Nie widzę opcji, aby aplikacje randkowe zniknęły z ekranów telefonów. Dla dobra naszego gatunku mam nadzieję, że AI będzie w stanie pomóc ich twórcom jakoś je naprawić. Tym razem głównym poszkodowanym wydają się heteroseksualni faceci.
Na większości platform użytkownicy to w dużej mierze mężczyźni. W wielu apkach liczba kobiet jest dwa razy mniejsza niż liczba mężczyzn.
Do tego prawie wszystkie polubienia od kobiet zjada niewielka część męskich userów: około połowa polubień od facetów jest przyznawana tej samej grupie 25% kobiet, a 50% lajków od użytkowniczek jest przyznawana grupie 15% facetów.
A zatem na 100 klikniętych lajków przeciętny facet dostaje 1 polubienie i średnio… zero dopasowań. Efekt: istotnie niższa samoocena u facetów używających aplikacji randkowych. Dodajmy, że wpływ na kobiety jest podobny, tylko mniej intensywny.
Digital zmienia każdy aspekt naszego funkcjonowania. Wydaje mi się jednak, że metodą redukcji negatywnego wpływu dzisiejszych rozwiązań na życie użytkowników powinna być lepsza technologia, a nie wycofanie się z jej używania, bo to się po prostu nie stanie. Być może rozwiązaniem jest właśnie balansowanie równania za pomocą AI.
Spis treści:
- Bumble, randki i AI
- OpenAI otwiera sklep z apkami
- Kim Kardashian i NBA
- Epic Games vs Google
- Hojni użytkownicy TikToka
- Nintendo wypuści kolejny firm
- YouTube vs adblockery
- Polityczne reklamy z restrykcjami
- Samsung ma odpowiedź na ChatGPT
- Dorritos pomaga gamerom wygłuszyć chrupanie
- Już listopad, a więc czas na…
- Shorty
- Weekly Tool
- Data mining w marketingu. Wiedza z bloga
Bumble, randki i AI
Lidiane Jones zostanie nową CEO Bumble, aplikacji randkowej, która jest jednym z głównych rywali Tindera. Zarówno Jones, jak i jej poprzedniczka, Wolfe Herd, uważają AI za kluczowy element, który przeniesie randkowanie online na inny, wyższy poziom. Jones, ze swoim doświadczeniem w firmach takich jak Microsoft, Slack i Salesforce, ma wykorzystać sztuczną inteligencję do usprawnienia procesu matchowania w aplikacji, jak i poprawić bezpieczeństwo użytkowniczek. Branża apek randkowych, po zanotowaniu silnych wzrostów podczas pandemii, obecnie łapie zadyszkę. Akcje Bumble były ostatnio notowane poniżej 13 dolarów – podczas debiutu wynosiły one znacznie więcej, bo $70 USD. Czy pomoc AI sprawi, że rynek znów ożyje?
📰 FastCompany
OpenAI otwiera sklep z apkami
Zaraz stuknie rok od czasu wprowadzenia na rynek ChatGPT. OpenAI ma co świętować, ponieważ bot okazał się ogromnym sukcesem – obecnie korzysta z niego 100 mln użytkowników tygodniowo. Jednak firma Sama Altmana wcale nie zamierza zwalniać tempa i właśnie ogłosiła, że planuje otworzyć sklep z aplikacjami na wzór App Store, w którym będzie można kupić apki oparte na ChatGPT. Co ważne, nie trzeba być deweloperem z zaawansowaną wiedzą, aby stworzyć swojego GPT. A jeśli aplikacja odniesie sukces, OpenAI podzieli się zyskami z twórcą.
📰 The Financial Times (Paywall)
Kim Kardashian i NBA
Skims, marka bielizny założona przez Kim Kardashian, została oficjalnym partnerem NBA, WNBA (Women’s National Basketball Association) i USA Basketball. W mniej więcej tym samym czasie brand, wyceniany na 4 mld dolarów, wypuścił na rynek staniki ze sztucznymi sutkami, promowane przez samą celebrytkę. Jedno jest pewne – Kardashian świetnie wyczuwa zeitgeist i potrafi płynnie łączyć nawet na pozór sprzeczne obszary. „Koszykówka, bardziej niż jakikolwiek inny sport, ma związek z modą” – mówi Jens Grede, CEO Skims i nazywa celebrytkę „Michaelem Jordanem pokolenia influencerów”. Coś w tym jest.
📰 FastCompany
Epic Games vs Google
Epic Games spotyka się z Google w sądzie, bo firma gamingowa zakwestionowała opłaty, które gigant z Mountain View pobiera w swoim sklepie z aplikacjami. Epic Games starał się ominąć te zasady. Rezultatem było usunięcie jego aplikacji ze sklepów Google i Apple, za co pozwał przedstawicieli Big Tech. Przegrał z Apple, a teraz czas na sądową walkę z Google. Wiele firm technologicznych, w tym Coinbase, Match Group, Spotify i Meta, krytykowało politykę sklepów z aplikacjami, ale żadnej z nich nie udało się zmienić obecnych zasad. Czy Epic Games zdoła to osiągnąć za drugim podejściem? Rynek aplikacji mobilnych jest wyceniany na ponad 100 mld dolarów i jest o co walczyć, bo Apple czy Google pobierają pokaźne prowizje w swoich sklepach z apkami.
📰 The Financial Times (Paywall)
Hojni użytkownicy TikToka
Użytkownicy TikToka wydają coraz więcej pieniędzy na platformie. Tylko w trzecim kwartale tego roku przeznaczyli ponad 250 mln dolarów na cyfrowe prezenty dla ulubionych streamerów. Nie oznacza to jednak, że rozwijany przez TikToka biznes zakupów online, a zwłaszcza live stream shoppingu, również ma się równie dobrze. W Azji ten model jest niezwykle popularny, ale w Europie czy USA już niekoniecznie. Czy przyzwyczajanie użytkowników do wydawania pieniędzy w ramach aplikacji może odmienić ten trend?
📰 SocialMediaToday
Nintendo wypuści kolejny firm
Nintendo coraz odważniej wkracza na rynek filmowy. Japońska firma ogłosiła, że pracuje nad filmem opartym na popularnej serii gamingowej „Legend of Zelda”. „The Super Mario Bros. Movie”, poprzednia produkcja oparta na kultowej grze, zarobiła ponad 1,3 mld dolarów. Czy nowy projekt powtórzy ten sukces? Szanse są spore – gra „The Legend of Zelda: Breath of the Wild” z 2017 r. została uznana przez fanów i krytyków za jedną z najlepszych gier wideo wszech czasów.
📰 TechCrunch
YouTube vs adblockery
Ostatnie działania YouTube przeciwko blokerom reklam sprawiły, że znaczna liczba użytkowników odinstalowuje te rozszerzenia. Firmy takie jak AdGuard odnotowały ponad dwukrotny wzrost dziennej liczby odinstalowań – w rekordowym dniu było to 52 tys. razy – chociaż ich płatne wersje były instalowane częściej niż zazwyczaj. Konkurent Ghostery również doświadczył gwałtownego wzrostu zarówno liczby instalacji, jak i odinstalowań, przy czym większość użytkowników jako powód usunięcia podawała utratę dostępu do treści na YouTube. Platforma w ten niesubtelny sposób chce zwiększyć liczbę subskrypcji YouTube Premium, którego cena niedawno wzrosła.
📰 Engadget
Polityczne reklamy z restrykcjami
Meta wprowadza ograniczenia w korzystaniu z AI w reklamach politycznych. Decyzja ta ma na celu zapobieganie rozprzestrzenianiu się dezinformacji w kampaniach politycznych. Wraz z coraz szerszym wykorzystywaniem AI rosną obawy o to, że treści generowane przez sztuczną inteligencję będą wpływać na wybory. Kilka miesięcy temu Republikanie opublikowali spot składający się z obrazów wygenerowanych przez AI, które przedstawiają różne kryzysy, do których mogłaby, zdaniem oponentów, doprowadzić reelekcja Joe Bidena.
📰 SocialMediaToday
Samsung ma odpowiedź na ChatGPT
Na rynek AI wchodzi nowy poważny gracz. Samsung zaprezentował swój model AI podczas konferencji Samsung AI Forum 2023. Gauss będzie pomocny w pisaniu tekstów, redagowaniu, podsumowywaniu, kodowaniu i generowaniu obrazów. Co ważne, model ma pracować bezpośrednio w smartfonach. Gauss ma pojawić się w urządzeniach z linii Galaxy S24 na początku 2024 r.
📰 TechCrunch
Dorritos pomaga gamerom wygłuszyć chrupanie
Według ankiety przeprowadzonej przez Doritos dźwięk podjadania (np. chrupek) podczas wspólnych rozgrywek przeszkadza 30% amerykańskich gamerów. Na pomoc przychodzi jednak sztuczna inteligencja. Producent chipsów oferuje narzędzie AI, które sprawia, że gracz nie słyszy, gdy inni podjadają. Tool powstał po przeanalizowaniu tysięcy dźwięków chrupania w ciągu sześciu miesięcy. Oprogramowanie, dostępne tylko dla systemu Windows, było promowane w mediach społecznościowych i reklamach zewnętrznych w kilku krajach, w tym w USA, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Polsce, Brazylii i Portugalii.
📰 MarketingDive
Już listopad, a więc czas na…
Już po Halloween, a to oznacza tylko jedno: początek sezonu na reklamy świąteczne. Czas przygotować się mentalnie na zalew produkcji z dzwoneczkami w tle. Poniżej znajdziesz zestawienie najnowszych adsów z tej kategorii.
📰 CreativeBoom
Shorty w GreenLetter
Weekly Tool w GreenLetter
Khroma to darmowy generator palet kolorów wspierany AI. Tool zapewnia dużo opcji personalizacji, ale oferuje też sprawny system rekomentacji. Warto przetestować!
Wiedza z bloga w GreenLetter