Jak się odnaleźć na rynku mediów społecznościowych w 2023 r.? Gdzie mój brand powinien być obecny? Zadajesz sobie te pytania, ale nie masz czasu na poznawanie od A do Z każdego z tych kanałów? Nic straconego! Nasz ekspresowy przewodnik po social media 2023 to praktyczna pigułka wiedzy, która pomoże Ci pewnie poruszać się po tym świecie!
Wysyłasz wiadomości, zdjęcia, filmy i pliki dowolnego typu. Tworzysz grupy – obejmujące do 200 tys. osób lub publiczne kanały do nadawania wiadomości do nieograniczonej liczby odbiorców. Średni wskaźnik oglądalności dla kanału Telegram to aż 20%. Dla porównania: na Instagramie to 3%, a Facebooku – 4%.
Platforma ma ogromny potencjał viralowy. Jeśli dysponujesz dobrym pomysłem na treść, istnieje realna szansa na osiągnięcie tak zwanego „efektu Telegrama”. Komunikator daje możliwość dotarcia do użytkowników z wielu krajów – jest bardzo popularny m.in. w Ukrainie, Indiach czy Hiszpanii. Istnieje też możliwość stworzenia własnego bota, co pozwala na jeszcze większą swobodę w kreowaniu i dystrybucji treści.
Poza działaniami organicznymi, skorzystaj z Telegram Ads. Nadal niewiele marek to robi, masz więc małą konkurencję 😉 Wykorzystaj duże szanse na viral, jakie daje Telegram, a właściwie „Efekt Telegrama” 🌏
Pozwala przesyłać treści na żywo do odbiorców. Jakie treści przesyłają twórcy? Nie, nie tylko gamingowe. Także muzykę i treści związane z kulinariami, makijażem, sztuką czy zwierzętami. Na Twitchu tworzysz własny kanał markowy. Każdego dnia na platformie widzowie oglądają aż ponad 62 miliony godzin transmisji!
To świetne źródło wiedzy o Gen-Z! Wejdź do tego świata i zobacz, czym „jarają się” młodzi ludzie. Wiele marek jeszcze nie zdecydowało się na działania na Twitchu, to więc ogromna szansa dla Ciebie, aby być krok do przodu przed konkurencją. Możesz użyć Stream Hatchet, aby przeszukać Twitch Chat w poszukiwaniu opinii na temat Twojej marki.
Młodzi ludzie to Twoja główna grupa docelowa? Załóż konto na Twitchu (a może Twoje dziecko je już ma?) Poznaj ten kanał i już dziś zaplanuj działania na Twitchu!
Od momentu otrzymania powiadomienia, masz zaledwie dwie minuty na wykonanie zdjęcia, które może udostępnić znajomym lub wszystkim użytkownikom aplikacji. Treść znika po 24 godzinach. Publikujesz spontaniczne zdjęcia, pokazujące prawdziwe życie – bez filtra i upiększania. Tu i teraz. BeReal szybko zdobył popularność na całym świecie, obecnie ma ponad 10 mln aktywnych użytkowników.
Możesz pokazać markę „od kuchni”. Do tego nie musisz przygotowywać pracochłonnego i kosztownego contentu. BeReal pozwala też na zdobycie wartościowego User Generated Content! Dzięki tej platformie w naturalny sposób dotrzesz do Gen-Z, która zdecydowanie woli autentyczność od wyreżyserowanej reklamy online.
Nie bój się, to nie Instagram! Nikt nie oceni negatywnie Twoich nieidealnie doświetlonych zdjęć czy nieładu w tle, po prostu Be Real!
Dzięki Quorze zbudujesz autorytet swojej marki jako eksperta w branży, odpowiadając na pytania użytkowników. Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie konta na tej platformie, będziesz bardzo blisko konsumentów. To też świetne źródło informacji na temat Twojej firmy – łatwo sprawdzisz, jakie wzmianki pojawiają się tu o Twoim brandzie.
Humanizacja marek to bardzo ważny trend. Coraz częściej wybieramy brandy za którymi stoją ludzie. Na Quorze możesz pokazać światu eksperta z Twojej firmy – niech dzieli się wiedzą i buduje ekspercki wizerunek firmy. Odpowiadając na pytanie możesz zamieścić link np. do firmowego bloga.
Przygotuj sobie konspekty odpowiedzi na przykładowe pytania, na które chcesz zareagować – będziesz wtedy o krok przed konkurencją.
Discord nie jest miejscem na reklamy, to przestrzeń stworzona z myślą o społeczności – pierwotnie gamerów. Tworzysz serwer marki na platformie, który jest przede wszystkim przestrzenią do rozmów.
Docierasz do społeczności żywo zainteresowanych daną tematyką. To nie są tysiące przypadkowych odbiorców, ale setki osób, które mogą zostać Twoimi wiernymi klientami. Na platformie wciąż panuje mała konkurencja, bo niewiele marek tam aktywnie działa.
Tworzysz, edytujesz i udostępniasz krótkie wideo. Możesz dodawać muzykę, napisy czy filtry i nakładki. Jakie treści są popularne na platformie? Królują poradniki/tipy/tutoriale, a przecież takich treści potrzebuje każda branża!
Ciężko o planowanie komunikacji na tym galopującym kanale social media. Daje Ci on jednak nieograniczone możliwości przebicia i osiągnięcia kosmicznych zasięgów – za darmo! Twój TikTok już dziś może stać się viralem.
Zapomnij o planowaniu contentu, działaj zgodnie z trendem tu i teraz! Wpadł Ci w oko trend z tańcem? No to tańcz (ale myśl o swojej marce)!
Chcesz, by Twoja firma zaistniała w social media?
Postaw na współpracę z ekspertami! Napisz do nas już dziś!