Content Marketing

Wielu osobom i firmom content marketing kojarzy się z „wypełniaczami”. Bo przecież coś musi się znaleźć na naszym blogu, trzeba wrzucić cokolwiek na Stories, a firmowy kanał YouTube nie może stać pusty.

To nie jest nasze podejście.

Content Marketing

Elastyczne podejście do content marketingu

Realizujemy całościowe strategie content marketingowe, jak i małe, pojedyncze zadania i projekty. Możemy Ci pomóc w stworzeniu holistycznego, długoterminowego planu na docieranie do Twoich Klientów z wartościowymi treściami lub “dowieźć” na czas pakiet pojedynczych kreacji i contentu.

Chcesz zaoszczędzić 78% roboczogodzin Twojego działu marketingu?

Content marketing w Green Parrot to:

Audyt content marketingowy

Punkt wyjścia do naszej współpracy to audyt contentu: analiza tego, co działo się do tej pory w marketingu treści w Twojej firmie. Wszystko po to, aby zdiagnozować obecną sytuację w content marketingu, wyszukać luki, które warto wypełnić treścią
w pierwszej kolejności, zdefiniować persony – idealnego odbiorcę Twoich produktów – i ułożyć plan działania na kolejne miesiące.

Strategia content marketing

Content marketing to nie tylko działania wizerunkowe. Dobra strategia treści musi zawierać dokładnie zdefiniowane cele i KPI kampanii oraz wyselekcjonowane kanały komunikacji i dystrybucji treści. To wszystko w oparciu o analizę konkurencji stworzy naszą wspólną, kompletną taktykę działania.

Copywriting

Piszemy teksty, które generują sprzedaż, wspierają SXO i pozycjonowanie marki w digitalu. Tworzymy wartościowe treści
dla Twoich potencjalnych odbiorców. Wiemy, o czym i jak pisać,
aby zainteresować Twoich Klientów i zwiększyć ich zaangażowanie. Nie zapominamy przy tym o rosnącym znaczeniu voice search, algorytmach Google i zasadach, panujących w najpopularniejszych social mediach.

Kreacje graficzne

Tworzymy grafiki, infografiki, layouty stron internetowych, materiały do reklam (m.in. Facebook Ads i Google Ads), posty
do social mediów i wiele innych form graficznych, które wyróżnią Twoją markę na tle konkurencji.

Audio content

Nagrywamy podcasty firmowe, audioblogi, spoty reklamowe, audiobooki, materiały audio dla aplikacji mobilnych i innych rozwiązań AI, a także wszystko, co przyda się Twojej firmie
w marketingu, PR, komunikacji i edukacji Waszych odbiorców.

Photo content

Organizujemy i realizujemy produktowe sesje zdjęciowe. Przygotujemy profesjonalne zdjęcia, które finalnie trafią na Twoją firmową stronę WWW, do sklepu internetowego lub do postów
na firmowe profile w mediach społecznościowych.

Video content
Konsumpcja video contentu w formie video rośnie z roku na rok. Właśnie dlatego od ponad dekady tworzymy animacje, reklamy, vlogi, tutoriale i poradniki wideo. Realizujemy webinary, live’y i wideokonferencje. Nagrywamy snapy, Reels, Stories i Tik-Toki. Od koncepcji i strategii przez zaangażowanie influencerów i liderów opinii po scenariusz, realizację, montaż i postprodukcję.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Content marketing – jakie formaty dla Ciebie stworzymy?

Bliskie nam są zarówno SEO copywriting, dopasowany do wymagań algorytmów social mediów i wyszukiwarek, jak i tworzenie treści, zgodnych z potrzebami Twoich person marketingowych. Łączymy luki wiedzy potencjalnych odbiorców contentu z aktualnymi, najnowszymi zasadami digitalu, aby produkować content idealny. Robimy to od ponad 14 lat. Co możemy dla Ciebie zrobić?

Eksperckie teksty na bloga firmowego

Blog firmowy jest nieocenionym wsparciem w budowaniu pozycji firmowej strony internetowej w Google, jak i kreowaniu wizerunku marki-eksperta. Potrzebujesz regularnych, merytorycznych publikacji, które będą SEO-friendly i user-friendly. Do tego tematów, które zainteresują i zaktywizują społeczność, zbudowaną wokół Twojej marki lub przyciągną
na stronę WWW nowych odbiorców.

Posty w social mediach

Facebook, Twitter, Instagram, TikTok, Pinterest, LinkedIn i wiele innych – wiemy, jakie treści generować, aby rozwijać profile Twojej marki. Tworzymy teksty i grafiki do postów od A do Z, które dobrze się “klikają” i generują sprzedaż, a także zatrzymują uwagę użytkowników mediów społecznościowych.

E-booki

Przygotujemy oprawę graficzną i wkład merytoryczny do Twojej firmowej bazy wiedzy. E-booki, raporty, prezentacje multimedialne, whitepapery, tutoriale, instrukcje, czy materiały szkoleniowe, które warto zachować na skrzynce mailowej lub dysku twardym. Stworzymy lead magnety, które przydadzą Ci się w pozyskiwaniu bazy mailingowej.

Newslettery

Budowanie baz mailingowych i skuteczny e-mail marketing to dziś bardzo ważne wizerunkowe
i pro-sprzedażowe narzędzie, które powinno znaleźć się w marketingowym miksie każdej polskiej firmy. Nasi copywriterzy zadbają o to, by Twoje newslettery nie trafiły do folderu “Spam”. Clickbaitowy temat
i wartościowa, dopasowana do odbiorcy treść maila to przepis na newsletterowy sukces: wysokie wskaźniki OR i CTR oraz przyrost subskrybentów.

Opisy produktów i usług

Stworzone zgodnie z zasadami SEO opisy produktowe wspierają proces decyzyjny Klientów i odpowiadają na założenia algorytmów wyszukiwarek. Wszystko po to, aby ułatwić proces, odpowiedzieć na pojawiające się pytania i zwiększyć sprzedaż. Zarówno w świecie e-commerce, biznesie B2B, jak i w firmach usługowych. Opisy na stronie WWW warto uzupełnić o social proof: testimoniale, recenzje produktów i case study. Napiszemy i zaprojektujemy to wszystko dla Ciebie.

Treści na strony internetowe i landing page

Dobry landing page pod kampanię performance i lead generation, zapisy na webinar lub ofertę specjalną
w sklepie internetowym to podstawa skutecznych działań w digitalu. Stworzymy odpowiednie treści
i design strony, zakodujemy i opublikujemy Twój landing page, a finalnie poprowadzimy kampanie social media ads i Google Ads.

Kreacje graficzne: grafiki, infografiki, gify

Nasze kreacje są nie do przeoczenia. Tworzymy grafiki do reklam online i offline. Projektujemy strony internetowe. Grafiki i infografiki do aktywizujących postów w social mediach. Ulotki, katalogi i materiały prosprzedażowe.

Content video: vlogi, tutoriale, animacje, wywiady, prezentacje

Internet zmierza w kierunku coraz większej ekspozycji contentu video. Tworzymy atrakcyjne i angażujące dla odbiorcy docelowego materiały filmowe i animowane. Poprowadzimy Twój firmowy kanał na YouTube. Stworzymy treści poradnikowe w formie video dla Twoich Pracowników i Klientów. Zaproponujemy Ci ciekawe posty wideo np. na Instagrama lub Tik-Toka.

Podcasty firmowe, audiobooki i inne formy audio

Lubisz słuchać podcastów? Od teraz możesz mieć własny podcast firmowy i docierać do najbardziej zaangażowanych odbiorców w formie audio. W naszym content studio możemy stworzyć wszelkie formy audio: materiały onboardingowe, audiobooki, audio blogi, czy właśnie podcasty.

Artykuły sponsorowane

Napiszemy dla Ciebie artykuły sponsorowane, a następnie pozyskamy w portalach partnerskich przestrzeń na ich publikację. Takie treści mogą mieć ogromną wartość dla PR i employer branding marki, ale są także wsparciem dla SEO i pozycji firmowej strony WWW w SERPach.

Dla jakich firm tworzymy content marketing w Green Parrot?
Od kilkunastu lat naszą specjalnością w content marketingu są:
Content marketing w branży beauty

Skuteczny marketing w branży kosmetycznej musi opierać się o wartościowy content i edukację odbiorcy. Wpisy blogowe, poradniki, e-booki, videoblogi, podcasty – to wszystko buduje pozytywny wizerunek marki kosmetycznej – eksperta w swojej dziedzinie. Dobre treści uzupełnimy o odpowiednie pozycjonowanie strony WWW marki, influencer marketing, Google Ads i Facebook Ads, a nawet reklamy na TikToku.

Content marketing dla retail i e-commerce

Wiemy, że marketing treści to nie tylko SEO i wizerunek, ale także sprzedaż. Potrafimy zwiększać przychody sklepów internetowych przy wsparciu wartościowego contentu i robimy to od lat dla największych globalnych brandów. Tworzymy landingi, aplikacje mobilne, kampanie, kreacje do social media i content, które naprawdę sprzedają.

Content marketing dla pharma & medical

Specjalizujemy się w marketingu farmaceutycznym i kampaniach dla usług i produktów medycznych. Pracujemy dla najbardziej wymagających branż, w których musimy sprostać zarówno oczekiwaniom klientów, ale także regulatorów. Nasze doświadczenie w zakresie tego, co wolno, a czego nie wolno powiedzieć w oficjalnych treściach firmy farmaceutycznej, pozwoli Ci spać spokojnie, wiedząc, że Twój content marketing nie łamie żadnych regulacji.

Content marketing a start-upy i nowe technologie

Świat IT, nowych technologii, a także związanych z nimi startupów i światowych korporacji to dla nas naturalne środowisko. Stale obserwujemy, jak nowoczesny marketing zmienia się i ewoluuje w stronę wersji 5.0, pisząc o tym w kolejnych wydaniach GreenLetter. Dla zespołu copywriterów Green Parrot tworzenie treści dla producentów oprogramowania, big techu, next techu i innowacyjnego przemysłu to czysta przyjemność.

Content marketing dla VC i funduszy inwestycyjnych

Branża TFI, świat venture capital i marketingu funduszy inwestycyjnych wymaga specjalnego podejścia i doświadczenia. Mamy to. Wiemy, jak komunikować się z potencjalnymi inwestorami, jak pozyskać ich zaufanie i jak utrzymać ich uwagę za pomocą wartościowego content marketingu na temat inwestowania i poszerzania portfela o kolejne rozwiązania.

Content marketing dla projektów crypto, blockchain i NFT

O NFT i kryptowalutach czytaliśmy, mówiliśmy i pisaliśmy jeszcze lata przed tym, zanim to było modne. Byliśmy przy narodzinach Bitcoina w 2009 roku. To zupełnie nowy świat, w którym jesteśmy kilka kroków przed wszystkimi i już teraz umiemy się tam sprawnie poruszać. Skuteczne dbamy o content marketing dla branży kryptowalut i blockchain, a także projektów NFT.

Content marketing w bankowości

Marketing bankowy to gałąź reklamy, w której wartościowe, merytoryczne treści mają kluczowe znaczenie. Content marketing w finansach wymaga wyjątkowej precyzji, wiedzy i kreatywności. Mamy specjalistów na pokładzie Green Parrot, w których portfolio kluczową rolę zajmuje marketing internetowy w bankowości. Są do Twojej dyspozycji.

Content marketing - branża energetyczna, green energy i climate change

Świadomość nadchodzących wyzwań energetycznych i ekologicznych, jakie stoją przed nami w dzisiejszej rzeczywistości, zatacza coraz szersze kręgi. Chętniej wybieramy produkty, które są eco-friendly, wykorzystują zieloną energię i mają zerowy lub minimalny wpływ na środowisko. Skuteczna promocja firmy z branży energetycznej dzięki wartościowym treściom, a także CSR i marketing ekologiczny to dziś bardzo popularne rozwiązania w Green Parrot. W naszych działaniach content marketingowych dla Klientów stawiamy na green marketing, a nie tylko greenwashing.

Content marketing w rolnictwie i ogrodnictwie

Tworzymy content, który promuje w internecie polskie firmy rolnicze, ogrodnicze i sadownicze. Treści do social media, wpisy na bloga firmowego, e-booki, webinary, landing page, infografiki i wiele innych materiałów. To wszystko możesz otrzymać od content managerów Green Parrot.

HoReCa: content marketing w gastronomii, hotelarstwie i turystyce

Aby wyróżnić się na tak nasyconym rynku, jak świat HoReCa, niezbędne są dobre opisy produktów i usług, interesujący dla Twoich odbiorców content, czy unikatowe treści i publikacje w social mediach. Do tego ważne jest zróżnicowanie komunikacji pod różne persony i grupy decyzyjne – zarówno w wymiarze B2B, jak i B2C. Jeśli szukasz kogoś, kto przygotuje dopasowaną do Twojego biznesu strategię content marketing, przetestuj Green Parrot.

Automotive content marketing

Motoryzacja od początków swojego istnienia była napędem całej gospodarki. Przy tak dużej konkurencji i tak wielu innowacyjnych rozwiązaniach, wykorzystywanych w branży automotive, zapewnimy Twoim Klientom merytoryczne materiały, tutoriale, vlogi i e-booki.

Skontaktujmy się

    Katarzyna Delekta
    Social Media Manager

    Proces content marketing, czyli tworzenie treści od briefu do publikacji: jak to działa w Green Parrot?

    Briefing

    analizujemy Twój brief i wybieramy spośród naszego Zespołu specjalistów, którzy najlepiej pasują do Twojego projektu

    Briefing

    Koncept

    omawiamy z Tobą naszą koncepcję strategii content marketingowej i propozycje kreacji

    Koncept

    Draft

    tworzymy pierwszą wersję zaplanowanych treści, którą następnie przekazujemy w ręce ekspertów

    Draft

    Opinia ekspercka

    nasz konsultant w danej dziedzinie weryfikuje, czy merytorycznie content jest bez zarzutu

    Opinia ekspercka

    Legal check

    nasz dział prawny sprawdza, czy wszystkie wymogi formalne zostały spełnione i czy stworzona kreacja nie narusza czyichś praw

    Legal check

    Feedback Klienta

    przekazujemy Ci pierwszą wersję contentu do akceptacji lub Twoich uwag

    Feedback Klienta

    Wersja finalna

    wdrażamy Twoje sugestie i poprawki, aby uzyskać efekt finalny

    Wersja finalna

    Publikacja

    publikujemy treści np. na Twojej stronie WWW, w Twoich kanałach social media lub w mediach zewnętrznych

    Publikacja

    Dystrybucja

    dbamy o budżet mediowy i inwestujemy dodatkowe środki w promocję contentu

    Dystrybucja

    Analiza efektów

    sprawdzamy, czy publikacja spełniła oczekiwania Twojej grupy docelowej i zrealizowała biznesowe i marketingowe cele

    Analiza efektów

    Briefing

    analizujemy Twój brief i wybieramy spośród naszego Zespołu specjalistów, którzy najlepiej pasują do Twojego projektu

    Koncept

    omawiamy z Tobą naszą koncepcję strategii content marketingowej i propozycje kreacji

    Draft

    tworzymy pierwszą wersję zaplanowanych treści, którą następnie przekazujemy w ręce ekspertów

    Opinia ekspercka

    nasz konsultant w danej dziedzinie weryfikuje, czy merytorycznie content jest bez zarzutu

    Legal check

    nasz dział prawny sprawdza, czy wszystkie wymogi formalne zostały spełnione i czy stworzona kreacja nie narusza czyichś praw

    Feedback Klienta

    przekazujemy Ci pierwszą wersję contentu do akceptacji lub Twoich uwag

    Wersja finalna

    wdrażamy Twoje sugestie i poprawki, aby uzyskać efekt finalny

    Publikacja

    publikujemy treści np. na Twojej stronie WWW, w Twoich kanałach social media lub w mediach zewnętrznych

    Dystrybucja

    dbamy o budżet mediowy i inwestujemy dodatkowe środki w promocję contentu

    Analiza efektów

    sprawdzamy, czy publikacja spełniła oczekiwania Twojej grupy docelowej i zrealizowała biznesowe i marketingowe cele

    Po co mi content marketing? Korzyści dla Twojej marki:

    Większa świadomość i wartość marki
    Wizerunek marki - eksperta
    Lepsze wyniki SEO i pozycjonowanie firmowej strony WWW
    Zwiększenie ruchu na stronie WWW
    Tańsze działania PPC
    Dotarcie do odbiorców ze ślepotą banerową
    Trafianie do potencjalnych Klientów z odpowiednią intencją zakupową
    Wzrost zaufania Klientów
    Zwiększenie sprzedaży

    Jak powstaje skuteczna strategia content marketingowa?

    1

    Cele i KPI dla content marketingu

    Bez dokładnie zdefiniowanych celów biznesowych planowanych działań marketingowych nie warto zaczynać kampanii. Nawet najbardziej kreatywna strategia content marketingowa musi być zamknięta w ramach dokładnych liczbowych KPI i założeń. Przykłady? Liczba wyświetleń, ilość unikalnych użytkowników, do których dotrą Twoje komunikaty, wzrost wygenerowanych konwersji, na których ścieżce w customer journey map pojawiły się konkretne treści.

    2

    Analiza person marketingowych

    Kolejny krok to zdefiniowanie person marketingowych. Żeby wiedzieć, o czym, trzeba ustalić, do kogo mówić i dla kogo najlepiej tworzyć treści. Analiza person pomoże nam stworzyć plan treści i dopasować go do potrzeb Twojej grupy docelowej.

    3

    Badanie konkurencji

    Odpowiednie benchmarki i rzetelny research na temat działań konkurencji mogą być bardzo przydatne, jeśli naprawdę chcesz wyróżnić się na tle innych, podobnych biznesów.Na tym etapie sprawdzimy, co w zakresie content marketingu robią Twoi konkurenci. Nie po to, aby się inspirować lub zżynać ich pomysły, ale aby znaleźć luki w ich działaniach i wypełnić je naszymi treściami i koncepcjami.

    4

    Audyt content marketingowy

    Planując trasę, warto znać punkt startowy i metę. Założenia i KPI ustaliliśmy już wcześniej. W kroku nr 4 przeprowadzamy kompletny audyt content marketing, aby upewnić się, skąd wspólnie startujemy. Zrobimy audyt SXO i sprawdzimy, na jakie słowa kluczowe obecnie jesteśmy widoczni, a na które chcielibyśmy wyświetlać się częściej. Dołożymy do tego analizę social media, bloga i wszystkiego, co do tej pory wyprodukowaliście w swoim zespole w ramach działań content marketingowych.

    5

    Budżet na działania content marketing

    Content marketing, SEO i budowanie społeczności wokół wartościowych treści to nie krótki sprint, a bieg długodystansowy. Ten maraton nie może się obejść bez odpowiedniego budżetu, mierzonego w skali miesiąca, kwartału lub roku. Na podstawie Twoich celów biznesowych i naszych estymacji wspólnie ustalamy budżet projektu.

    6

    Dystrybucja

    W oparciu o cele, budżet, działania konkurencji i koncepcję całej kampanii, wybieramy odpowiednie kanały komunikacji i formy dotarcia do odbiorców. Decydujemy, gdzie warto postawić na zasięg organiczny, a w których przypadkach “dopalić” treści budżetem mediowym. Dopinamy plan publikacji i ruszamy! Łączymy content marketing z performance i mediami, aby maksymalnie efektywnie zainwestować Twoje pieniądze.

    7

    Analityka

    Na bieżąco obserwujemy, jak na opublikowany content reagują Twoi widzowie. Wprowadzamy poprawki i zmiany w treści, promocji i dystrybucji materiałów, aby pozyskać jak najwięcej leadów, maili oraz ruchu w social mediach i na firmowej stronie WWW.

    8

    Konsekwencja i rozwój content marketingu

    Strategia content marketing to długoterminowy plan działania. Nie jest to dieta-cud, której efekty zobaczysz z dnia na dzień, ale konsekwentnie realizowany projekt, którego wpływ na rozwój Twojego biznesu będziesz odczuwać przez lata. Wyciągamy wnioski, proponujemy nowe zadania i ponownie przystępujemy do realizacji!

    Dlaczego jesteśmy skuteczni w content marketingu?

    Content marketing a SEO, a nawet SXO

    Wiele agencji marketingowych patrzy na content marketing tylko z poziomu social mediów, budowania wizerunku lub SEO firmowej strony internetowej. Jednak digital marketing to zbiór nierozerwalnie związanych ze sobą elementów. W Green Parrot łączymy te wszystkie perspektywy.

    Kompetencje 360°

    Mamy blisko 100-osobowy Zespół, w którym posiadamy wszelkie niezbędne digitalowe kompetencje. Od agencji marketingowej Green Parrot poprzez software house Develtio aż po start-up, zajmujący się produkcją chatbotów, czyli Finderstand. Copywriting, social media, tworzenie stron WWW, SEO, performance marketing, współpraca z influencerami, chatboty, kreacja tekstów, audio, foto i wideo, UX/UI i wiele więcej - wszystko załatwisz tu z jednym project managerem na jednej fakturze.

    Komunikacja 360°

    Potrafimy skutecznie recyklingować ten sam content i publikować go w odpowiednich formach w różnych kanałach komunikacji. Wszystko po to, aby nie przepalać budżetu na produkcję nowych treści i zwiększać zasięgi tych już istniejących. Mamy w zespole specjalistów od każdego najpopularniejszego social medium. Dzięki temu wiemy, które treści będą pasować do wybranych kanałów i w jaki sposób je przygotować przed publikacją.

    Niepowtarzalne kreacje

    Kreacje to coś, co wyróżnia naszą agencję na tle branży marketingowej. Mamy in-house bardzo mocny team kreatywny, pełen grafików, UX i UI designerów, copywriterów, specjalistów social media i content managerów z naprawdę pokaźnym portfolio.

    Co możemy dla Ciebie zrobić?

    Content marketing w Green Parrot w liczbach:

    + 1000

    zrealizowanych kampanii

    +32%

    efektywniejszy marketing treści po przejściu Klienta do Green Parrot

    83%

    zostaje z nami po próbnym zleceniu

    14 lat

    dbamy o content marketing dla firm

    Chcesz otrzymywać nawet 300% więcej leadów?

    Katarzyna Kalend,

    senior account manager w Green Parrot

    Pobierz 5 canvasów, które pomogą Ci ułożyć Twój content marketing

    Zapisz się do GreenLettera
    i odbierz 5 Canvasów Green Parrot:

    Najpopularniejsze pytania o content marketing

    Content marketing to bardzo szerokie zagadnienie. Marketing treści jest obecnie absolutnym standardem strategii marketingowej każdej firmy, która chce być widoczna i ceniona w digitalu. Oto krótka baza wiedzy najpopularniejszych pytań i odpowiedzi, związanych ze światem content marketingu i tworzeniem treści.

    Content marketing to forma promocji marki, oparta o tworzenie i dystrybucję atrakcyjnych, wartościowych treści, których docelowym odbiorcą mają być Twoi potencjalni lub obecni Klienci. Content musi być na tyle dobry i dopasowany do potrzeb Twojej grupy docelowej, aby zainteresować, zaangażować oraz zachęcić do działania i interakcji z Twoją marką jak najwięcej użytkowników internetu.

    Brak spójności i konsekwencji. Nieregularne publikacje. Tworzenie i publikowanie contentu w losowych odstępach czasu bez żadnego planu i strategii. Brak analizy person marketingowych – wyobrażenia idealnych odbiorców treści – przed procesem produkcji i dystrybucji contentu. To tylko wybrane z błędów, które zdarzają się najczęściej nawet najlepszym marketerom.

    Jest ich mnóstwo. To właśnie content marketing pomoże Ci zbudować i wzmocnić wizerunek marki – eksperta w Twojej dziedzinie. Dzięki jakościowym treściom poprawisz widoczność Twojej firmowej strony WWW i pozycje w Google. Jeszcze więcej potencjalnych Klientów trafi na Twój landing page w poszukiwaniu wartościowej wiedzy. Twoje social media i społeczność wokół marki będą rosnąć. Jeśli dobry content zostanie wykorzystany jako lead magnet, pozyskasz bezcenne maile i dane kontaktowe do osób, zainteresowanych Twoimi usługami lub produktami.

    Pomogą Ci w tym narzędzia analityczne takie jak bezpłatne Google Analytics i Google Search Console oraz płatne Senuto, czy SEMrush. Do tego przyda Ci się wsparcie w social listeningu od Brand24, a także panele reklamowe Facebooka, LinkedIn i Google Ads, jeśli korzystasz z płatnych kanałów do dystrybucji treści.

    Takie branże jak finanse i bankowość, farmacja i wiele innych wymagają bardzo specyficznego podejścia do marketingu. Marketing farmaceutyczny, bankowy i inne cechują bardzo precyzyjne regulacje prawne, wymogi formalne oraz utarte branżowe standardy i zasady, które trzeba mieć na uwadze, projektując kampanię i tworząc content dla firm, działających w tym świecie.

    Content marketing nie może opierać się jedynie na “gdybaniu” i założeniach, które nie mają poparcia w danych. Jest mnóstwo narzędzi, które wspierają marketing treści. Wszystko po to, aby jak najtrafniej wybrać tematy i kreacje dla odpowiedniej grupy docelowej. Przede wszystkim podczas planowania i tworzenia contentu warto skorzystać z takich narzędzi, jak Google Analytics, Google Search Console, Senuto, SEMrush, Buzzsumo, Brand24, Answer The Public, Jasnopis i wiele, wiele innych.

    Dobra strategia w content marketingu jest kluczowa, jeśli zależy Ci na szerokim zasięgu, skuteczności i wysokiej rentowności tworzonych treści. Pierwszy krok to ustalenie celów i KPI działań, związanych z marketingiem treści. Do tego dochodzi analiza konkurencji i person marketingowych. Warto także przed rozpoczęciem kampanii CM przeprowadzić audyt contentowy i ustalić ostateczny budżet na działania. Kolejny krok to czas na dystrybucję treści, analitykę efektów tej publikacji i dalsze prace nad następnymi tematami i pomysłami na content.

    Wybór kanałów komunikacji i social media to duże wyzwanie. Pigułka wiedzy w kilku zdaniach: sprawdź, gdzie najwięcej czasu spędza Twoja wymarzona persona marketingowa. Wybierz te kanały, gdzie najłatwiej zaktywizować Twoją grupę docelową. Upewnij się, czy Twoje produkty lub usługi da się łatwo i interesująco przedstawić w najpopularniejszych formatach w danym medium.

      Skontaktujmy się

      Warszawa

      ul. Szturmowa 9/13
      02-678 Warszawa

      Katowice

      ul. Jesionowa 22 / 3.5
      40-006 Katowice