Wdrażając narzędzia marketing automation w firmie, skutecznie usprawnisz ważne zadania marketingowe i sprzedażowe. Dzięki nim możesz oszczędzić czas, poprawić wydajność, ograniczyć liczbę błędów popełnianych przez ludzi, odciążyć pracowników od wykonywania prostych, powtarzalnych czynności. Ale przede wszystkim pozwoli ci to na zwiększenie skuteczności kampanii reklamowych.
Jak wykorzystywać marketing automation w praktyce? Sprawdź 22 przykłady narzędzi i rozwiązań marketing automation, które możesz wdrożyć w swojej firmie w 2022 roku.
Generuj dynamiczny i autonomiczny newsletter na podstawie danych, zaciąganych z feedu RSS. Możesz wysyłać wiadomości z unikalnym tematem np. nazwą ostatniego artykułu lub na podstawie czasu, jaki użytkownik spędził na czytaniu tekstu. Wymaga to przygotowania odpowiedniego feedu RSS. W nim możesz dostarczyć systemowi informacje takie jak zdjęcia, linki czy podział na kategorię. Dla każdego segmentu możesz ustalić stałe pory wysyłki. Na przykład dla bardziej zaangażowanych subskrybentów co tydzień, a dla mniej zaangażowanych co miesiąc.
Ustaw pop-up, który pojawia się gdy użytkownik przeczyta odpowiednią ilość treści w artykule. Jak to zrobić?
W Google Tag Manager skrzyżuj dwa eventy czasowe np. trzy minuty spędzone na stronie + przescrollowanie strony w 80%.
Odnieś się w CTA do faktu przeczytania artykułu. To na pewno lepiej sprawdzi się niż „klasyczny” pop-up pojawiający się po 30 sekundach.
To dobry sposób na pozyskiwanie leadów i poszerzanie bazy mailingowej. Jak wykorzystać to narzędzie?
Przy pomocy Wisti lub Mautica np. w połowie webinaru wyświetlaj bramkę contentową z formularzem. Jeśli użytkownik go nie wypełni, to nie będzie mógł zobaczyć video do końca.
Jeżeli ktoś obejrzał już połowę wideo, to z dużym prawdopodobieństwem zostawi swój adres e-mail.
To kolejne przydatne narzędzie marketing automation. Jeśli korzystasz z któregoś z dostępnych na rynku systemów CRM, możesz połączyć go z systemem reklamowym Facebooka i otrzymywać leady pozyskane z reklam prosto do niego.
Jest to też niezbędne do uruchomienia kampani z celem „Kontakty prowadzące do konwersji”, gdzie na podstawie etapu, który wskażesz w lejku sprzedażowym, system ocenia jakość leadów i optymalizuje się pod te bardziej jakościowe.
Chcesz wiedzieć, w które miejsca na Twojej stronie klikają użytkownicy, a nie masz czasu na bardziej skomplikowaną konfigurację? Wystarczy szybkie wdrożenie tagu w Google Tag Managerze:
Jeśli odbierasz sygnały, że użytkownicy mają problemy z wypełnieniem formularza na stronie internetowej, np. spędzają nad nim zbyt dużo czasu lub nie wypełniają prawidłowo wszystkich pól, to może to być dobry moment na wdrożenie Live Chatu.
Łatwo dostępny widget, dzięki któremu użytkownik otrzyma szybką pomoc, może znacznie podnieść Twój współczynnik konwersji. Must have w marketing automation A.D 2022.
Messenger to bezsprzecznie jeden z najpopularniejszych komunikatorów ostatnich lat.
Dlaczego więc nie przypominać użytkownikom o niedokończonych zakupach w miejscu, do którego zaglądają nawet kilkadziesiąt razy dziennie? Dzięki tej opcji skrócisz dystans między Tobą i Twoimi klientami.
Jeśli Twój profil na Instagramie stanie się bardzo popularny, to łatwo się pogubić w odpowiedziach na pytania i oznaczenia.
Dzięki marketing automation możesz szybko wysyłać zautomatyzowane DM’y z dowolną treścią, filtrować słowa kluczowe i dostosowywać do nich wiadomości oraz automatycznie odpowiadać na stories.
Przyznawaj punkty każdemu użytkownikowi, który np. otworzy Twój newsletter i dodatkowe punkty, jeśli kliknie w link, który tam znajdzie.
Odejmuj punkty osobom, które od dawna nie reagują na Twoje wiadomości. W ten sposób możesz podzielić użytkowników według poziomu zaangażowania i prowadzić do nich bardziej spersonalizowaną komunikację.
Przykład:
Trzymaj rękę na pulsie, gdy Twoi klienci wracają do cennika. Możliwe, że porównują ceny z konkurencją.
Żeby zapobiec utracie klienta, wyślij automatyczną notyfikację do opiekuna, który może się z nim skontaktować. Być może jest zainteresowany większym pakietem, ale równie dobrze planuje wybrać inną ofertę.
Globalna zmienna upraszcza zarządzanie treścią Twoich wiadomości.
Wystarczy podmienić zmienną (na przykład link do zdjęcia i link do strony), a baner z promocjami uaktualni się we wszystkich automatyzacjach. Możesz podmieniać np. nagłówek e-maila w zależności od pory roku.
Twórz e-maile z dynamiczną treścią, która pozwala lepiej spersonalizować przekaz do konkretnych segmentów odbiorców.
Do klientów, którzy właśnie kupili bluzy w Twoim sklepie internetowym, wyślij cross-sellingowy e-mail ze spodniami. Natomiast do osób, które właśnie kupiły spodnie, wyślij e-mail z bluzami. Wszystko za pomocą jednej wiadomości z treścią dynamiczną.
Znając imię klienta i ostatnio kupione produkty masz sporo możliwości na sformułowanie wysoce spersonalizowanej treści. Możesz np. umieścić imię na stronie głównej, wyświetlać chatbota, który przeprowadzi ankietę badającą satysfakcję z zakupu lub umieścić na stronie baner zachęcający do kolejnych zakupów.
Narzędzie Play.ht pozwala w łatwy sposób generować player z wersją audio w artykule blogowym. Co więcej, możesz w nim customizować głos lektora – w tym np. wymowę – i analizować czas słuchania wygenerowanej wersji.
Narzędzie Descript pomaga znacznie przyspieszyć proces powstawania podcastu.
Dzięki przekształceniu mowy w tekst możesz edytować podcast jako tekst. Program pozwala nie tylko wycinać słowa, ale również dodać nowe dzięki funkcji utworzenia modelu swojego głosu. Funkcja ta sprawdzi się tylko przy niedużych korektach, ale samo narzędzie zdecydowanie zasługuje na polecenie.
Wystarczy że użytkownik poda swój służbowy adres e-mail, a w Twoim wideo będzie mógł zobaczyć screenshot ze strony internetowej swojej firmy. Do tego dzięki lektorowi TTS odbiorca usłyszy swoje imię. Rzadko spotykane i bardzo efektowne rozwiązanie. Chcesz takie wideo? Napisz do nas!
Podczas tworzenia segmentów odbiorców możesz zdobyć więcej danych osób, które są już subskrybentami. Na przykład -jeśli posiadasz służbowy adres e-mail jan.kowalski@agencjareklamowa.pl, to na jego podstawie możesz wyciągnąć imię, nazwisko, płeć i informację, z jaką branżą jest związany subskrybent.
Jeśli posiadasz surowe dane o swoich użytkownikach np. adres e-mail, imię, płeć, to możesz użyć zewnętrznych narzędzi marketing automation do wzbogacenia ich o dodatkowe informacje. Jeśli w swojej bazie masz służbowy e-mail użytkownika, to dzięki tym narzędziom możesz otrzymać takie dane jak wielkość firmy, branża, pozycja w firmie. To daje dużo większe pole do popisu w kwestii spersonalizowanej komunikacji, a to prowadzi do zwiększenia konwersji.
Narzędzie Quickchat pozwala rozszerzać konwersacje ze sztuczną inteligencją. Użytkownicy mogą prowadzić swobodny small talk na różne tematy. Dodatkowo, jeśli dostarczysz odpowiednie dane, np. FAQ, to narzędzie może opowiadać o Twoim produkcie podczas rozmowy.
Narzędzie What Converts pozwala na łatwą integrację systemu CRM z Google Analytics.Dzięki temu możesz mierzyć np. długość połączeń telefonicznych i szereg innych głębokich danych. Jest to jedno z najlepszych miejsc do analizy kampanii leadowych.
Dzięki narzędziu AI Writer możesz szybko powielać takie same artykuły, ale innymi słowami. Bardzo pomocne przy szerokiej dystrybucji na różnych stronach. Pozwala skrócić żmudny proces researchu treści do artykułów. Narzędzie przejrzy za Ciebie wyszukiwarkę, wyciągając konkretną esencję dla wyszukiwanego tematu.
Ustaw reklamy z celem „dodanie do koszyka” lub „zakup” bez dostępu do piksela influencera. W artykule, na który kierujesz reklamę, umieść kod rabatowy zachęcający do przejścia do sklepu. Kiedy użytkownik przejdzie z artykułu do Twojego sklepu i dokona zakupu, to system będzie optymalizował się pod podobne osoby i podobny koszt konwersji.
Jest naprawdę dużo rzeczy, które możesz zautomatyzować w swoim biznesie. Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem nie tylko powyższych automatyzacji, ale i tych bardziej zaawansowanych, to zajrzyj do naszej oferty. Doradzimy Ci, jak możesz wykorzystywać narzędzia marketing automation, żeby działały dla Ciebie najefektywniej. Skontaktuj się z nami już dziś i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc.
Zbuduj przewagę konkurencyjną dzięki marketing automation!
Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci w tym pomóc.