogą umieścić na playliście swoje logo, jak i reklamy audio i wideo. 
  • Overlay – to reklama, która wyświetla się użytkownikowi tuż po uruchomieniu aplikacji.
  • Homepage Takeover – to baner, który jest widoczny na stronie głównej Spotify przez całą dobę. Reklama wyświetla się na komputerach. 
  • Leaderboard – to reklama w formie JPG lub GIF, która przez 30 sekund wyświetla się na dole ekranu użytkownikom urządzeń desktopowych po wejściu na stronę Spotify.

Jak tworzyć reklamy audio na Spotify? Podstawowe zasady.

Reklamy audio są tańsze od reklam wideo, a do tego czas ich realizacji jest zazwyczaj krótszy. Dźwiękowe spoty są też przede wszystkim skuteczne. Jak je tworzyć, żeby spełniały swoją rolę? 

  • Pamiętaj, że w 30 sekundach audio mieści się ograniczona ilość słów. Dlatego każde z nich powinno być dobrze przemyślane. Nie umieszczaj ich zbyt wiele, zrezygnuj z długich, skomplikowanych zdań, bo na pewno nie chcesz, żeby lektor czytał je w nienaturalnie szybki sposób. Zalecana ilość słów dla półminutowego spotu wynosi 60-90. 
  • Długaśne, podrzędnie złożone zdania są niefajne również z innego powodu: na co dzień, rozmawiając ze znajomymi, raczej ich nie używasz, prawda? Twój scenariusz też powinien przypominać normalną rozmowę, a nie doktorat. 
  • Wiesz już, że odbiorcy reklamy audio powinni czuć się tak, jakby słyszeli o produkcie lub usłudze od znajomego. Zadbaj więc o odpowiedniego lektora. Powinien on mówić naturalnie, a nie w teatralny sposób. 
  • Oszczędnie używaj dźwięków w reklamie – jeśli jest ich za dużo lub są za głośne, będą rozpraszać słuchacza. A przecież chodzi Ci o coś zupełnie odwrotnego – o utrzymanie jego uwagi od początku do końca spotu. 

Reklama na Spotify – postaw na ekspertów

Chcesz zacząć się reklamować na Spotify, ale nie wiesz, jaki format będzie dla Ciebie najlepszy? Napisz do nas! Możemy pochwalić się dziesiątkami zrealizowanych kampanii audio, od lat tworzymy też reklamy graficzne i wideo. Z Green Parrot skutecznie dotrzesz do słuchaczy Spotify – Twoich potencjalnych klientów. Wykorzystaj moc dźwięku i nastrój się na kampanię, która przyniesie Twojej firmie wymierne korzyści: większą rozpoznawalność i wyższą sprzedaż.

Podobne artykuły

Zapisz się na GreenLetter

Quisque lectus mauris, suscipit sed mauris ut, consectetur maximus ex. Nulla vitae accumsan arcu. Vivamus tempor libero a tortor sodales,