11.10.2021

TikTok: 5 rzeczy, o których musi wiedzieć marketer

Poradnik TikTok dla marketerów

Facebook, Instagram, YouTube – wciąż prowadzisz działania marketingowe głównie na tych “starych, dobrych” platformach społecznościowych i patrzysz podejrzliwie na TikToka? Czy Ci się to podoba czy nie, TikTok już na dobre zadomowił się na rynku mediów społecznościowych. Zobacz, jak możesz go mądrze wykorzystać w działaniach marketingowych.

Czy warto zainteresować się TikTokiem?

Krótka odpowiedź brzmi: tak. Platforma wciąż zyskuje na popularności i nic nie wskazuje na to, że ten trend się odwróci. Ty wciąż jednak myślisz, że TikTok to przelotny trend, na którym królują niepoważne i niezrozumiałe wyzwania? Spójrz na poniższe statystyki.

TikTok – statystyki

  • TikTok to trzecia najpopularniejsza aplikacja w Polsce – zaraz po Messengerze i What’s App.
  • Ponad 60% użytkowników w Polsce to przedstawiciele generacji Z – to jedna z największych grup konsumentów.
  • Średni czas spędzany codziennie w aplikacji to 52 minuty .

Reklama na TikToku działa. Liczba konsumentów, którzy zetknęli się z reklamami na TikToku, wzrosła w ciągu roku niemal dwukrotnie – z 19% do 37%. Co więcej, medium znane z krótkich klipów jest postrzegane za najbardziej innowacyjne miejsce dla reklam i odnotowało podwojenie poziomu zaufania wśród marketerów. Jeśli nie chcesz zostać w tyle, już dzisiaj zaprzyjaźnij się z aplikacją uwielbianą przez Gen Z. Zobaczysz, że nie taki TikTok straszny, jak Ci się wydaje. 

TikTokowe know-how, czyli co marketer powinien wiedzieć 

Dla początkujących użytkowników TikTok może wydawać się nieco… dziwny. Nie bój się – szybko przywykniesz do tego, jak działa platforma. Żeby jak najlepiej wykorzystać potencjał apki już dzisiaj poznaj trendy, o których każdy marketer musi wiedzieć. 

Wartościowe treści na TikToku

Już dawno temu Tiktok przestał być miejscem, w którym królują tylko i wyłącznie treści, które osoby starsze od pokolenia Z uznają w najlepszym wypadku za niepoważne. Dziś wielu twórców wykorzystuje TikToka do przekazania swoim odbiorcom wartościowej wiedzy. To trend, który z sukcesem mogą wykorzystać brandy z różnych branż. Chcesz wypozycjonować się jako ekspert w danej dziedzinie? Zacznij tworzyć treści z poradami, tutorialami czy przydatnymi trickami. 

P.S. Nie zapomnij o odpowiednim hasztagu.

TikTok – przykłady:

  • #skinU. Przykład brandu, który wykorzystuje TikTok do komunikacji z młodszymi konsumentami. Pod hasztagiem, który stworzyła Neutrogena, odbiorcy znajdą treści ekspertów od pielęgnacją skóry i ambasadorów marki.  
Trendy na TikToku - #skinu

Popularne hashtagi na TikToku? SkinU!

  • #zapytajeksperta. TikTok stworzył cykl interakcji ze specjalistami z różnych branż. Użytkownicy mogli zadawać pytania wybranemu ekspertowi, który następnie nagrywał wideo z odpowiedzią.
Trendy na TikToku - #zapytajeksperta

#zapytajeksperta

Trendy na TikToku - #mentalhealthawareness

#mentalhealthawareness

🎥 Influencer korzysta z hasztagu #mentalhealthawareness i wyjaśnia, czym jest lęk społeczny. 

Najpopularniejsze trendy na TikToku

TikTok trendami stoi. Trendy pojawiają się i znikają w tempie, które może spowodować zawrót głowy. Warto jednak staje trzymać rękę na pulsie i śledzić, co staje się popularne na platformie. Jeśli mądrze wykorzystasz dany trend, rozpoznawalność Twojej marki poszybuje w górę. Nie jesteś przekonany, czy wizerunek Twojej marki będzie współgrać z tanecznymi trendami i wygłupami przed kamerą. Nie martw się – jak już wspomnieliśmy, na platformie pojawia się coraz więcej wartościowych treści, w tym trendów. 

TikTok – przykłady: 

  •  #risingstarpolska. Trend powstał we współpracy z Universal Music Polska. Młodzi artyści, którzy do nagrania opublikowanego na tiktokowym profilu dodali hasztag, mieli szansę na podpisanie kontraktu z wytwórnią.
  • #nieczekam107lat. Trend poruszający kwestię równouprawnienia. Według Global Gender Gap Report 2020 kobiety i mężczyźni będą mieli równe szanse za 107 lat.
  • #pride2021. Hashtag powstał przy okazji tegorocznego Pride Month. 

TikTok Challenge – wyzwania na TikToku

Wyzwania to kolejna funkcja, z której jest znany TikTok. Wykorzystaj to w promocji swojej marki. Możesz wziąć udział w istniejącym wyzwaniu – szukaj popularnych hashtagów w zakładce „Odkrywaj”. Możesz też stworzyć własne wyzwanie. 

Przykładowe wyzwania na TikToku: 

  • firma Elf Cosmetics zaproponowała hasztag #eyeslipsface zachęcający do pokazywania swojego makijażu w akompaniamencie piosenki “Eyes. Lips. Face”. Efekt? Ponad 8 miliardów wyświetleń.
  • #zarazbędzieczysto. Akcja Pol’and’Rock, która zachęca do dzielenia się wskazówkami, jak dbać o środowisko.

Duety na TikToku

Jeśli chodzi o TikTok, duety są świetnym sposobem na zaangażowanie użytkowników i na zdobycie większej widoczności. Na czym polega tiktokowy duet? Marka najpierw publikuje wideo, a następnie pozwala użytkownikom na stworzenie do niego duetu – oba filmy są odtwarzane jednocześnie na podzielonym ekranie. Duety mają tę przewagę nad zwykłymi wideo, że użytkownicy nie tylko wyświetlają reklamy, ale w nich uczestniczą. Stąd już tylko kilka kroków do większej lojalności wobec marki.

TikTok Duety - jak to działa?

Tiktokerzy – influencerzy na TikToku

Tak jak na innych platformach społecznościowych, również na TikToku są obecni twórcy, którzy mają tysiące, jeśli nie miliony followersów. Nawiązanie współpracy z influencerem, którego treści są zgodne z wizerunkiem Twojej marki pozwoli Ci skuteczniej promować produkty i zdobywać nowych konsumentów. Influencer marketing na TikToku? Brzmi jak plan!

Firma na TikToku – warto?

Polskie firmy na TikToku, jeśli w ogóle tam są, stawiają tam swoje pierwsze kroki. Wyróżnij się i zaskocz konkurencję, tworząc konto firmowe na TikToku. Chętnie poprowadzimy Twój profil na TikToku – napisz do nas i wspólnie podbijmy serca fanów TikToka!

Podobne artykuły

Zapisz się na GreenLetter

Quisque lectus mauris, suscipit sed mauris ut, consectetur maximus ex. Nulla vitae accumsan arcu. Vivamus tempor libero a tortor sodales,