Biuro Warszawa

22 847 09 52

info@greenparrot.pl

ul. Szturmowa 9/13

Warszawa

Biuro Katowice

22 847 09 52

info@greenparrot.pl

ul. Warszawska 10

Katowice

Co to jest mobile loyalty?
19 lipca 2021

Programy lojalnościowe w nowej odsłonie. Poznaj mobile loyalty!

Czy wiesz, że prawdopodobieństwo dokonania zakupu przez stałych klientów firmy wynosi 60-70%, a w przypadku nowych konsumentów to tylko 5-20%? Mimo to jedynie co trzecia firma uważa utrzymanie dotychczasowych klientów za priorytet. Statystyki jasno pokazują, że budowanie lojalności konsumenckiej po prostu się opłaca. Jak to zrobić? Poznaj mobile loyalty, narzędzie, które pomoże Ci utrzymać klientów przy sobie.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • dlaczego klienci lubią aplikacje lojalnościowe
  • co zyskują firmy korzystające z aplikacji lojalnościowych
  • jakie funkcje powinna mieć apka mobile loyalty

Co to jest mobile loyalty?

Programy lojalnościowe nie są niczym nowym, ale aplikacje mobilne całkowicie odmieniły sposób, w jaki korzystają z nich konsumenci. Wiele tradycyjnych programów wymaga od konsumentów gromadzenia punktów, które mogą potem wymienić na nagrody. Tego typu działania są jednak coraz mniej skuteczne, bo cały proces trwa często zbyt długo. A współcześni klienci nie chcą czekać – chcą za to natychmiastowych gratyfikacji, dostępu do programu w każdym miejscu i czasie, łatwej i szybkiej obsługi. Odpowiedzią na te wszystkie potrzeby są aplikacje mobile loyalty.

Aplikacje lojalnościowe sprawiają, że ulubione sklepy czy brandy są w zasięgu ręki przez cały czas. Liderzy marketingu już traktują urządzenia mobilne jako główny kanał komunikacji z konsumentami. Pomagają im lepiej zrozumieć i przewidzieć zachowania zakupowe, jak i wzmocnić lojalność wobec brandu. To wszystko przekłada się na większą sprzedaż i pozytywne postrzeganie marki.

Za co klienci lubią mobile loyalty?

  •  szybka i łatwa rejestracja do programu lojalnościowego
  • rezygnacja z fizycznych kart lojalnościowych, które często się gubią – wszystkie dane, np. ilość zebranych punktów, są dostępne w aplikacji
  • dostęp do historii wszystkich transakcji
  •  możliwość dzielenia się opiniami o produktach
  • dostęp do katalogu z nagrodami
  • możliwość przeglądania oferty sklepu
  •  wyszukiwanie informacji o dostępności produktów w danych sklepach
  • specjalne oferty dostępne tylko dla klientów korzystających z aplikacji
  •  możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert

Czy mobile loyalty się opłaca?

Masz jeszcze wątpliwości, czy warto inwestować w aplikacje mobile loyalty? Aż 76% klientów uważa, że programy lojalnościowe to ważny element relacji z marką, a 70% osób docenia brandy, które korzystają z aplikacji lojalnościowych. Zobacz, co konkretnie zyskują firmy, które apkom mobile loyalty powiedziały „tak”: 

  • Większa sprzedaż. Stali klienci są o 50% bardziej skłonni do wypróbowania nowych produktów firmy. Do tego wydają średnio aż o 31% więcej w porównaniu z nowymi klientami.
  • Oszczędność pieniędzy. Stworzenie i wdrażanie aplikacji lojalnościowego kosztuje, ale droższa może okazać się strategia skoncentrowana na pozyskiwaniu nowych klientów. Takie działania mogą kosztować nawet 25% więcej niż utrzymanie obecnych klientów.
  • Dostęp do cennych danych. Dzięki apkom lojalnościowym gromadzisz ogromne ilości danych na temat swoich klientów. Na ich podstawie możesz tworzyć skuteczniejsze kampanie marketingowe, jeszcze bardziej personalizować oferty i pogłębiać więź z konsumentami.

Funkcjonalność aplikacji lojalnościowych

Jak powinna działać niezawodna aplikacja lojalnościowa, z której klienci będą chętnie korzystać? To zależy – nie ma jednej recepty na sukces. Jednak na pewno warto wdrożyć kilka podstawowych funkcji. Zobacz kilka z nich:

Natychmiastowe nagrody

Klient otrzymuje punkty od razu po dołączeniu do programu i po każdej transakcji. Konsument może też zbierać dodatkowe punkty, poprzez wystawienie opinii na temat produktów marki. To najprostszy i jednocześnie bardzo skuteczny rodzaj aplikacji lojalnościowej.

Nagrody za poziomy

Klient musi osiągnąć jakiś poziom, żeby uzyskać nagrodę, np. zniżki lub darmowe produkty. Takim poziomem może być np. wydanie określonej kwoty, całkowita ilość transakcji czy posiadanie aplikacji przez jakiś czas.

Szybkie płatności

Zapewnienie użytkownikom szybkiej opcji płatności w aplikacji lojalnościowej jest koniecznością. Wiele korzysta z opcji płatności za jednym dotknięciem. Innym rozwiązaniem jest umożliwienie płatności w sklepie po zeskanowaniu kodu kreskowego.

Members get members

Użytkownicy dostają dodatkowe punkty lub specjalne zniżki za polecenie produktów lub za zaproszenie znajomych do korzystania z aplikacji. Jak wiadomo, polecenia przyjaciół są o wiele skuteczniejsze niż reklama, dlatego MGM jest dostępne w wielu aplikacjach.

Regularne zakupy 

Użytkownicy mają możliwość zapisania swoich ulubionych produktów i ustawienia preferencji, dzięki czemu kolejne zakupy są szybsze i wygodniejsze. To zachęca klientów do regularnego kupowania towarów przez aplikację.

Powiadomienia push oparte na lokalizacji 

Użytkownik otrzymuje powiadomienie push, gdy znajdzie się w pobliżu sklepu. Oferta trafia więc do klientów wtedy, gdy mogą z niej łatwo skorzystać.

Możliwość dawania feedbacku

Klienci poczują się ważni i docenieni, jeśli firma pokaże, że naprawdę zależy jej na ich opinii. Dobra aplikacja powinna więc umożliwiać pozostawienie opinii o produkcie czy usłudze. W wielu aplikacjach użytkownicy mają też dostęp do czatu z pracownikami firmy.

Intuicyjny interfejs

Aplikacja powinna być łatwa i intuicyjna w użyciu. Jeśli klienci nie będą mogli znaleźć np. zakładki z liczbą zebranych punktów lub historią transakcji, szybko odinstalują apkę. Z kolei aplikacja z dobrym UX sprawi, że korzystanie z niej będzie przyjemnością.  

Mobile loyalty to coś dla Twojego biznesu?

Chcesz stworzyć aplikację lojalnościową, ale nie wiesz, od czego zacząć? Daj nam znać, napisz do nas i porozmawiajmy o tym. Stworzyliśmy już wiele tego typu aplikacji dla klientów z różnych branż i wiemy, jak wykorzystać mobile loyalty w biznesie.

Ustawienia prywatności

Dostostuj ustawienia

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych
  • Dostosuj informacje i reklamy do swoich zainteresowań na podstawie np. treść, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania lub kierowania
  • Gromadzenie informacji umożliwiających identyfikację osoby, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
  • Wykorzystuj informacje do dostosowanej reklamy ze stronami trzecimi
  • Pozwala łączyć się z serwisami społecznościowymi
  • Zidentyfikuj urządzenie, z którego korzystasz
  • Zbierz dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz lokalizację

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych
  • Wykorzystuj informacje do dostosowanej reklamy ze stronami trzecimi
  • Pozwala łączyć się z serwisami społecznościowymi
  • Zidentyfikuj urządzenie, z którego korzystasz
  • Zbierz dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz lokalizację

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
Zapisz
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz zmienić te ustawienia.
Polityka Prywatności