28.03.2022

User Generated Content. Co musisz o tym wiedzieć?

User generated content blog Green Parrot
okiem eksperta
Magdalena Michałek Mudło
Autor
Magdalena Michałek-Mudło

Social Media Team Leaderka

Czy warto dbać o UGC?

Tworzenie user generated content

Zgodnie z definicją USG jest w całości generowany przez użytkowników. Co więc może w takiej sytuacji zrobić marka? Zachęcać swoich klientów do tworzenia treści! Jak to zrobić? 

  • Zachęcaj do pozostawienia recenzji i opinii 

Nie tylko sklepy internetowe powinny dbać o to, żeby użytkownicy dzielili się w Internecie swoimi doświadczeniami związanymi z kontaktem z brandem. Aż 64% konsumentów poszukuje opinii o produktach lub usługach przed dokonaniem zakupu. Recenzje są więc potężnym narzędziem, które może zwiększać konwersję i budować pozytywny wizerunek Twojej marki. Spraw, by zbieranie opinii odbywało się w automatyczny, maksymalnie prosty i szybki sposób i było spersonalizowane. Pomaga też oferowanie korzyści za podzielenie się opinią – może być to np. niewielki rabat na zakupy czy dostęp do ekskluzywnych treści.  

  • Organizuj konkursy 

Każdy z nas lubi wygrywać i dostawać nagrody. Dlatego warto raz na jakiś czas organizować konkursy, np. w social media. Na przykład firma oferująca obuwie sportowe zachęca do dzielenia się w mediach społecznościowych zdjęciem lub krótkim wideo, gdzie użytkownicy pokazują, czym jest dla nich aktywne spędzanie czasu. 

  • Bądź aktywny w social media

Odpowiadaj na posty i komentarze użytkowników, stosuj pytanie otwarte zachęcające do odpowiedzi. Użytkownicy doceniają, gdy marka jest z nimi w kontakcie i gdy szybko reaguje na ich pytania czy problemy.

💚 #casestudy

Zobacz, jak zdobywać followersów w social media na przykładzie współpracy Green Parrot z globalną marką beauty Mary Kay.

  • Dziel się UCG w swoich kanałach

Użytkownicy lubią być doceniani. Dzielenie się ich treściami w kanałach marki to więc jeden ze sposobów na pokazanie, że naprawdę Ci na nich zależy. Dla wielu konsumentów fakt, że brand ich zauważył, jest naprawdę nobilitujące i sprawia, że ich lojalność wzrasta. Dlatego wykorzystaj np. kanał na YouTube, posty na Instagramie do prezentacji treści użytkowników. 

User generated content – czego nie robić? 

Pamiętaj, że user generated content wzbudza u użytkowników zaufanie i sprawia, że marka jest postrzegana jako wiarygodna. Dlatego nie podejmuj działań, które mogą zburzyć ten wizerunek. 

  • Niedopuszczalne jest publikowanie opinii i recenzji przez wynajętych do tego osób. To całkowite zaprzeczenie idei UGC, a użytkownicy mogą szybko wyczuć fałsz. Może to sprawić, że marka straci zaufanie, które będzie jej bardzo ciężko odbudować. 
  • Nie dziel się contentem od użytkowników bez ich wyraźnej zgody. Nie wszyscy chcą, żeby ich opinie czy zdjęcia na prywatnym profilu z Twoim produktem pojawiły się w oficjalnych kanałach marki. Uszanuj to. 
  • Nie bądź nachalny – USG powinien być w końcu tworzony z woli użytkowników. Zbyt częste prośby o pozostawienie opinii czy recenzji może zniechęcać konsumentów do brandu. 

📗 Warto wiedzieć

Dzięki temu darmowemu e-bookowi poznasz największe błędy w digital marketingu i dowiesz się, jak ich unikać.

Cała idea user generated content opiera się na autentyczności. A autentyczność to wartość, która dla marki jest wręcz bezcenna.

Chcesz, by w internecie pojawiało się więcej pozytywnych treści o Twojej marce, tworzonych bezpośrednio przez klientów?

Napisz do nas i osiągaj swoje cele biznesowe dzięki UGC!

    kontakt-Grzegorz-Gorecki

    Podobne artykuły

    Zapisz się na GreenLetter