Wreszcie masz ją i Ty. Twoja aplikacja mobilna jest gotowa. Teraz wystarczy tylko przebić się przez konkurencję liczącą nawet 7 mln podobnych produktów. Brzmi pesymistycznie? Już nie. W Green Parrot od lat podejmujemy takie wyzwania. Z nami zadbasz o marketing aplikacji mobilnych. Tych służących rozrywce, dbaniu o zdrowie, zarządzaniu finansami i wielu innych.
Mówią, że jakość broni się sama. W praktyce trwa to latami. Dziś nikt nie ma tyle czasu. Nakręcimy rozwój Twojej apki i zbudujemy jej popularność. Marketing aplikacji mobilnych z Green Parrot to synergia kreatywności, technologii i wiedzy. Napisz do nas:
Wierzymy, że nierzadko marketing rozpoczyna się jeszcze przed powstaniem produktu. Dlatego wspólnie z naszym software house Develtio, możemy wziąć pod skrzydła Twoje cele biznesowe już na etapie wdrażania aplikacji. Rozpoczniemy od poznania Twojej marki i jej odbiorców, opracujemy koncepcję i projekt produktu, stworzymy oprogramowanie, przetestujemy prototypy, opublikujemy i będziemy monitorować rozwój aplikacji.
Wielkie wejście w hiper-konkurencyjną przestrzeń produktów cyfrowych musi być zaplanowane z dbałością o każdy detal. Zanim Twoja aplikacja pojawi się w sklepach, będzie o niej głośno w social mediach, na blogach i w serwisach branżowych. Stworzymy przyciągający landing page, który zgromadzi użytkowników oczekujących na premierę Twojej aplikacji i pomoże zbudować społeczność lojalnych klientów.
Doskonale wiemy, że faza pre-launch to czas kluczowy dla upewnienia się, że produkt działa bezbłędnie, jest łatwy do znalezienia w sklepie, przyciąga uwagę odbiorców i spełnia oczekiwania userów. Dlatego zawsze wykonujemy rzetelny audyt UX oraz weryfikujemy jakość optymalizacji aplikacji mobilnej pod kątem wyszukiwarek poszczególnych sklepów. Maksymalizacja liczby organicznych konwersji to Twoja oszczędność na późniejszych działaniach performance.
Czy wiesz, że pierwsze 3 pozycje na liście wyników wyszukiwania w sklepie z aplikacjami generują średnio połowę wszystkich pobrań? Dlatego kładziemy duży nacisk na odpowiednią optymalizację apki w Google Play, Apple App Store czy Galaxy Apps, aby zapewnić jej jak najlepsze miejsce w tym zestawieniu. Nasi specjaliści od SEO zadbają też o pozycjonowanie aplikacji i jej landing page w wyszukiwarce Google.
Zarówno same treści, tone of voice, jak i miejsca publikacji contentu promującego aplikację muszą być wcześniej dobrze przemyślane i zaprojektowane. Powierzając nam prowadzenie social mediów, kampanii PR i content marketingu swojego produktu masz gwarancję, że każdy komunikat będzie stworzony z myślą o konkretnym, realnym – Twoim użytkowniku oraz jego nowej ulubionej aplikacji.
Docieramy z kampanią do tych odbiorców, którzy są faktycznie zainteresowani Twoim produktem. Nie przepalamy budżetu na kierowanie reklam do wszystkich użytkowników smartfonów. W działaniach performance skupiamy się na precyzyjnym targetowaniu i odpowiednim doborze słów kluczowych, aby od tej pory klienci Twojej konkurencji trafiali wprost do Ciebie.
Marketing aplikacji mobilnych to połączenie matematyki, technologii i kreatywności. Regularne mierzenie wartości życiowej klienta jest jednym z must have wśród działań analitycznych. Korzystanie z zaawansowanych danych pomaga nam opracowywać efektywne rozwiązania, służące przewidywaniu potencjalnych spadków oraz rozwijaniu długofalowych wzrostów LTV.
Warto zdać sobie sprawę, że <span class=”text-primary”>49%</span> aplikacji zostaje odinstalowanych w ciągu 30 dni od pobrania, z czego prawie połowa w ciągu pierwszej doby. Czy Twój produkt spotka podobny los? Nie, jeśli zdasz się na specjalistów, dla których marketing aplikacji mobilnych to coś więcej niż pozyskiwanie leadów. Doskonale znamy najczęstsze powody klikania opcji Usuń na ikonach apek i wiemy, jak im skutecznie zapobiegać.
Chcesz rozkręcić marketing Twojej aplikacji mobilnej z Green Parrot?
+ 1000
kampanii przeprowadzonych dla marek z branży usługowej, e-commerce, B2B i producentów
16%
lepsze wykorzystanie budżetu klienta niż podczas wcześniejszych kampanii poza Green Parrot
83%
klientów zdecydowanych na dalszą współpracę po pierwszej wspólnej kampanii
14 lat
doświadczenia w marketingu produktów cyfrowych
Marketing aplikacji mobilnych może być ukierunkowany zarówno na promowanie samej aplikacji, jak i zwiększanie retencji jej użytkowników. W planowaniu i wdrażaniu działań pomogą Ci nasze tipy na wynos, czyli odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Docieranie do obecnych i przyszłych użytkowników z komunikatami zachęcającymi do aktywności w apce może odbywać się m.in. za pomocą działań performance, social mediów, marketingu treści na landing page, reklam IAA (in-app advertising) czy własnych mediów (powiadomienia push, e-mail i SMS marketing), a także kampanii remarketingowych.
Kampanie nastawione na zwiększenie liczby pobrań aplikacji obejmują zarówno działania organiczne (ASO), jak i content-, social media-, influencer- czy performance marketing. Jeśli zdecydujesz się na kilka rozwiązań, postaraj się, aby przekaz był spójny i dostosowany do tonu każdego z nich.
ASO to skrót od terminu App Store Optimization, oznaczającego optymalizację pod kątem sklepu z aplikacjami. Pozycjonowanie aplikacji mobilnych w wyszukiwarkach takich platform jak Google Play czy Apple App Store wpływa na liczbę pobrań organicznych. Skuteczne działania optymalizujące są najlepszą drogą do bezpłatnego pozyskiwania użytkowników i podstawowym elementem procesu, jakim jest marketing aplikacji mobilnych.
Jeśli chcesz, żeby Twoja aplikacja pojawiała się na szczycie listy wyników wyszukiwania, musisz postępować zgodnie z wytycznymi sklepów. Do czynników, które mają bezpośredni wpływ na ASO, należą m.in. tytuł aplikacji, opis, zawarte keywordsy, a także oceny i recenzje użytkowników. Lepszą widoczność apki wśród produktów konkurencyjnych zapewnisz też dzięki np. odpowiednio zaprojektowanej ikonie czy zamieszczeniu atrakcyjnego filmu promującego produkt.
Punktem wyjścia zawsze powinna być rzetelna analiza. Zacznij od zbadania rynku, konkurencji i swojej grupy docelowej. Precyzyjnie określ cele, jakie ma spełniać aplikacja i wyznacz ścieżki dotarcia do przyszłych odbiorców. Zdefiniuj budżet i opracuj szczegółowy plan marketingowy, dzięki któremu żadne Twoje działanie nie będzie przypadkowe.
Jeśli zależy Ci, aby więcej osób pobierało Twoją apkę, musisz pokazać im realne korzyści, jakie dzięki niej osiągną. Może to być np. oszczędność czasu podczas rezerwacji biletów czy dostęp do specjalnych promocji w e-sklepie. Wykorzystaj też marketingowy potencjał ofert typu freemium. Twoi odbiorcy chętniej zdecydują się na płatną wersję aplikacji, jeśli wcześniej będą mieć możliwość skorzystania z podstawowego planu za darmo.
Plan marketingowy powstaje jeszcze przed udostępnieniem aplikacji użytkownikom. Powinien składać się z trzech zasadniczych części, obejmujących działania wdrożeniowe (m.in. ASO), związane z premierą apki (np. publikacja landing page) oraz zdobywaniem rynku (np. poprzez marketing efektywnościowy). W planie marketingowym należy też uwzględnić sposoby monitorowania efektywności działań, czyli KPI.
Koszty promocji aplikacji mobilnej to kwestia bardzo indywidualna, gdyż są one uzależnione od wielu czynników. Należą do nich m.in. wybór kanałów dystrybucji, specyfika grupy docelowej, charakterystyka rynku czy wielkość konkurencji. Jeśli powierzasz marketing aplikacji mobilnych agencji, ponosisz opłaty za obsługę kampanii oraz wydatki z tytułu budżetu medialnego, czyli np. na reklamę, współpracę z influencerem czy prowadzenie landing page.
Określenie kluczowych wskaźników efektywności jest obowiązkowym etapem podczas planowania kampanii promocyjnej. Marketing aplikacji mobilnych i egzekucja strategii odbywa się najczęściej w oparciu o takie KPI jak CPI (koszt instalacji) lub CPA (koszt akcji), DAU (liczba aktywnych użytkowników dziennie), CTR (współczynnik klikalności), LTV (wartość życiowa użytkownika), CAC (koszt pozyskania użytkownika), ROAS (zwrot wydatków na reklamę) czy app churn rate (wskaźnik rezygnacji).