21.02.2022

Employer branding – czy Twoja firma go potrzebuje?

employer branding blog
komentarz eksperta
aleksandra omasta
Autor
Aleksandra Omasta

HR Generalist w Develtio & Green Parrot

Czy Employer Branding jest naprawdę potrzebny firmom?

Po co Twojej firmie employer branding? 

Według raportu przygotowanego przez HRM Institute employer branding jest ważny dla wielu firm. Dla 30% ankietowanych to jeden z najważniejszych priorytetów, a dla ponad połowy (52%) to ważna kwestia, chociaż nie jest dla organizacji priorytetem. Ten sam raport wskazuje też, że coraz więcej organizacji tworzy dział zajmujący się marką pracodawcy (24%), ale wciąż w głównej mierze zajmują się tym działy personalne (51%). W 23% firm za działania związane z employer brandingiem jest odpowiedzialny dział marketingu. 

Dbanie o dobrą reputację wśród pracowników i osób poszukujących pracy po prostu się opłaca w dłuższej perspektywie. Firmy z silną marką pracodawcy:

  • Oszczędzają pieniądze na działania związane z prowadzeniem rekrutacji, ponieważ do firmy regularnie spływają zgłoszenia od kandydatów, którym zależy na pracy właśnie w tej konkretnej firmie. 
  • Skraca się czas potrzebny na znalezienie i zatrudnienie odpowiedniego kandydata. Osoby poszukujące pracy są bardziej skłonne do przyjęcia oferty od organizacji z pozytywną marką pracodawcy. 
  • Dostęp do najlepszych talentów. Opinia o pracodawcy, oprócz wynagrodzenia i możliwości rozwoju, to jeden z ważniejszych czynników, który kandydaci biorą pod uwagę. 
  • W firmie panuje mniejsza rotacja, ponieważ pracownicy, którzy są zadowoleni z warunków pracy i panującej atmosfery dłużej zostają w firmie. 
  • Większe zaangażowanie. Każda organizacja chce, żeby jej pracownicy byli zaangażowani. Niewątpliwie działania związane z wewnętrznym employer brandingiem podnoszą satysfakcję z pracy, a to przekłada się na większe zaangażowanie.

 

Chcesz budować atrakcyjny wizerunek pracodawcy? Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc. Przygotowujemy i realizujemy skuteczne strategie employer brandingowe – zarówno dla dużych, międzynarodowych korporacji jak i małych, rodzinnych firm. 

Chcesz zbudować silną markę pracodawcy?

Porozmawiajmy o tym, jak możemy Ci pomóc:

    kontakt-Grzegorz-Gorecki

    Podobne artykuły

    Zapisz się na GreenLetter