09.06.2022

GreenLetter: Urodziny awatara

greenletter cover

Świat web3 zupełnie redefiniuje obecność.

Zastanówmy się: czy współpracownicy Zuckerberga naprawdę wystąpili w filmie o Meta, czy to tylko animacja? Czy królowa Elżbieta realnie pojawiła się na swoim platynowym jubileuszu w minionym tygodniu, czy to tylko wyświetlenie filmu lub „hologramu”

Zakładam, że finalnie każde z nich musiało podjąć decyzję i zatwierdzić wykorzystanie ich wizerunków. W pewien sposób była to zatem świadoma obecność z prawdziwego zdarzenia. Jednak zamiast ich ciał na planie zdjęciowym lub w złotej karocy pojawili się jedynie ich wirtualni zmiennicy.

Czy obecność awatara zastąpi tę in-person? Wydaje się, że wierzą w to Snapchat, TikTok czy Binance ze swoim 500-milionowym funduszem dla web3. Być może już za kilka lat wszyscy będziemy popijać wirtualnego szampana na urodzinach zaprzyjaźnionego awatara.

 

Spis treści: 

  1. Młoda królowa Elżbieta II pozdrowiła poddanych
  2. Które brandy inwestują w awatary?
  3. Kto jest za czterodniowym tygodniem pracy?
  4. Największe wyzwanie dla platform streamingowych to…
  5. Basic Ads od Facebooka
  6. „Kup teraz, zapłać później” od Apple
  7. YouTube rozwija livestream e-commerce
  8. Instagram prezentuje szereg nowych funkcji
  9. „Meet Your Maker” od Reddita
  10. Czy Big Tech jest „sex positive”?
  11. Shorty
  12. Weekly Tool
  13. Reklama na TikToku. Wiedza z bloga

Młoda królowa Elżbieta II pozdrowiła poddanych

Brytyjska monarchia wielu osobom jawi się jako skostniała instytucja, co nie oznacza, że nie lubi ona sięgać po nowinki technologiczne. Na hucznych obchodach platynowego jubileuszu panowania Elżbiety II pojawiła się… młoda wersja królowej. Cyfrowa postać brytyjskiej monarchini pozdrawiała poddanych z zabytkowej, 260-letniej karety z litego złota. Media relacjonowały, że do wygenerowania wizerunku użyto hologramu, ale wygląda na to, że był to „tylko” film z koronacji z 1953 r., a wrażenie trójwymiarowości zapewniła mniej zaawansowana technologia. Nie zmienia to faktu, że cyfrowa wersja królowej sprzed 70 lat wyglądała bardzo realnie. 

📰 Gizmodo

📰 The Guardian

Które brandy inwestują w awatary? 

Snap zaczyna współpracę ze studiem gamingowym HiDef. Jej efektem ma być gra społecznościowa oparta na Bitmoji (to aplikacja do tworzenia osobistego awatara). W rozgrywce, która ma być dostępna na rynku za rok, awatary z całego świata będą wspólnie tańczyć w rytm muzyki. Snap przejął Bitmoji pięć lat temu, do dzisiaj w apce użytkownicy stworzyli ponad miliard cyfrowych person. Również TikTok rozumie, że warto inwestować w awatary, bo to właśnie one będą nas reprezentować w rozwijającym się metaverse. Platforma udostępnia narzędzie do tworzenia i personalizowania wirtualnych postaci. 

📰 Social Media Today

📰 TechCrunch

Kto jest za czterodniowym tygodniem pracy?

Kto wymyślił tydzień pracy i dlaczego trwa on tyle, ile trwa? Co by się stało, gdyby wszyscy pracowali cztery, a nie pięć dni? Jakie miałoby to skutki dla gospodarki? Krótki animowany film „Change the Week” porusza te zagadnienia i promuje krótszy tydzień pracy. Głosu do animacji użyczył znany brytyjski aktor i komik, Stephen Fry. Za realizacją produkcji stoli agencja Mox, która sama właśnie testuje nowy model pracy. Robi to w ramach „4 Day Week Global” – największej jak dotąd próbie rozciągnięcia weekendu do 3 dni.  

📰 The Drum (Paywall)

🎥 Change The Week

Największe wyzwanie dla platform streamingowych to…

…utrzymanie subskrybentów. Rynek streamingowy jest już mocno nasycony. Klienci często skaczą pomiędzy platformami i nie mają problemów z zakończeniem subskrypcji, żeby za kilka miesięcy znów ją wykupić. W pierwszym kwartale tego roku Amerykanie zrezygnowali z jakiejś platformy streamingowej 30 mln razy. W tym samym czasie nowych subskrypcji było 37 mln. Trend ten (zyskał on nawet nazwę – „churn and return”) może nasilić się z powodu recesji – klienci będą szukać korzystniejszych ofert, rezygnować z wielu subskrypcji na rzecz jednej i ostrożniej wydawać pieniądze. 

📰 The Variety

Basic Ads od Facebooka

Facebook pracuje nad Basic Ads, reklamami, które nie wykorzystują zaawansowanych opcji targetowania. Mają być skierowane do reklamodawców, których celem jest budowanie świadomości marki. Skuteczność takich adsów byłaby mierzona na podstawie zaangażowania i liczby wyświetleń. Czyli zamiast precyzyjnego targetowania reklama działa na zasadzie: im większy zasięg, tym większe prawdopodobieństwo, że trafią one do odpowiednich odbiorców. Brzmi dosyć… nieskutecznie? Produkt powstaje w odpowiedzi na aktualizację iOS dotyczącą prywatności, umożliwiającą użytkownikom blokowanie śledzenia ich aktywności przez aplikacje. Apple zapowiada dalszy rozwój App Tracking Transparency, Meta to krytykuje, ale jak widać, stara się też nieco dostosować, stąd Basic Ads.    

📰 Social Media Today

„Kup teraz, zapłać później” od Apple

Apple rzuca rękawicę takim gigantom płatniczym oferującym usługę „buy now, pay later” jak Klarna czy Affirm. Być może chce wykorzystać problemy, z jakimi mierzą się te firmy (niedawno pisaliśmy o Klarnie w tym GreenLetterze) i dlatego wchodzi na rynek BNPY właśnie teraz. Usługa umożliwi amerykańskim użytkownikom iPhone’ów i komputerów z logo Apple płacenie za zakupy w czterech ratach bez naliczania odsetek. System będzie działać zarówno w Internecie, jak i w fizycznych sklepach. To nie pierwsza usługa finansowa oferowana przez giganta z Cupertino. Firma nawiązała m.in. współpracę z Goldman Sachs i Mastercard, a jej efektem jest karta kredytowa Apple Card. 

📰 The Financial Times (Paywall)

YouTube rozwija livestream e-commerce

YouTube po raz drugi organizuje wirtualny Beauty Fest, a po raz pierwszy podczas wydarzenia będzie można bezpośrednio kupić produkty widoczne podczas livestreamów. Ten ruch potwierdza, że platforma jest na poważnie zainteresowana rozwojem funkcji związanych z livestream shoppingiem, jednym z najważniejszych trendów w e-commerce ostatnich lat. Na Beauty Fest 2022 pojawią się takie gwiazdy jak Gwen Stefani, Hailey Bieber i Kehlani.

📰 Social Media Today

Instagram prezentuje szereg nowych funkcji

Po pierwsze, wydłuża czas Reelsa z 60 do 90 sekund. Będzie można też do Insta Rolek zaimportować audio. To nie koniec nowości. Instagramowicze będą mogli dodawać do Reelsów interaktywne elementy znane ze Stories, czyli np. naklejki i suwaki. Z kolei wybrane zdjęcia można już lepiej wyeksponować na profilu dzięki opcji przypinania postów.

📰 TechCrunch

📰 Social Media Today

„Meet Your Maker” od Reddita

Reddit prezentuje nową wideo-serię „Meet Your Maker”. Każdy odcinek przedstawia kreatywne działania marek na platformie, zawiera ciekawe case studies (np. jak studio gamingowe Capcom wykorzystało Reddita do promocji swojej gry typu survival horror – Resident Evil Village) i serwuje wywiady z kreatywnymi czy marketerami. Z najnowszego odcinka dowiesz się, jakie podejście do performance marketingu ma Adobe. Dobre źródło inspiracji, jeśli poszukujesz nieszablonowych sposobów na kampanię.  

📰 AdWeek (Paywall)

🎥 Reddit Presents: Meet Your Maker

Czy Big Tech jest „sex positive”?

Lovehoney, marka oferująca akcesoria erotyczne uważa, że nie. Co więcej, brand twierdzi, że z powodu zmian wprowadzonych w 2021 r. do filtra SafeSearch w Google szacunkowo 700 tys. klientów miało problemy ze znalezieniem informacji o firmie (i od firmy) w sieci. Lovehoney zaznacza, że w pełni popiera funkcję SafeSearch dla osób niepełnoletnich, ale w przypadku dorosłych powstaje problem związany z blokowaniem stron i treści np. o zdrowiu seksualnym. Brand miał złożyć ponad 600 skarg na to, jak działają internetowe wyszukiwarki. „Niestety, to tylko kolejny przykład, że Big Tech traktuje seksualność jako coś grzesznego, jednocześnie pozwalając innym szkodliwym treściom prześlizgiwać się przez sieć”. Marka ruszyła z kampanią, która ma zachęcać dorosłych do wyłączenia filtra. Na billboardach pojawiła się tylko część nazwy Google i napis „Wyłącz SafeSearch, aby zapoznać się z naszą pełną ofertą”.  

📰 The Drum (Paywall)

Shorty w GreenLetter

  • Wolisz planszówki czy gry w wersji cyfrowej? Teraz już nie musisz wybierać, bo na rynku pojawiła się hybrydowa gra Teburu.
  • 18 tys. dolarów miesięcznie za podcasty, w których słychać przez cały czas… szum drzew czy śpiewem ptaków? To możliwe.  
  • Binance chce zainwestować 500 mln dolarów w specjalny fundusz dla startupów web3.
  • PayPal staje się cryptowalletem.
  • Prada to kolejny luksusowy brand, który wypuścił swoją własną kolekcję NFT

Weekly Tool w GreenLetter

Szukasz aplikacji, która pomoże Ci się skupić w pracy? Wypróbuj Session (na MacOS, iOS) którą poleca Robert Juszczyk, Managing Partner w Develtio. Apka pozwala na wykorzystanie techniki Pomodoro, czyli podziału pracy na 25-minutowe sesje, ma też opcję blokowania stron czy innych aplikacji, które Cię rozpraszają. Do tego możesz kontrolować swoje postępy, zintegrować Session ze Slackiem oraz zsynchronizować ją na iPhone, iPadzie i komputerze.

Wiedza z bloga w GreenLetter

  • Reklama na TikToku – co musisz o niej wiedzieć?

Pozostało 50% tekstu - jeśli chcesz przeczytać więcej, zapisz się do GreenLettera

Podobne artykuły

Zapisz się na GreenLetter