09.08.2021

Reklama na Twitterze – kompletny poradnik od A do Z

Z Twittera korzysta mniej osób niż z Facebooka czy TikToka, ale nie znaczy to, że nie warto się tam reklamować. Portal ma około 200 mln aktywnych użytkowników, którzy codziennie tweetują ponad 500 mln razy! Przemyślana, dobrze poprowadzona kampania reklamowa na Twitterze pomoże Ci zdobyć nowych klientów, zwiększyć sprzedaż i zbudować świadomość marki. Reklama na Twitterze: czy to jest coś, czym warto się zainteresować? Zdecydowanie tak! Przeczytaj nasz przewodnik i dowiedz się więcej o tym, jakie możliwości reklamodawcom daje ten portal.

Reklama na Twitterze – podstawy

Jak zacząć reklamować firmę na Twitterze? Pierwszym krokiem jest utworzenie konta. Platforma, w odróżnieniu od chociażby Facebooka, nie ma podziału na konta firmowe i prywatne, każde z nich zakłada się tak samo. Cały proces jest szybki i intuicyjny. Gdy posiadasz już konto, możesz przejść do panelu reklamowego. Składa się on z kilku sekcji:

  • Campaigns – tu zobaczysz wszystkie swoje kampanie
  • Creatives – w tym miejscu wyświetlają się wszystkie Twoje posty i statystyki o nich
  • Analytics – to narzędzie do zbierania i analizy danych
  • Tools – to zestaw narzędzi, które możesz wykorzystać w kampaniach. 

Przy tworzeniu kampanii możesz wybrać spośród trzech podstawowych celów reklamowych, które przypominają te dostępne na Facebooku:

  • Świadomość – cel to zwiększenie zasięgu
  • Zainteresowanie – możesz wybrać “mniejsze” cele, m.in. wyświetlenia wideo, przejścia na stronę, pozyskiwanie followersów
  • Konwersja, czyli dokonanie pożądanej akcji przez użytkownika (np. kliknięcia w link)

Twitter pozwala na precyzyjne targetowanie, dzięki czemu dotrzesz do odpowiedniej grupy docelowej. Platforma, oprócz podstawowych opcji (takich jak kierowanie na wybraną płeć, lokalizację, język, słowa kluczowe itp.) umożliwia też kierowanie reklam np. do followersów konkretnych profili. 

Zapisz się na GreenLetter

Twitter Ads – rodzaje

Twitter oferuje reklamodawcom spore możliwości. Mogą oni wybierać spośród kilku typów reklam, oprócz tego mają do dyspozycji specjalne funkcje. Poznaj rodzaje reklam dostępne na platformie:

Promoted Ads

“Promoted Ads” to rozwiązanie dla firm, które chcą dotrzeć do szerszej grupy użytkowników lub zwiększyć zaangażowanie swoich followersów. Wszystkie reklamy tego typu są wyraźnie oznaczone jako “promowane”. Poza tym wyglądają jak regularne tweety, do tego mogą być udostępniane, komentowane i lubiane. Promoted Ads mogą być wyświetlane w kilku miejscach, m.in. na górze strony z wynikami wyszukiwania, na osi czasu użytkownika czy na wybranych profilach. 

Reklamy tego typu obsługują różne formaty mediów:

  • grafika 
  • wideo 
  • karuzele – możesz zamieścić maksymalnie 6 zdjęć lub wideo obok siebie 
  • momenty – to zbiór wybranych tweetów
  • reklamy tekstowe – te proste, natywne reklamy przypominają resztę treści na Twitterze 

Follower Ads 

Ten rodzaj reklamy można wykorzystać do promowania konta wśród docelowych odbiorców. Wszystko po to, aby zwiększać świadomość marki i zdobywać nowych followersów.Reklamy tego typu są wyświetlane w wielu miejscach na Twitterze, m.in. na osi czasu użytkowników, w wynikach wyszukiwania i w sekcji „Kogo obserwować”.

Reklama na Twitterze - przykłady

Twitter Takeover 

Dzięki opcji “Timeline Takeover” Twoja reklama pokaże się jako pierwsza na osi czasu (zarówno na smartfonach, jak i na komputerach), a “Trend Takeover / Trend Takeover+” umożliwia wyświetlanie reklam obok treści, które zyskują na popularności. 

Twitter Live

Twitter Live umożliwia reklamodawcom prowadzenie transmisji na żywo. To właśnie wtedy użytkownicy mogą na nią reagować w czasie rzeczywistym. To format, który pozwala na prowadzenie rozmów na żywo z followersami, a dzięki temu, na wartościową interakcję z konsumentami. 

Dostępne funkcje Twitter Ads

Skuteczna reklama na Twitterze dzięki dodatkowym opcjom? Proszę bardzo – Twitter oferuje rozbudowany zestaw funkcji, które można zastosować przy każdym rodzaju reklamy:

  • ankiety – dzięki ankietom reklamy stają się interaktywne i pozwalają użytkownikowi na interakcję 
  • przyciski konwersacji – zwiększają zaangażowanie dzięki buttonom, które zachęcają ludzi do tweetowania o promowanej treści. Twitter oferuje buttony CTA i konfigurowalne hashtagi.
  • przyciski witryny – buttony mogą pojawić się na zdjęciu lub wideo i przekierowują użytkowników na landing page’a 
  • przyciski aplikacji przekierowują użytkowników do strony aplikacji w App Store lub Play Store
  • markowe hashtagi – pozwalają reklamodawcom wyróżnić się na tle innych i budować świadomość marki
  • powiadomienia marki – użytkownicy mogą otrzymywać content bezpośrednio od wybranych brandów.

Reklama na Twitterze – największe zalety

  • po pierwsze: treści zamieszanie na portalu są indeksowane w Google. To sprawia, że nawet użytkownicy, którzy nie korzystają z Twittera, mogą na nie trafić. 
  • po drugie: niskie koszty kampanii. Twitter ma jedną z najniższych stawek CPC. Wykorzystaj to i dotrzyj do nowych klientów niskim kosztem
  • punkt numer trzy: różne modele rozliczeń – platforma oferuje m.in CPE (cost-per-engagement) czy CPL (cost-per-lead)
  • po czwarte: szczegółowy pomiar skuteczności działań marketingowych i dokładna analityka
  • po piąte: mniejsza popularność platformy w porównaniu z Facebookiem czy TikTokiem, co, wbrew pozorom, może być jedną z największych zalet platformy. To pozwoli Ci zbudować przewagę konkurencyjną. Dlaczego? Dlatego, że będziesz tam, gdzie nie ma innych. Reklamy na Twitterze to też świetne dopełnienie działań marketingowych w innych social media. 

Reklama na Twitterze – pomożemy Ci dotrzeć do nowych odbiorców

Dla naszych klientów stworzyliśmy już wiele kampanii na Twitterze, które w pełni zrealizowały ich cele reklamowe. Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc w promocji na Twitterze!

Chcesz uruchomić Twitter Ads i nie wiesz, od czego zacząć?

Napisz do nas – zadbamy o Twoją reklamę na Twitterze:

    kontakt-Grzegorz-Gorecki

    Podobne artykuły

    Zapisz się na GreenLetter