Uproszczony lejek sprzedażowy składa się z trzech zasadniczych poziomów. Dziś wyjaśniamy, na czym polega ostatni z nich – Bottom of the Funnel (BoFu).
BoFu stanowi dolną część lejka sprzedażowego, złożonego z trzech etapów:
Działania w fazie Bottom of the Funnel skupiają się wokół zachęcenia potencjalnego klienta do zakupu. Dotyczą one konsumentów, którzy są już świadomi swojego problemu lub celu biznesowego i rozważają kupno np. danego produktu czy usługi.
Jest to kluczowy moment w całym procesie sprzedażowym. Od niego zależy finał pojedynczej transakcji, ale też dalsze zaangażowanie i powrót klienta. W zadania na poziomie BoFu mogą być zaangażowani marketingowcy i sprzedawcy.
Przekonanie potencjalnego klienta do skorzystania z oferty wymaga zastosowania różnych metod i narzędzi marketingowych. Skuteczne w tym procesie mogą okazać się np.:
W fazie Bottom of the Funnel (BoFu) o podjęciu decyzji zakupowej często przesądza cena produktu lub usługi. Stąd konieczność wykazania takich atutów oferty, które podniosą jej atrakcyjność. Ważne jest posługiwanie się językiem korzyści (ile klient zyska dzięki inwestycji w produkt lub usługę) i strat (ile klient straci, jeśli nie dokona zakupu w czasie trwania promocji).
Chcesz, by o Twój marketing zadbali specjaliści? Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc!