Promocja leków RX/OTC i suplementów diety, sprzętu medycznego, a nawet centrów medycznych, szpitali i klinik to ogromne wyzwanie. Podejmujemy się takich wyzwań już od 14 lat. I naprawdę lubimy to robić.
Naszą współpracę zaczniemy od poukładania wszystkich działań i procesów marketingowych, jakie stosowaliście do tej pory. Zaproponujemy kierunki rozwoju brandu, wspólnie wybierzemy najlepsze narzędzia i kanały komunikacji, a finalnie ułożymy cały plan gry krok po kroku, tworząc spójną, mierzalną i efektywną strategię marketingową.
Strategia nie może powstać bez dokładnej analizy person marketingowych. Dostosujemy komunikację i kreacje do odpowiedniej grupy docelowej: pacjentów, lekarzy, diagnostów, farmaceutów lub reprezentantów innych zawodów medycznych. Wszystko po to, aby maksymalizować ROI z inwestycji w marketing farmaceutyczny i docierać z właściwym przekazem do właściwych osób.
Branża farmaceutyczna musi dostosowywać się do obowiązujących regulacji prawnych, ograniczeń i restrykcji, jeśli chodzi o marketing. Każdy kraj ma swoje przepisy, dotyczące reklamy produktów medycznych. Przykładowo, w Polsce reklamy leków muszą uwzględniać informacje, zawarte w ChPL (Charakterystyce Produktu Leczniczego) i te z SIL (Skróconej Informacji o Leku). Nie mogą wykorzystywać wizerunku znanych osób, lekarzy i farmaceutów.
Wiemy, jak konkurencyjne i wymagające jest środowisko, w którym działają nasi klienci. Współpracujemy z ekspertami i KOLs, dostarczając content na najwyższym poziomie. Dbamy o procesy akceptacji treści i tworzymy strategie contentowe, dopasowane do indywidualnych celów i potrzeb każdego brandu.
Wszystkie działania contentowe i te w kanałach social media finalnie prowadzą użytkownika na oficjalną stronę WWW produktu lub brandu. Przestarzały, nieoptymalizowany przez lata produktowy landing page może znacząco pogorszyć wyniki całej kampanii i zniechęcać potencjalnych Klientów do zakupu. We współpracy z naszym software house, Develtio, projektujemy i optymalizujemy pro-sprzedażowe i edukacyjne strony internetowe dla firm z branży medycznej i farmaceutycznej.
Sam plan to nie wszystko. Nasz blisko 100-osobowy zespół marketerów, social media managerów, designerów, copywriterów i programistów zadba o to, aby założenia kampanii zostały zrealizowane, a wszystkie punkty strategii wykonane z należytą starannością.
Dobierzemy odpowiednie kanały w mediach społecznościowych, a następnie przygotujemy dostosowane do ich algorytmów kreacje graficzne, animacje, video i treści. Edukacyjny kanał na YouTube marki, angażujący profil na TikToku, budowanie społeczności użytkowników produktu medycznego w grupie na Facebooku, a może ekspercki profil na LinkedIn? Załatwione!
Skuteczny performance marketing z trafnymi kreacjami to idealne połączenie w promocji i wsparciu sprzedaży produktów medycznych. Na pokładzie Green Parrot mamy specjalistów od lead generation w każdym systemie reklamowym: od najpopularniejszych Facebook Ads i Google Ads, przez LinkedIn Ads, aż po reklamy na Tik-Toku i na Pintereście. Wszyscy są do Twojej dyspozycji.
Ważne, aby na linii współpracy Klient – agencja marketingu farmaceutycznego była jedna kompetentna osoba, odpowiedzialna za cały projekt i dobrze rozeznana we wszystkich obszarach działania 360°. Każdy pharma &medical brand otrzymuje od nas dedykowanego project managera, który będzie pilnował wszystkich tasków i realizacji celów na pierwszej linii frontu.
Nie przepalimy Twoich pieniędzy na próżno. Dostaniesz od nas na bieżąco wskazówki, rekomendacje i propozycje działań marketingowych, które skuteczniej zrealizują zaplanowanie KPI.
Farmamarketing to jedna z naszych kluczowych specjalizacji. Przez ponad 14 lat pracowaliśmy już z największymi globalnymi korporacjami i koncernami farmaceutycznymi, jak i z małymi, lokalnymi centrami medycznymi.
Czas na Twoją markę, brand managerze!
Ułożymy krok po kroku strategię marketingową dla Twojej marki i poszczególnych produktów medycznych. Zrealizujemy od zera wielokanałowe kampanie reklamowe 360°. Zaplanujemy, wdrożymy, zautomatyzujemy i wyegzekwujemy procesy marketingowe w Twojej firmie.
Dziś pacjenci bardzo często zaczynają research przed podjęciem decyzji o zakupie danego leku czy środka leczniczego właśnie w Google i w social mediach. Dlatego zaopiekujemy się Twoją komunikacją w mediach społecznościowych. Dotrzemy do odbiorców, zgodnych z wcześniej opracowanymi personami marketingowymi. Założymy, poprowadzimy i rozwiniemy od zera nowe kanały social media w serwisach, z których korzysta dziś Gen Z.
Strona internetowa to główne źródło wiedzy o produkcie i marce. Zróbmy dobre pierwsze wrażenie na Twoim Kliencie. Zapewnimy mu wartościowe strony specjalistyczne o lekach RX/OTC, materiały edukacyjne, blog posty, opisy produktów i tutoriale, które wzbudzą zaufanie i zachęcą go do zakupu. Przekonamy lekarzy i pracowników służby zdrowia, że to Twój produkt jest najlepszy dla ich podopiecznych.
Customer journey map w digitalu, czyli podróż klienta od pierwszego punktu styku aż do zakupu produktu, musi być dziś maksymalnie komfortowa, dobrze zaplanowania i zoptymalizowana. Dotyczy to także farmacji i medycyny. Stworzymy sklep internetowy z Twoimi produktami, który będzie zgodny z najnowszymi wytycznymi SXO, UX/UI i algorytmów Google.
Współpraca z kluczowymi liderami opinii (ang. Key Opinion Leaders), ekspertami z branży medycznej i influencerami, którym ufają zgromadzone wokół nich społeczności, to świetne rozwiązanie w promocji leku OTC, leku RX, suplementu diety lub innych produktów medycznych. Mamy wieloletnie doświadczenie w kampaniach z influencerami w tej branży.
Chcesz iść ze swoimi komunikatami szeroko i zainwestować w mass media, reklamę TV, outdoor, PR, radio, a może eksperckie portale branżowe? Wycenimy i zaplanujemy dokładnie wszystkie media, a następnie przygotujemy spoty, teksty i kreacje reklamowe.
W marketingu farmaceutycznym wykorzystujemy specyficzne dla tego rynku kanały komunikacji, takie jak reklamy w systemach aptecznych i publikacje w zamkniętych serwisach medycznych, do których dostęp mają tylko osoby, posiadające czynny numer PWZ.
Pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach internetowych to co najmniej warty uwagi element w strategii marketingu medycznego. To właśnie od Google potencjalny pacjent zaczyna poszukiwania wiedzy o Twoim produkcie.
Nasz dział performance marketing zaopiekuje się Twoimi kontami reklamowymi i zaprogramuje maksymalnie skuteczne reklamy w Google Ads i w sieci Google Display Network (GDN) oraz Facebook Ads, LinkedIn Ads i w każdym innym dostępnym systemie reklamowym. Nasi specjaliści zadbają o generowanie leadów, w czym pomogą im trafne kreacje, mocne copy, odpowiednie targetowanie i remarketing.
Współpracujemy z praktykami – lekarzami, diagnostami i innymi pracownikami służby zdrowia. To dzięki nim powstają najbardziej wartościowe, merytoryczne treści do kampanii informacyjnych, edukacyjnych i społecznych, które realizujemy dla brandów pharma & medical.
Zaplanujemy od zera całą kampanię reklamową, która zapowie wprowadzenie Twojego nowego produktu na rynek leków, suplementów diety lub produktów medycznych. Wiemy, które kanały i metody działania wykorzystać, aby o Twojej premierze było naprawdę głośno.
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Farmamarketing to jedna z naszych kluczowych specjalizacji. Przez ponad 14 lat pracowaliśmy już z największymi globalnymi korporacjami i koncernami farmaceutycznymi, jak i z małymi, lokalnymi centrami medycznymi. Czas na Twoją markę! Z kim najczęściej pracujemy?
Nasze doświadczenie budujemy od lat, konsekwentnie wspierając klientów w różnych obszarach. Mieliśmy okazje współtworzyć strategie i kampanie marketingowe między innymi w takich dziedzinach jak onkologia, pulmonologia, diabetologia, psychiatria, kardiologia, urologia, neurologia, gastrologia, alergologia i wiele innych.
W marketingu leków OTC mamy do dosypozycji mnóstwo narzędzi: współpracę z branżowymi ekspertami i influencerami, przygotowywanie materiałów reklamowych offline i online, obrandowane lead magnety, infografiki do social media i wiele, wiele więcej.
72% Polaków deklaruje, że przyjmuje suplementy diety. Wiemy, jak do nich dotrzeć ze skuteczną reklamą Twojego produktu. Suplementy diety to ogromny rynek, który generuje 6 mld złotych przychodu i z roku na rok rośnie o ok. 5%. Social media i influencer marketing to podstawa w promocji suplementów.
Obsługujemy strony WWW i sklepy online, systemy reklamowe (m.in. Facebook Ads i Google Ads), a także social media dla producentów sprzętu medycznego. Tworzymy wartościowy content i szczegółowe, eksperckie materiały na temat produktów medycznych.
Wszystko, co wspomaga proces leczenia, diagnostykę i terapię, również zasługuje na dobry marketing. Oprogramowanie, przyrządy lekarskie, wyroby medyczne, czy akcesoria higieniczne dla gabinetów lekarskich – te i inne produkty medyczne to doskonała przestrzeń dla e-booków, video tutoriali, poradników i blog postów.
W tym przypadku kluczowe znaczenie ma marketing lokalny. Aby dotrzeć do świadomości pacjentów, potrzebne będą Ci dobre SEO i pozycjonowanie strony centrum medycznego w Google, stale aktualizowana strona WWW i wizytówka w Google Moja Firma, widoczna na Mapach Google, a także skuteczne social media – to podstawa w marketingu placówek medycznych.
Obsługujemy gabinety medycyny, ginekologii i stomatologii estetycznej oraz kliniki chirurgii plastycznej. Rozumiemy potrzeby pacjentów, korzystających z takich usług medycznych i wiemy, jak zbudować wiarygodność i zaufanie wobec takich placówek w internecie.
W kontakcie z farmaceutami i lekarzami z pewnością każdemu przedstawicielowi medycznemu potrzebne są wartościowe materiały BTL offline (do wykorzystania podczas spotkań z klientami) i online (do budowania marki osobistej w internecie). Przygotujemy wszystko, co niezbędne w codziennej pracy Twoich przedstawicieli.
Największą wartość w marketingu farmaceutycznym ma content. Unikatowe treści wspierają wizerunek brandu, pozytywnie wpływają na SEO, są cennym materiałem do publikacji w social media, a także edukują i lojalizują Klientów wokół Twojej marki. Które formaty treści warto wykorzystać w farmamarketingu?
Wartościowa wiedza w zamian za zapis do bazy medycznego newslettera? To zawsze działa. Tworzenie takich treści to jednorazowa, wysoka inwestycja, która będzie zwracać się przez lata. Bardzo wiele z tych materiałów to treści evergreen – zawsze aktualne.
E-mail marketing i SMS marketing być może wydają nam się archaiczne, bo są z nami od kilku dekad, jednak dziś, jak nigdy wcześniej, baza telefonów i e-maili lekarzy lub pacjentów to bezcenny skarb każdej firmy z branży pharma & medical.
Konsumpcja wideo rośnie. Coraz chętniej oglądamy filmy na YouTube, Reelsy na Instagramie lub TikToki. W marketingu medycznym ma to również swoje zastosowanie.
Dobry, merytoryczny tekst to ogromne wsparcie dla SEO strony internetowej, ale i cenny materiał dla potencjalnych klientów.
Dobrze zaprojektowane kreacje sprzedają. Budują pozytywny wizerunek. Angażują. Zwiększają liczbę fanów i followersów marki w mediach społecznościowych.
Marketing audio rośnie w siłę. Coraz więcej brandów chce mieć własny podcast. Do tego coraz więcej Polaków codziennie słucha podcastów. Może to już czas na Twoją markę?
Doświadczenie w farmamarketingu
Jako agencja kreatywna od 14 lat aktywnie działamy w digitalu i offline. W naszym zespole GP Med mamy specjalistów, którzy są związani przez lata, a nawet dekady, z firmami farmaceutycznymi i medycznymi i znają ten świat od środka - jako pracownicy działów marketingu, brand managerowie, handlowcy i przedstawiciele medyczni, a nawet specjaliści z agencji zewnętrznych, obsługujących takie podmioty.
Wiedza, kompetencje i portfolio agencji 360°
Agencja kreatywna Green Parrot to zespół ekspertów all-in-one. Nie musisz zatrudniać kilku agencji do różnych zadań. Zajmiemy się planowaniem, wdrażaniem, egzekucją i raportowaniem całej kampanii. Paid media, web & app development, kreacja, AI & chatboty, content, social media, mass media i inne rozwiązania nie mają przed nami żadnych tajemnic.
Kilka kroków przed wszystkimi
Obserwujemy mnóstwo marek ze świata pharma & medical. Monitorujemy trendy i uczymy się najnowszych rozwiązań w social mediach, zanim zrobi to konkurencja.
Znajomość regulacji prawnych i procedur
Mamy doświadczenie w wielu kategoriach w farmacji i medycynie. Wiemy, jakie przepisy uwzględnić i na co zwracać uwagę. Potrafimy poruszać się w tej branży zgodnie z obowiązującym na danym rynku prawem.
100%
zadowolonych klientów, dbamy o to codziennie
średnio+67%
wyższa realizacja KPI po przejściu Klienta do Green Parrot
99,9%
zostaje z nami po próbnej kampanii
100%
klientów poszerza współpracę z nami o inne marki oraz obszary poza Polską
Marketing farmaceutyczny to bardzo szerokie zagadnienie, o którym trudno znaleźć wysokiej jakości materiały zarówno w publikacjach naukowych, jak i w internecie. Z tej masy wiedzy wybraliśmy kluczowe pytania i odpowiedzi o marketing medyczny i odpowiedzieliśmy na nie poniżej.