30.05.2022

Discord marketing. Jak Twój brand może zaistnieć na Discordzie? 

Discord marketing
okiem eksperta

Jakie marki powinny zainteresować się Discordem?

5 sposobów na wykorzystanie Discorda w marketingowej strategii marki

Zobacz, jakie konkretne działania marka może prowadzić na Discordzie

  1. Budowanie zaangażowanej społeczności. Discord to idealne miejsce do zgromadzenia wokół marki zaangażowanych klientów. Tworzenie serwerów tematycznych umożliwia dotarcie do osób, które są zainteresowane branżą, w jakiej działa firma.
  2. Udostępnianie treści. Discord jest zdecentralizowaną platformą, na której każdy może udostępniać treści – również firmy. Ważne, żeby były one naprawdę przydatne, wartościowe i w temacie. Mogą to być linki do artykułów czy poradników lub krótkie wiadomości tekstowe lub transmisja na żywo.
  3. Employer branding. Chipotle to jedna z marek, która wykorzystała Discorda do budowania wizerunku pracodawcy i do poszukiwania na platformie nowych pracowników. Do firmy wpłynęło prawie 24 tys.zgłoszeń w ciągu tygodnia. Discord to więc nieco nieoczywiste, ale skuteczne narzędzie, które możesz wykorzystać w employer brandingu.
  4. Obsługa klienta. Nikt nie lubi czekać na odpowiedź na zgłoszenie wysłane mailem. Nie każdy lubi też dzwonić na infolinię i czekać w kolejce do połączenia się z konsultantem. Discord z kolei umożliwia obsługę klienta w czasie rzeczywistym – konsumenci na pewno to docenią.
  5. Budowanie wizerunku marki. Tak jak na TikToku nie warto być zbyt poważnym, również na Discordzie marka może pokazać się z luźniejszej strony. Platforma jest pełna gifów i memów – warto je wykorzystać.

📗 Warto wiedzieć

Pobierz darmowego e-booka i poznaj inne kanały reklamowe, z których prawdopodobnie jeszcze nie korzystasz!

Discord marketing – kilka kroków przed konkurencją

Discord to wymagające środowisko dla brandów przyzwyczajonych do rodzaju komunikacji z klientami, który jest ściśle powiązany z Web2. Jednak jeśli marka zrozumie specyfikę platformy, może się ona stać niezwykle skutecznym narzędziem do nawiązywania kontaktu z konsumentami i budowania zaangażowanej społeczności. Co ważne, platforma odzwierciedla zmiany w podejściu konsumentów do brandów – zwłaszcza tych z młodszych pokoleń. Oczekują oni prawdziwego dialogu i większego zaangażowania. Jeśli więc chcesz już dziś zaistnieć w zdecentralizowanym środowisku i być kilka kroków przed konkurencją, działania na Discordzie są dla Ciebie.

Chcesz, by Twój brand zaistniał na Discordzie? Pomożemy Ci w tym – napisz do nas, a my zaproponujemy Ci rozwiązania dopasowane do potrzeb Twojego biznesu.

Chcesz zacząć swoją przygodę z Discordem? 

Pomożemy Ci w tym! Napisz do nas już dziś.

    kontakt-Grzegorz-Gorecki

    Podobne artykuły

    Zapisz się na GreenLetter