Jak generujemy leady dla branży medycznej?

Skuteczna kampania Green Parrot dla prywatnej kliniki. Promowaliśmy ostry dyżur ortopedyczny oraz rehabilitację dla dzieci i dorosłych.

Nasze wyzwanie:
1200 leadów i spełnione oczekiwania sprzedażowe w 3 miesiące

Carolina Medical Center to warszawska klinika chirurgii kręgosłupa, rehabilitacji, ortopedii i medycyny sportowej, należąca do grupy LuxMed. Ma 5 filii regionalnych w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku i Rzeszowie.

Nasze wyzwanie:
1200 leadów i spełnione oczekiwania sprzedażowe w 3 miesiące

Rozwiązanie:

Optymalizacja i maksymalizacja

  • Przeprowadziliśmy audyt i analizę historyczną kampanii w Google Ads.
  • Stworzyliśmy cztery landing page’e z unikatowym contentem. Szczegółowa analiza wyszukiwań wykazała, że powinniśmy prowadzić nie dwie, a aż cztery niezależne kampanie:
    • ostry dyżur dla dorosłych,
    • ostry dyżur dla dzieci,
    • rehabilitacja dla dorosłych,
    • rehabilitacja dla dzieci.
  • Zoptymalizowaliśmy stronę WWW i wizytówkę w Google Moja Firma, aby ułatwić szybki kontakt z centrum medycznym prosto z wyszukiwarki Google lub tuż po wejściu na stronę.
     
    Każda kampania otrzymała swój unikatowy numer, abyśmy później mogli zbadać efektywność działań na podstawie danych z call center CMC.
  • Dobraliśmy jakościowe słowa kluczowe pod kampanię SEM.
  • Stworzyliśmy kreacje reklamowe dla każdego landing page’a.
  • Precyzyjnie nakierowaliśmy reklamy w kampanii SEM w Google Ads na konkretne persony i lokalizacje.
  • Wykorzystaliśmy remarketing w Google Display Network.

 
Kampania Adwords wystartowała 16 stycznia. Teoretycznie był to szczyt sezonu urazowego. Co dwa dni dodawaliśmy do kampanii kolejne słowa kluczowe, wybierane po analizie wyszukiwań. Dodatkowo eliminowaliśmy słowa, które tylko generowały kliknięcia.

W pierwszych tygodniach osiągnęliśmy CTR w okolicy 5%. Już w drugiej połowie kampanii CTR wyniósł prawie 6%.

Na bieżąco kontrolowaliśmy budżet całkowity i stawki za kliknięcia, aby optymalizować koszty i maksymalizować jakość leadów, inwestując w obszary z największym potencjałem sprzedażowym.

Rezultaty

+1200

W pierwszych trzech miesiącach współpracy wygenerowaliśmy ponad 1200 leadów
(o 20% więcej niż oczekiwał klient).

 

290%

Następnie w 7 miesięcy zwiększyliśmy ilość leadów o 290%.

Sierpień Listopad Styczeń Wzrost
Sprzedaż 320 670 928 290%
Współczynnik
kliknięć
10% 11,50% 12,50% 125%

10%

Liczba zainteresowanych użytkowników, do których docieraliśmy, rosła z miesiąca na miesiąc o 10%!

 

Poprawiliśmy rozpoznawalność marki i widoczność strony WWW w wyszukiwarce Google. Mimo dużej konkurencji reklamy wyświetlają się na najwyższych pozycjach wyszukiwania dzięki wysokiej jakości kampanii.

Użytkownicy Sesje Współczynnik
odrzuceń
Strony/sesja
9,10%
36 715 w porównaniu
z 33 653
9,64%
48 539 w porównaniu
z 44 272
24,75% ↓
53,91% w porównaniu
z 71,64%
23,69% ↑
2,25 w porównaniu
z 1,82

Zwiększenie konwersji, obniżenie kosztu pojedynczego leada, wzrost sprzedaży usług i bardzo dobra komunikacja sprawiły, że będziemy współpracowali z Carolina Medical Center przy kolejnych kampaniach.

Opinia klienta

Z agencją Green Parrot jesteśmy związani już od 3 lat. Współpracujemy razem przy różnych projektach marketingowych. Osoby z GP są dla nas zawsze pomocne, z głowami pełnymi pomysłów, kreatywne, a co najważniejsze dotrzymują terminów! W ramach stałej współpracy agencja prowadzi dla nas kampanie Google Ads, których celem jest pozyskiwanie połączeń telefonicznych. Wyniki świetnie, współpraca też na plus!

Monika Ciężarek

Specjalista ds. marketingu

Po raz kolejny udowodniliśmy, że indywidualne, ale kompleksowe podejście to klucz do sukcesu, również w bardzo specyficznej i trudnej branży medycznej. Byliśmy pewni, że jest wiele osób, które potrzebują usług kliniki CMC. Musieliśmy je znaleźć i ułatwić kontakt ze szpitalem. I zrobiliśmy to bardzo skutecznie.

    Skontaktujmy się

    Warszawa

    ul. Szturmowa 9/13
    02-678 Warszawa

    Katowice

    ul. Jesionowa 22 / 3.5
    40-006 Katowice