Od briefu do raportu

CHATBOTY I NLP

Automatyzacje, które dla Ciebie zarabiają

    Zapytaj o wycenę



    chatbot marketing automation AI customer experience

    Co to jest Chatbot?

    Chatbot to program komputerowy który wchodzi w interakcje z użytkownikiem za pomocą naturalnego (ludzkiego) języka. Mówiąc krótko: chatbotem sterujesz za pomocą rozmowy, a on z kolei podaje ci informacje i świadczy usługi za pomocą rozmowy. To tak jakby program komputerowy stał się konsultantem z którym możesz porozmawiać, uzyskać informacje, zarezerwować bilet, czy rozwiązać jakiś problem związany z produktem, czy usługą.

     

    Jak działa chatbot?

    Każdy chatbot ma utworzone zasady za pomocą których komunikuje się z użytkownikami. Niektóre z chatbotów posiadają także sztuczną inteligencję, która pozwala im wykraczać poza utworzone przez programistów zasady i uczyć się nowych sposobów reagowania na pytania i problemy zgłaszane przez użytkowników.

    Najbardziej podstawowe funkcje chatbota można sobie wyobrazić jako zestawy pytań z zamkniętą lista odpowiedzi. Użytkownik rozmawiając z botem wybiera co chce zrobić na danym etapie i bot dostosowuje kierunek rozmowy to wyborów użytkownika.

     

    Gdzie mogę używać chatbota jako firma?

     

    Chatboty sprawdzają się wszędzie tam, gdzie użytkownik oczekuje rzeczowej rozmowy z przedstawicielem firmy. Mogą to być komunikatory (Facebook Messenger, Telegram), live chaty na stronie internetowej. Chatbota można również zainstalować pod adresem e-mail czy numerem telefonu. Wtedy kolejne komunikaty bot wysyłał będzie odpowiednio e-mailem lub SMSem.

    Najciekawsze możliwości dla biznesu oferuje osadzanie chatbota w ramach Facebook Messenger. Dzięki temu konsument będzie mógł porozmawiać z naszym botem zarówno na mobilnym Messenger jak i w przeglądarce otwierając Facebooka, czy na naszej stronie poprzez live chat. Live chat z wykorzystaniem Facebook Messenger to nowa usługa, która na pewno podbije rynek dzięki możliwości kontynuowania rozpoczętej na stronie rozmowy w mobilnej aplikacji Messenger.

    bezpłatny ebook o chatbotach

     

    Dla biznesu – w czym najlepiej sprawdzi się chatbot

    Lista funkcji jaką może pełnić chatbot w twojej firmie jest długa. Za generalną zasadę przyjmujemy, że chatbot dobrze sprawdzi się we wszystkich procesach firmy w których konsument chce porozmawiać z twoimi pracownikami. Mogą to być procesy sprzedaży, obsługa posprzedażowa, informowanie i dobór produktów / usług, rozwiązywanie problemów i wsparcie klienta.

    Dla lepszego wyobrażenia sobie tego co może robić chatbot przedstawiamy listę z wybranymi funkcjami:

    • Doradzanie w doborze produktu w sklepie internetowym
    • Śledzenie przesyłek
    • Zgłaszanie reklamacji
    • Informowanie o produkach
    • Rezerwowanie biletów, miejsc w restauracji
    • Udzielania odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (FAQ)
    • Kupowanie produktów i usług bezpośrednio w oknie rozmowy (tak jak kupowanie produktu via Call Center, tylko bez udziału człowieka po stronie firmy)
    • Lokalizowanie punktów obsługi klienta
    • Wydawanie dyspozycji przez klienta (po prostu mówi co chce chatbotowi)
    • Generowanie lead-ów sprzedażowych
    • Zbieranie informacji od klienta potrzebnych do zawarcia umowy, czy wykonania usługi
    • Onboarding nowych klientów

    chatbot na stronę www

     

    Dlaczego chatboty stały się tak popularne i ważne biznesowo

     

    Jest kilka powodów dla których chatboty stały się bardzo ważnym elementem biznesowego ekosystemu.

    • Eksplozja popularności komunikatorów. Komunikatory posiadają obecnie więcej aktywnych użytkowników niż sieci społecznościowe ze Facebookiem włącznie. W Polsce więcej ludzi ma zaintalowaną aplikację Facebook Messenger niż samą appkę Facebooka.
    • Możliwości automatyzacji – koszty zatrudniania ludzi stale rosną, a dzięki chatbotom firmy mogą zaoszczędzić setki godzin roboczych. Chatboty działają 24/7, a dzięki co raz bardziej wyrafinowanym i inteligentnym rozwiązaniom obsługiwać mogą co raz większy odsetek zapytań i powtarzających się problemów konsumentów
    • Konsumenci oczekują wsparcia o każdej porze dnia i nocy oraz chcą otrzymać to wsparcie w trybie natychmiastowym. Chatboty rozwiązują tu problem oczekiwania na konsultanta jeśli zapotrzebowanie jest wysokie oraz mogą pracować dla klientów o każdej porze dnia i nocy
    • Osoba która raz rozpoczęła konwersację z twoim chatbotem pracującym w ramach Facebook Messenger otwiera nowy kanał komunikacji marketingowej z twoją firmą. Możesz się do tej osoby odezwać w przyszłości, poinformować o nowych produktach i usługach, czy też prowadzić komunikację after-sales.
    • Chatboty są doskonałym narzędziem zbierania informacji na temat konsumenta i budowania baz danych, czy profilowania użytkowników.

    Jak konsument może znaleźć mojego chatbota?

     

    Sposobów jest wiele:

    • Wystarczy że konsument wpisze nazwę twojego biznesu w search na Facebook Messenger i bot pojawi mu się w propozycjach
    • Konsument może rozpocząć rozmowę z botem klikająć „Message us” na twoim fanpage czy w innym miejscu na Facebook
    • Bota można znaleźć skanując kod Facebook Messenger
    • Rozmowę można rozpocząć poprzez link w stopce e-maila, zamieszczony na stronie czy buton zamieszczony na stronie
    • Bot może odezwać się do konsumenta jeśli ten wyrazi zgodę np. w koszyku w ramach twojego sklepu internetowego
    • Reklamy Facebook Ads mogą mieć call-to-action w postaci buttona przekierowującego do Messengera i twojego bota

    Dla kogo?

    Obsługa klienta

    Chcesz rozwiązywać problemy swoich klientów szybciej i bardziej wydajnie w wielu kanałach komunikacji?

    Zapytaj o wycenę
    Marketing

    Zależy Ci na komunikacji z Twoimi klientami w bezpośredniej konwersacji 1 na 1?

    Zapytaj o wycenę
    Sprzedaż

    Szukasz sposobu na zautomatyzowanie pozyskiwania leadów i przygotowywania spersonalizowanych ofert?

    Zapytaj o wycenę

    Dlaczego Twoja kampania będzie skuteczna?

    Podejście 360°

    Wiemy, że technologia jest tylko częścią rozwiązania, dlatego odciążamy Cię na każdym etapie tworzenia chatbota, od opracowywania makiety po odpowiednie copy i osobowość bota aż po development i integracje. Nie musisz uczyć się skomplikowanych paneli i robić wszystkiego samemu.

    Doświadczenie

    Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt projektów dla firm z branży medycznej, budowlanej, telekomunikacyjnej, odzieżowej i nie tylko. Na przestrzeni ostatnich lat stworzyliśmy boty, które przeprowadziły już setki tysięcy rozmów na szerokie spektrum zagadnień.

    Technologia

    Korzystamy z własnej, autorskiej technologii - dane Twoich klientów nie są przechowywane w chmurach należących do AWS, Google czy IBM! Nie musisz korzystać z “gotowców” - Twój projekt jest wyjątkowy i jesteśmy w stanie zrealizować go pod Twoje potrzeby.

    Co mówią o nas klienci?

    Szymon Barabasz

    Digital Activation Manager

    Współpraca z firmą Green Parrot przebiegła świetnie. Duże doświadczenie i kreatywność pozwoliła zautomatyzować procesy i kampanie marketingowe.

    Małgorzata Zając

    Zastępca Kierownika Działu Marketingu

    Firma wywiązała się wzorowo z zawartej umowy - przeprowadzono proces projektowania i programowania chatbota oraz przeprowadzono warsztaty, podczas których grupa testowa uczestniczyła w próbie generalnej chatbota.
    Pracujemy m.in. z: