Dowiedz się, czym jest sedno automatyzacji działań marketingowych oraz jak marketing automation może pomóc Twojej firmie zyskać przewagę nad konkurencją i zdobyć nowych klientów.
Na pewno znasz ten schemat: na początku starasz się zainteresować klienta ciekawym artykułem, potem dajesz mu w prezencie e-booka lub inny perk w zamian za podanie swojego e-maila. Kontakt został nawiązany, a klient trafił do bazy. Rozwijając tę relację, systematycznie podsuwasz mu kolejne treści, stopniowo przygotowując go do procesu zakupowego. Cały proces może być długi, a efekty Twojego wysiłku niepewne. Tu z pomocą przychodzi automatyzacja marketingu.
Marketing automation pozwala docierać do klientów szybciej i skuteczniej dzięki zautomatyzowanym działaniom z zakresu sprzedaży, reklamy i content marketingu. Marketing automation to system, który wykorzystuje się w przeróżnych kanałach służących do komunikacji z konsumentami. Oprogramowanie umożliwia marketerom na dokładne planowanie komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami, jak i na pozyskiwanie cennych danych, np. ile osób otworzyło maila, ile z nich kliknęło w link czy w jakich godzinach i dniach Twoja kampania dociera do największej liczby odbiorców. Poznanie behawioralnych cech Twoich klientów pozwala z kolei dostosowywać i ulepszać kampanie. Najprościej mówiąc, automatyzacja marketingu pozwala na efektywne generowanie leadów sprzedażowych.
Sednem marketing automation jest identyfikacja i odpowiednia klasyfikacja klienta w czasie rzeczywistym. Kluczowe jest określenie, dlaczego użytkownik wszedł na Twoją stronę i co go interesuje. Jeśli dowiemy się tego, możemy zacząć rozmawiać z klientem o jego potrzebach i oczekiwaniach.
Na rynku jest dostępnych wiele narzędzi do marketing automation. Jednym z nich jest popularny SALESmanago, z którego korzystają zarówno początkujący, jak i zaawansowani marketerzy. Poznaj najważniejsze możliwości systemu:
To nie koniec możliwości tego oprogramowania. Na rynku znajdziesz też inne rozwiązania, które oferują coraz lepsze rozwiązania dzięki wykorzystaniu AI oraz Machine Learning. Popularnością cieszą się m.in. Hubspot, PushPushGo, Marketo, czy GetResponse. Ważne, żeby oprogramowanie było dopasowane do specyfiki Twojego biznesu.
Zdecydowanie tak. Pamiętaj, że automatyzacja marketingu pomaga nie tylko zdobywać nowych klientów, ale też umacniać relacje z obecnymi (m.in. dzięki skuteczniejszym kampaniom retargetingowym). A o lojalność konsumentów warto dbać. Dlaczego?
57% takich klientów wydaje więcej na swoje ulubione marki. A firmy dbające o lojalność klientów zwiększają przychody około 2,5 razy szybciej niż inne biznesy z branży. A żeby zadbać o istniejących i przyszłych klientów, trzeba ich dobrze poznać i dostosować do nich przekaz. W przeciwnym razie nie będziesz wiedzieć, co przekonało użytkownika, który odwiedził Twoją stronę, do zakupu. Czy był to CTA w newsletterze, czy może banner? Automatyzacja marketingu pozwala dokładnie sprawdzić punkty styku konsumenta z marką, ale też moment i powód, dlaczego kontakt się urwał. Te wszystkie wartościowe informacje pozwalają Ci tworzyć plan contentowy i inne działania, które są maksymalnie dopasowane do danego odbiorcy.
To nie wszystkie zalety marketing automation. Rozwiązanie pozwala Ci tworzyć precyzyjne kampanie i oszczędzać czas – po ich zaplanowaniu trzeba je tylko optymalizować. MA pozwala też przeprowadzać złożone testy A/B. To nie koniec. Personalizacja treści sprawi, że Twoje maile nie tylko nie trafia do spamu, ale będą częściej otwierane i czytane do końca.
Head of Performance
Nie patrzmy na marketing automation przez pryzmat kosmicznej technologii, bo niemalże wszyscy te systemy mają albo będą mieli. Budowanie przewagi tkwi w kreatywnym i strategicznym podejściu do customer experience. Dobrze dobrany kontekst emisji dynamicznego banera, e-maila, czy choćby web-pusha sprawia, że skuteczność rośnie.
Własne kanały dystrybucji treści w ramach marketing automation to bezpieczeństwo w dynamicznym świecie, gdzie Facebook, czy Google nagle zmieniają zasady gry. Dzięki zebraniu danych o konsumencie w jednym miejscu możemy wyciągnąć insighty, które są punktem wyjścia do zmiany strategii biznesowej.”
Dzięki marketing automation możemy dostarczać klientowi dokładnie takie treści, jakie go interesują, regularnie mierzyć jego zaangażowanie i odpowiednio przygotowywać go do zakupu. Gdzie w tym wszystkim jest content marketing? Bez dobrej strategii content marketingowej nie ma mowy o skutecznym marketing automation – i odwrotnie. Na blogu i kanałach social media może być wiele treści, ale bez odpowiedniej strategii marketing automation teksty nie będą przydatne dla Twojego biznesu. Content marketing i MA wzajemnie się uzupełniają.
Zależy Ci na skuteczniejszym generowaniu leadów sprzedażowych i na zdobywaniu lojalnych klientów? Napisz do nas! W Green Parrot projektujemy precyzyjne kampanie z wykorzystaniem marketing automation.
Chcesz przenieść działania marketing automation na wyższy poziom?
Dowiedz się, jak możemy w tym pomóc Twojej firmie.