Wielu osobom i firmom content marketing kojarzy się
z „wypełniaczami”. Bo przecież coś musi się znaleźć na naszym blogu, trzeba wrzucić cokolwiek na Stories, a firmowy kanał YouTube nie może stać pusty.
To nie jest nasze podejście.
Realizujemy całościowe strategie content marketingowe, jak i małe, pojedyncze zadania i projekty. Możemy Ci pomóc w stworzeniu holistycznego, długoterminowego planu na docieranie do Twoich Klientów z wartościowymi treściami lub “dowieźć” na czas pakiet pojedynczych kreacji i contentu.
Punkt wyjścia do naszej współpracy to audyt contentu: analiza tego, co działo się do tej pory w marketingu treści w Twojej firmie. Wszystko po to, aby zdiagnozować obecną sytuację w content marketingu, wyszukać luki, które warto wypełnić treścią
w pierwszej kolejności, zdefiniować persony – idealnego odbiorcę Twoich produktów – i ułożyć plan działania na kolejne miesiące.
Content marketing to nie tylko działania wizerunkowe. Dobra strategia treści musi zawierać dokładnie zdefiniowane cele i KPI kampanii oraz wyselekcjonowane kanały komunikacji i dystrybucji treści. To wszystko w oparciu o analizę konkurencji stworzy naszą wspólną, kompletną taktykę działania.
Piszemy teksty, które generują sprzedaż, wspierają SXO i pozycjonowanie marki w digitalu. Tworzymy wartościowe treści
dla Twoich potencjalnych odbiorców. Wiemy, o czym i jak pisać,
aby zainteresować Twoich Klientów i zwiększyć ich zaangażowanie. Nie zapominamy przy tym o rosnącym znaczeniu voice search, algorytmach Google i zasadach, panujących w najpopularniejszych social mediach.
Tworzymy grafiki, infografiki, layouty stron internetowych, materiały do reklam (m.in. Facebook Ads i Google Ads), posty
do social mediów i wiele innych form graficznych, które wyróżnią Twoją markę na tle konkurencji.
Nagrywamy podcasty firmowe, audioblogi, spoty reklamowe, audiobooki, materiały audio dla aplikacji mobilnych i innych rozwiązań AI, a także wszystko, co przyda się Twojej firmie
w marketingu, PR, komunikacji i edukacji Waszych odbiorców.
Organizujemy i realizujemy produktowe sesje zdjęciowe. Przygotujemy profesjonalne zdjęcia, które finalnie trafią na Twoją firmową stronę WWW, do sklepu internetowego lub do postów
na firmowe profile w mediach społecznościowych.
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Bliskie nam są zarówno SEO copywriting, dopasowany do wymagań algorytmów social mediów i wyszukiwarek, jak i tworzenie treści, zgodnych z potrzebami Twoich person marketingowych. Łączymy luki wiedzy potencjalnych odbiorców contentu z aktualnymi, najnowszymi zasadami digitalu, aby produkować content idealny. Robimy to od ponad 14 lat. Co możemy dla Ciebie zrobić?
Blog firmowy jest nieocenionym wsparciem w budowaniu pozycji firmowej strony internetowej w Google, jak i kreowaniu wizerunku marki-eksperta. Potrzebujesz regularnych, merytorycznych publikacji, które będą SEO-friendly i user-friendly. Do tego tematów, które zainteresują i zaktywizują społeczność, zbudowaną wokół Twojej marki lub przyciągną
na stronę WWW nowych odbiorców.
Facebook, Twitter, Instagram, TikTok, Pinterest, LinkedIn i wiele innych – wiemy, jakie treści generować, aby rozwijać profile Twojej marki. Tworzymy teksty i grafiki do postów od A do Z, które dobrze się “klikają” i generują sprzedaż, a także zatrzymują uwagę użytkowników mediów społecznościowych.
Przygotujemy oprawę graficzną i wkład merytoryczny do Twojej firmowej bazy wiedzy. E-booki, raporty, prezentacje multimedialne, whitepapery, tutoriale, instrukcje, czy materiały szkoleniowe, które warto zachować na skrzynce mailowej lub dysku twardym. Stworzymy lead magnety, które przydadzą Ci się w pozyskiwaniu bazy mailingowej.
Budowanie baz mailingowych i skuteczny e-mail marketing to dziś bardzo ważne wizerunkowe
i pro-sprzedażowe narzędzie, które powinno znaleźć się w marketingowym miksie każdej polskiej firmy. Nasi copywriterzy zadbają o to, by Twoje newslettery nie trafiły do folderu “Spam”. Clickbaitowy temat
i wartościowa, dopasowana do odbiorcy treść maila to przepis na newsletterowy sukces: wysokie wskaźniki OR i CTR oraz przyrost subskrybentów.
Stworzone zgodnie z zasadami SEO opisy produktowe wspierają proces decyzyjny Klientów i odpowiadają na założenia algorytmów wyszukiwarek. Wszystko po to, aby ułatwić proces, odpowiedzieć na pojawiające się pytania i zwiększyć sprzedaż. Zarówno w świecie e-commerce, biznesie B2B, jak i w firmach usługowych. Opisy na stronie WWW warto uzupełnić o social proof: testimoniale, recenzje produktów i case study. Napiszemy i zaprojektujemy to wszystko dla Ciebie.
Dobry landing page pod kampanię performance i lead generation, zapisy na webinar lub ofertę specjalną
w sklepie internetowym to podstawa skutecznych działań w digitalu. Stworzymy odpowiednie treści
i design strony, zakodujemy i opublikujemy Twój landing page, a finalnie poprowadzimy kampanie social media ads i Google Ads.
Nasze kreacje są nie do przeoczenia. Tworzymy grafiki do reklam online i offline. Projektujemy strony internetowe. Grafiki i infografiki do aktywizujących postów w social mediach. Ulotki, katalogi i materiały prosprzedażowe.
Internet zmierza w kierunku coraz większej ekspozycji contentu video. Tworzymy atrakcyjne i angażujące dla odbiorcy docelowego materiały filmowe i animowane. Poprowadzimy Twój firmowy kanał na YouTube. Stworzymy treści poradnikowe w formie video dla Twoich Pracowników i Klientów. Zaproponujemy Ci ciekawe posty wideo np. na Instagrama lub Tik-Toka.
Lubisz słuchać podcastów? Od teraz możesz mieć własny podcast firmowy i docierać do najbardziej zaangażowanych odbiorców w formie audio. W naszym content studio możemy stworzyć wszelkie formy audio: materiały onboardingowe, audiobooki, audio blogi, czy właśnie podcasty.
Napiszemy dla Ciebie artykuły sponsorowane, a następnie pozyskamy w portalach partnerskich przestrzeń na ich publikację. Takie treści mogą mieć ogromną wartość dla PR i employer branding marki, ale są także wsparciem dla SEO i pozycji firmowej strony WWW w SERPach.
Bez dokładnie zdefiniowanych celów biznesowych planowanych działań marketingowych nie warto zaczynać kampanii. Nawet najbardziej kreatywna strategia content marketingowa musi być zamknięta w ramach dokładnych liczbowych KPI i założeń. Przykłady? Liczba wyświetleń, ilość unikalnych użytkowników, do których dotrą Twoje komunikaty, wzrost wygenerowanych konwersji, na których ścieżce w customer journey map pojawiły się konkretne treści.
Kolejny krok to zdefiniowanie person marketingowych. Żeby wiedzieć, o czym, trzeba ustalić, do kogo mówić i dla kogo najlepiej tworzyć treści. Analiza person pomoże nam stworzyć plan treści i dopasować go do potrzeb Twojej grupy docelowej.
Odpowiednie benchmarki i rzetelny research na temat działań konkurencji mogą być bardzo przydatne, jeśli naprawdę chcesz wyróżnić się na tle innych, podobnych biznesów.Na tym etapie sprawdzimy, co w zakresie content marketingu robią Twoi konkurenci. Nie po to, aby się inspirować lub zżynać ich pomysły, ale aby znaleźć luki w ich działaniach i wypełnić je naszymi treściami i koncepcjami.
Planując trasę, warto znać punkt startowy i metę. Założenia i KPI ustaliliśmy już wcześniej. W kroku nr 4 przeprowadzamy kompletny audyt content marketing, aby upewnić się, skąd wspólnie startujemy. Zrobimy audyt SXO i sprawdzimy, na jakie słowa kluczowe obecnie jesteśmy widoczni, a na które chcielibyśmy wyświetlać się częściej. Dołożymy do tego analizę social media, bloga i wszystkiego, co do tej pory wyprodukowaliście w swoim zespole w ramach działań content marketingowych.
Content marketing, SEO i budowanie społeczności wokół wartościowych treści to nie krótki sprint, a bieg długodystansowy. Ten maraton nie może się obejść bez odpowiedniego budżetu, mierzonego w skali miesiąca, kwartału lub roku. Na podstawie Twoich celów biznesowych i naszych estymacji wspólnie ustalamy budżet projektu.
W oparciu o cele, budżet, działania konkurencji i koncepcję całej kampanii, wybieramy odpowiednie kanały komunikacji i formy dotarcia do odbiorców. Decydujemy, gdzie warto postawić na zasięg organiczny, a w których przypadkach “dopalić” treści budżetem mediowym. Dopinamy plan publikacji i ruszamy! Łączymy content marketing z performance i mediami, aby maksymalnie efektywnie zainwestować Twoje pieniądze.
Na bieżąco obserwujemy, jak na opublikowany content reagują Twoi widzowie. Wprowadzamy poprawki i zmiany w treści, promocji i dystrybucji materiałów, aby pozyskać jak najwięcej leadów, maili oraz ruchu w social mediach i na firmowej stronie WWW.
Strategia content marketing to długoterminowy plan działania. Nie jest to dieta-cud, której efekty zobaczysz z dnia na dzień, ale konsekwentnie realizowany projekt, którego wpływ na rozwój Twojego biznesu będziesz odczuwać przez lata. Wyciągamy wnioski, proponujemy nowe zadania i ponownie przystępujemy do realizacji!
Content marketing a SEO, a nawet SXO
Wiele agencji marketingowych patrzy na content marketing tylko z poziomu social mediów, budowania wizerunku lub SEO firmowej strony internetowej. Jednak digital marketing to zbiór nierozerwalnie związanych ze sobą elementów. W Green Parrot łączymy te wszystkie perspektywy.
Kompetencje 360°
Mamy blisko 100-osobowy Zespół, w którym posiadamy wszelkie niezbędne digitalowe kompetencje. Od agencji marketingowej Green Parrot poprzez software house Develtio aż po start-up, zajmujący się produkcją chatbotów, czyli Finderstand. Copywriting, social media, tworzenie stron WWW, SEO, performance marketing, współpraca z influencerami, chatboty, kreacja tekstów, audio, foto i wideo, UX/UI i wiele więcej - wszystko załatwisz tu z jednym project managerem na jednej fakturze.
Komunikacja 360°
Potrafimy skutecznie recyklingować ten sam content i publikować go w odpowiednich formach w różnych kanałach komunikacji. Wszystko po to, aby nie przepalać budżetu na produkcję nowych treści i zwiększać zasięgi tych już istniejących. Mamy w zespole specjalistów od każdego najpopularniejszego social medium. Dzięki temu wiemy, które treści będą pasować do wybranych kanałów i w jaki sposób je przygotować przed publikacją.
Niepowtarzalne kreacje
Kreacje to coś, co wyróżnia naszą agencję na tle branży marketingowej. Mamy in-house bardzo mocny team kreatywny, pełen grafików, UX i UI designerów, copywriterów, specjalistów social media i content managerów z naprawdę pokaźnym portfolio.
Co możemy dla Ciebie zrobić?
+ 1000
zrealizowanych kampanii
+32%
efektywniejszy marketing treści po przejściu Klienta do Green Parrot
83%
zostaje z nami po próbnym zleceniu
14 lat
dbamy o content marketing dla firm
Content marketing to bardzo szerokie zagadnienie. Marketing treści jest obecnie absolutnym standardem strategii marketingowej każdej firmy, która chce być widoczna i ceniona w digitalu. Oto krótka baza wiedzy najpopularniejszych pytań i odpowiedzi, związanych ze światem content marketingu i tworzeniem treści.
Content marketing to forma promocji marki, oparta o tworzenie i dystrybucję atrakcyjnych, wartościowych treści, których docelowym odbiorcą mają być Twoi potencjalni lub obecni Klienci. Content musi być na tyle dobry i dopasowany do potrzeb Twojej grupy docelowej, aby zainteresować, zaangażować oraz zachęcić do działania i interakcji z Twoją marką jak najwięcej użytkowników internetu.
Brak spójności i konsekwencji. Nieregularne publikacje. Tworzenie i publikowanie contentu w losowych odstępach czasu bez żadnego planu i strategii. Brak analizy person marketingowych – wyobrażenia idealnych odbiorców treści – przed procesem produkcji i dystrybucji contentu. To tylko wybrane z błędów, które zdarzają się najczęściej nawet najlepszym marketerom.
Jest ich mnóstwo. To właśnie content marketing pomoże Ci zbudować i wzmocnić wizerunek marki – eksperta w Twojej dziedzinie. Dzięki jakościowym treściom poprawisz widoczność Twojej firmowej strony WWW i pozycje w Google. Jeszcze więcej potencjalnych Klientów trafi na Twój landing page w poszukiwaniu wartościowej wiedzy. Twoje social media i społeczność wokół marki będą rosnąć. Jeśli dobry content zostanie wykorzystany jako lead magnet, pozyskasz bezcenne maile i dane kontaktowe do osób, zainteresowanych Twoimi usługami lub produktami.
Pomogą Ci w tym narzędzia analityczne takie jak bezpłatne Google Analytics i Google Search Console oraz płatne Senuto, czy SEMrush. Do tego przyda Ci się wsparcie w social listeningu od Brand24, a także panele reklamowe Facebooka, LinkedIn i Google Ads, jeśli korzystasz z płatnych kanałów do dystrybucji treści.
Takie branże jak finanse i bankowość, farmacja i wiele innych wymagają bardzo specyficznego podejścia do marketingu. Marketing farmaceutyczny, bankowy i inne cechują bardzo precyzyjne regulacje prawne, wymogi formalne oraz utarte branżowe standardy i zasady, które trzeba mieć na uwadze, projektując kampanię i tworząc content dla firm, działających w tym świecie.
Content marketing nie może opierać się jedynie na “gdybaniu” i założeniach, które nie mają poparcia w danych. Jest mnóstwo narzędzi, które wspierają marketing treści. Wszystko po to, aby jak najtrafniej wybrać tematy i kreacje dla odpowiedniej grupy docelowej. Przede wszystkim podczas planowania i tworzenia contentu warto skorzystać z takich narzędzi, jak Google Analytics, Google Search Console, Senuto, SEMrush, Buzzsumo, Brand24, Answer The Public, Jasnopis i wiele, wiele innych.
Dobra strategia w content marketingu jest kluczowa, jeśli zależy Ci na szerokim zasięgu, skuteczności i wysokiej rentowności tworzonych treści. Pierwszy krok to ustalenie celów i KPI działań, związanych z marketingiem treści. Do tego dochodzi analiza konkurencji i person marketingowych. Warto także przed rozpoczęciem kampanii CM przeprowadzić audyt contentowy i ustalić ostateczny budżet na działania. Kolejny krok to czas na dystrybucję treści, analitykę efektów tej publikacji i dalsze prace nad następnymi tematami i pomysłami na content.
Wybór kanałów komunikacji i social media to duże wyzwanie. Pigułka wiedzy w kilku zdaniach: sprawdź, gdzie najwięcej czasu spędza Twoja wymarzona persona marketingowa. Wybierz te kanały, gdzie najłatwiej zaktywizować Twoją grupę docelową. Upewnij się, czy Twoje produkty lub usługi da się łatwo i interesująco przedstawić w najpopularniejszych formatach w danym medium.