Prowadzenie kampanii reklamowych w Google Ads może być wspomagane przez wiele zautomatyzowanych funkcji tego narzędzia. Jedną z nich jest eCPC (Enchanced cost-per-click).
W dosłownym tłumaczeniu eCPC oznacza ulepszony koszt kliknięcia. Termin odnosi się do kampanii opartych na modelu rozliczania PPC (pay-per-click), w których reklamodawca płaci za kliknięcia w reklamę. Enchanced cost-per-click jest opcjonalną funkcją i polega na automatycznym dostosowywaniu stawek w celu uzyskania maksymalnej liczby lub wartości konwersji.
W odróżnieniu od tradycyjnego modelu cost-per click, eCPC sam podnosi lub obniża stawki za kliknięcie. Ma to miejsce w przypadku, gdy automaty rozpoznają odpowiednio wysokie lub niskie prawdopodobieństwo wystąpienia konwersji. W tym celu algorytmy wykorzystują okoliczności towarzyszące każdego wyszukiwaniu, czyli informacje dostarczone przez użytkownika. Należą do nich np. rodzaj urządzenia, przeglądarka, dane demograficzne czy lokalizacja.
Model eCPC korzysta z zaawansowanych systemów uczenia się, tzw. machine learning. W związku z tym, jego skuteczność zależy m.in. od czasu trwania kampanii. Najlepsze efekty uzyskuje się w perspektywie długoterminowej, w ramach szerszej i dobrze zoptymalizowanej strategii Google Ads. Aktywacja eCPC musi zostać poprzedzona konfiguracją śledzenia konwersji w witrynie, czyli badania zachowania użytkownika po kliknięciu w reklamę.
Ulepszony model ustalania stawek w Google Ads pozwala zachować kontrolę nad średnim CPC. Jako reklamodawca sam określasz, ile jesteś w stanie zapłacić za kliknięcie reklamy, a roboty Google mogą zwiększyć lub zmniejszyć tę kwotę o maksymalnie 30%. Zazwyczaj jednak, uzyskanie większej liczby lub wartości konwersji odbywa się poprzez utrzymanie takich samych lub niższych kosztów. Średnia wartość rzeczywistego CPC pozostaje więc na poziomie niższym niż zadeklarowany jako maksymalny.
Chcesz, by o Twój marketing zadbali specjaliści? Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc!