Póki co mamy już syntetycznego, młodego Messiego, ale sądzę, że każdy znany sportowiec, modny celebryta, piosenkarz czy artysta będzie miał w pewnym momencie swojego avatara. Nie będzie trzeba już robić make-upu, jeździć na zdjęcia w niewygodnych terminach, rezygnować z jednego wystąpienia, aby wziąć udział w drugim w tym samym dniu. Po prostu będziemy wysyłać plik z modelem danej osoby i sesja zdjęciowa odbędzie się w wirtualu, który może wyglądać jak cokolwiek – a nawet lepiej niż cokolwiek.
Pytanie: kto będzie unikał tej ścieżki? Może aktorzy, których ciało jest podstawowym i jedynym narzędziem pracy. Politycy będą mieli pewnie z tym całym awataryzowaniem spory problem. Już widzę serwery Quake’a przyszłości, na których w team deathmatch walczą o dominację modele postaci, które dzisiaj znamy z ław sejmu. To dopiero będzie Unreal.
Spis treści GreenLetter:
- Deepfake z Leo Messim w reklamie Mastercard
- Moda na pop-up store
- TikTok uzupełnieniem dla reklamy w telewizji
- Budweiser w służbie streamerom
- Pojazd autonomiczny lub robot-dostawca z Uber Eats
- Linktr.ee i Spotify wspierają NFT
- Marriott Ads już niebawem?
- Marketingowe aktywacje wokół “Stranger Things”
- Pierwsza próbka metaverse od Bored Ape Yacht Club
- Krypto-świat leci w dół
- Shorty GreenLetter
- Weekly Tool w GreenLetter
- Wiedza z bloga Green Parrot: jak działają Quora Ads?
Deepfake z Leo Messim w reklamie Mastercard
Finał Ligi Mistrzów UEFA – mecz pomiędzy Liverpoolem i Realem Madryt już 28 maja. Z tej okazji marka Mastercard, której marketingiem zarządza Raja Rajamannar, przygotowała spot z Lionelem Messim. Możemy w nim zobaczyć młodego Leo na początku jego piłkarskiej drogi, stworzonego w technologii deepfake. Jak to jest zobaczyć siebie samego z dzieciństwa? “Przyprawiło mnie to o gęsią skórkę. Szkoda, że nie mogę porozmawiać ze swoim młodszym ja”. – odpowiada piłkarz.
📰 AdWeek
🎥 YouTube
Moda na pop-up store
E-commerce rośnie, jednak nic nie wskazuje na to, że marki zrezygnują z projektowania dla klientów fizycznych doświadczeń – nawet jeśli brandy żyją tylko w cyfrowej rzeczywistości.
Tę tezę potwierdza nowojorski pop-up store Instagrama, otwarty tylko przez jeden weekend maja z okazji miliona subskrybentów na oficjalnym profilu @shop, który wspiera mniejsze e-sklepy z całego świata. Stacjonarny event promują i uzupełniają spotkania online z influencerami ze świata fashion i livestream shopping.
Trochę więcej czasu, bo aż do końca września, mamy na przetestowanie pop-up store Coca-Coli w Londynie. Do wizyty w Covent Garden mają zachęcać m.in. dostępne tylko tam ekskluzywne koktajle bezalkoholowe oraz limitowany merch Coca-Coli, w tym produkty stworzone w kolaboracji ze znanymi projektantami czy personalizowane puszki.
📰 Social Media Today
📰 London Planner
TikTok uzupełnieniem dla reklamy w streamingu i w telewizji
Dobry brand content na TikToku i TikTok Ads to świetne wsparcie na ścieżce decyzyjnej i zakupowej Twoich Klientów. Dowiedziono, że użytkownik, który najpierw zobaczy markę na TikToku, a następnie w telewizji, o 4% uważniej ogląda reklamę i o 6% skuteczniej ją zapamiętuje. Reklama w streamingach? Poprawa te wyniki odpowiednio o 7 i 8 procent lepiej. Jednak dopiero synergia wszystkich kanałów: TikToka, streamingu i TV zapewni nam aż o 16% lepsze wyniki.
📰 AdAge
Budweiser w służbie streamerom
Jak połączyć technologię, marketing, muzykę i gaming? Budweiser uruchomi Royalty Free Bota na Discordzie, umożliwiającego streamerom dostęp do bezpłatnej muzyki wschodzących artystów, którą będą mogli wykorzystać w swoich transmisjach na Twitchu. Standardowo nie mogą używać utworów popularnych artystów bez posiadania odpowiednich licencji – za takie nadużycie grozi tymczasowy lub stały ban.
Na tym połączeniu wszyscy wygrywają – młodzi artyści promują muzykę, gamerzy mają świetne tło do swoich live’ów, widzowie dostają lepszy content, a marka za sprawą technologii i nowych mediów łączy wszystkie te nitki w jedną całość.
📰 Marketing Dive
Pojazd autonomiczny lub robot-dostawca z Uber Eats
Pamiętasz jeszcze filmy sci-fi, w których roboty są obsługiwane przez ludzi? To już się dzieje. W Los Angeles rusza testowy program Ubera, przygotowany wspólnie z Serve Robotics oraz Motional.
Autonomiczny samochód od Motional, wysyłany na dłuższe dystanse, wciąż będzie jeszcze kontrolowany przez “kierowcę”, który w razie potrzeby przejmie sterowanie.
Robot od Serve, który ma pokonać chodnikami krótsze trasy, będzie dostarczać jedzenie samodzielnie bez wsparcia człowieka. Niestety obędzie się “bez tipa”. Jeśli ktoś zechce nagrodzić robota e-napiwkiem, dostanie zwrotny przelew.
📰 TechCrunch
Linktr.ee i Spotify wspierają NFT
W poprzednim GreenLetter pisaliśmy o nowych funkcjonalnościach związanych z NFT na Instagramie. Dziś czas na Spotify i Linktr.ee.
Spotify testuje na niewielkiej grupie muzyków z USA możliwość promocji NFT z poziomu profilu artysty. Na razie bez dodatkowych opłat czy prowizji. To nie pierwsza zmiana wspierająca creator economy. Wcześniej serwis przeprowadził podobną integrację profili m.in. ze sklepami artystów stworzonymi na Shopify.
Linktr.ee razem z OpenSea pracuje nad nową funkcją – “Galerią NFT”, w ramach której twórca może ustawić wybrane NFT jako swoje zdjęcie profilowe, pochwalić się zbiorem NFT lub dodać link do własnej kolekcji NFT na OpenSea i przekierować tam potencjalnych kupujących.
📰 TechCrunch
📰 TechCrunch
Marriott Ads już niebawem?
Marriott International uruchamia własną platformę reklamową – Marriott Media Network. Początkowo tylko w USA i Kanadzie, a już niebawem globalnie. Performance marketerzy będą tworzyć reklamy dla gości sieci i korzystać z takich powierzchni reklamowych jak telewizory w pokojach, smartfony, newslettery i inne kanały należące do Marriott.
Finalnie mamy uzyskać dostęp do 164 mln osób z całego świata – użytkowników programu lojalnościowego Bonvoy, który marka wspiera m.in. działaniami na TikToku i w sferze NFT. Pomysł powstał w odpowiedzi na zaostrzające się przepisy, dotyczące prywatności danych na innych platformach cyfrowych.
📰 Marketing Dive
Marketingowe aktywacje wokół “Stranger Things”
Kluczowe premiery Netflixa, takie jak choćby kolejny sezon “Stranger Things”, coraz częściej są magnesem na marki i ich niestandardowe działania marketingowe.
Domino’s stworzyło aplikację do mind-orderingu i zamawiania produktów z prostymi, grywalnymi elementami, nawiązującymi do fabuły serialu. Apkę promuje spot z udziałem kluczowych bohaterów “Stranger Things”, Dustina (Gaten Matarazzo) i Lucasa (Caleb McLaughlin).
Doritos organizuje koncert #LiveFromTheUpsideDown w klimacie lat 80-tych z udziałem takich gwiazd jak Charli XCX, Go-Go’s, Soft Cell czy Corey Hart. Dodatkowo fani Doritos mogą wziąć udział w konkursie na “złoty bilet” i zdobyć specjalny model gitary, który odegra kluczową rolę w czwartym sezonie serialu.
📰 Marketing Dive
📰 Marketing Dive
Pierwsza próbka metaverse od Bored Ape Yacht Club
Oprócz filmów, o których pisaliśmy tutaj, Bored Ape Yacht Club tworzy także własne metawersum – Otherside. Nie tak łatwo jednak zostać mieszkańcem tego miejsca – działki kosztowały tam nawet 333 ETH (ponad 600 tysięcy dolarów).
Dowiedzieliśmy się, że wejście w świat Otherside będzie swego rodzaju zgrywalizowaną podróżą, składającą się z kilkunastu części, w których każda decyzja ma znaczenie. Podobnie jak w grach, użytkownik będzie mógł m.in. tworzyć własne przedmioty czy przenosić się portalami w różne lokalizacje i realizować zadania. Metaverse = gaming A.D. 2030?
📰 HypeMoon
🎥 Twitter
Krypto-świat leci w dół
200 miliardów dolarów zniknęło ze świata krypto w jeden dzień. Cena Bitcoina spadła w skrajnym momencie poniżej 26 000 dolarów, a Ethereum poniżej 2000 dolarów. To najniższe wyniki od kilkunastu miesięcy.
📰 CNBC
🩳 Shorty GreenLetter:
- Netflix do swoich pracowników: “Nie podoba Ci się nasz content? To odejdź”.
- Netflix do swoich subskrybentów: “Niebawem załatwimy Ci live streaming”.
- TikTok opublikował platformę z insightami o użytkownikach platformy w skali globalnej i w konkretnych krajach. Jeszcze bez Polski, ale i tak już teraz jest tam sporo cennych danych.
- Ryanair kręci bekę z “crypto bros”. Odważnie.
- A w Kongresie gadają o UFO. Pierwszy raz od 50 lat. 🛸
🛠 Weekly Tool w GreenLetter:
Polecany przez Anetę Fijał z Green Parrot tool z gatunku gamifying education. Can’t Unsee to prosta gra, w której możemy przetestować nasze UX/UI’owe wyczucie i wiedzę na kilku poziomach trudności. Zasady są proste: “Select the design that is most correct”. Ile punktów uda Wam się zdobyć?
🦜 GreenLetter przeczytany? To czas na wiedzę z bloga Green Parrot: