Chatbot to program komputerowy który wchodzi w interakcje z użytkownikiem za pomocą naturalnego (ludzkiego) języka. Mówiąc krótko: chatbotem sterujesz za pomocą rozmowy, a on z kolei podaje ci informacje i świadczy usługi za pomocą rozmowy. To tak jakby program komputerowy stał się konsultantem z którym możesz porozmawiać, uzyskać informacje, zarezerwować bilet, czy rozwiązać jakiś problem związany z produktem, czy usługą.
Jak działa chatbot?
Każdy chatbot ma utworzone zasady za pomocą których komunikuje się z użytkownikami. Niektóre z chatbotów posiadają także sztuczną inteligencję, która pozwala im wykraczać poza utworzone przez programistów zasady i uczyć się nowych sposobów reagowania na pytania i problemy zgłaszane przez użytkowników.
Najbardziej podstawowe funkcje chatbota można sobie wyobrazić jako zestawy pytań z zamkniętą lista odpowiedzi. Użytkownik rozmawiając z botem wybiera co chce zrobić na danym etapie i bot dostosowuje kierunek rozmowy to wyborów użytkownika.
Gdzie mogę używać chatbota jako firma?
Chatboty sprawdzają się wszędzie tam, gdzie użytkownik oczekuje rzeczowej rozmowy z przedstawicielem firmy. Mogą to być komunikatory (Facebook Messenger, Telegram), live chaty na stronie internetowej. Chatbota można również zainstalować pod adresem e-mail czy numerem telefonu. Wtedy kolejne komunikaty bot wysyłał będzie odpowiednio e-mailem lub SMSem.
Najciekawsze możliwości dla biznesu oferuje osadzanie chatbota w ramach Facebook Messenger. Dzięki temu konsument będzie mógł porozmawiać z naszym botem zarówno na mobilnym Messenger jak i w przeglądarce otwierając Facebooka, czy na naszej stronie poprzez live chat. Live chat z wykorzystaniem Facebook Messenger to nowa usługa, która na pewno podbije rynek dzięki możliwości kontynuowania rozpoczętej na stronie rozmowy w mobilnej aplikacji Messenger.
Dla biznesu – w czym najlepiej sprawdzi się chatbot
Lista funkcji jaką może pełnić chatbot w twojej firmie jest długa. Za generalną zasadę przyjmujemy, że chatbot dobrze sprawdzi się we wszystkich procesach firmy w których konsument chce porozmawiać z twoimi pracownikami. Mogą to być procesy sprzedaży, obsługa posprzedażowa, informowanie i dobór produktów / usług, rozwiązywanie problemów i wsparcie klienta.
Dla lepszego wyobrażenia sobie tego co może robić chatbot przedstawiamy listę z wybranymi funkcjami:
Dlaczego chatboty stały się tak popularne i ważne biznesowo
Jest kilka powodów dla których chatboty stały się bardzo ważnym elementem biznesowego ekosystemu.
Jak konsument może znaleźć mojego chatbota?
Sposobów jest wiele:
Chcesz rozwiązywać problemy swoich klientów szybciej i bardziej wydajnie w wielu kanałach komunikacji?
Zapytaj o wycenęZależy Ci na komunikacji z Twoimi klientami w bezpośredniej konwersacji 1 na 1?
Zapytaj o wycenęSzukasz sposobu na zautomatyzowanie pozyskiwania leadów i przygotowywania spersonalizowanych ofert?
Zapytaj o wycenęWiemy, że technologia jest tylko częścią rozwiązania, dlatego odciążamy Cię na każdym etapie tworzenia chatbota, od opracowywania makiety po odpowiednie copy i osobowość bota aż po development i integracje. Nie musisz uczyć się skomplikowanych paneli i robić wszystkiego samemu.
Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt projektów dla firm z branży medycznej, budowlanej, telekomunikacyjnej, odzieżowej i nie tylko. Na przestrzeni ostatnich lat stworzyliśmy boty, które przeprowadziły już setki tysięcy rozmów na szerokie spektrum zagadnień.
Korzystamy z własnej, autorskiej technologii - dane Twoich klientów nie są przechowywane w chmurach należących do AWS, Google czy IBM! Nie musisz korzystać z “gotowców” - Twój projekt jest wyjątkowy i jesteśmy w stanie zrealizować go pod Twoje potrzeby.
Szymon Barabasz
Digital Activation Manager
Małgorzata Zając
Zastępca Kierownika Działu Marketingu