Reklama – ten skromny element rzeczywistości, o którym większość ludzi mówi, że „na nich nie działa” – jest fundamentem i modelem biznesowym wielu największych firm świata. Reklama jako silnik ekonomiczny stała się kluczowa również dla branży gamingowej. Jej rozwój bardzo przyspieszył, odkąd gry na dobre zagościły w naszych telefonach. Jednak prawdziwy boom na gaming, a co za tym idzie – również na reklamy in-game, jest dopiero przed nami. Moim zdaniem to właśnie ze świata gier wykluje się przyszły metaverse. Firmy, które będą potrafiły dobrze obsłużyć profil gracza i zrozumieją, co należy mu pokazać jako reklamę, zdobędą ogromną przewagę w ekonomii przyszłości.
Spis treści:
- Reklamy w grach
- Jump Ads – nowy format reklamowy
- Elon Musk i Twitter
- Od influencera do podcastera
- Głos AI dla każdej marki
- Startup korzysta na pracy remote
- Nowe narzędzie od Google dla e-commerce
- Marketerzy i metaverse
- Wirtualny teledysk od Snoop Dogga
- Przenieść swój ulubiony fotel do gry
- Shorty
- Weekly Tool
- Jak się reklamować na Twitchu? Wiedza z bloga
Reklamy w grach
Anzu to obecnie jedna z najbardziej zaawansowanych platform oferujących natywne, interaktywne i kontekstowe reklamy w grach. Mogą się one wyświetlać gamerom m.in. jako banery reklamowe współgrające z wirtualnym środowiskiem gry. Rozwiązanie obejmuje wyświetlanie na smartfonach, komputerach i konsolach. Firma właśnie pozyskała 20 mln dolarów od inwestorów, w tym od NBCUniversal, HTC i Sony Innovation Fund. „Wszyscy mówią o nadchodzącym metaverse, a my zaczynamy obserwować jego narodziny z różnych perspektyw. Jeśli jednak chcesz zobaczyć, jak on wygląda w tym momencie, wystarczy spojrzeć na najpopularniejsze platformy do gier, na których odbywają się koncerty i pokazy filmowe” – powiedział Itamar Benedy, współzałożyciel i CEO Anzu. Dodał, że pozyskane fundusze pomogą rozwijać narzędzia reklamowe dla brandów w połączonych, cyfrowych przestrzeniach.
📰 The Drum (Paywall)
Jump Ads – nowy format reklamowy
Vizio, producent m.in smart TV i oprogramowania, rusza z nowym formatem reklamowym. Ma on połączyć telewizję linearną z transmisją strumieniową. Jump Ads pozwoli wyświetlać reklamy podczas programów telewizyjnych – będą pojawiać się one w formie interaktywnego banneru. Po kliknięciu widzowi ukażą się dodatkowe treści, np. kolejny odcinek obejrzanego właśnie programu. Pierwszym partnerem, który będzie testować nowy format reklamy, jest Fox w programie „Welcome to Flatch”.
📰 AdWeek (Paywall)
Elon Musk i Twitter
Elon Musk został największym udziałowcem Twittera i dzięki temu dołączył do zarządu platformy. Oznacza to, że będzie mieć on realny wpływ na kierunek, w jakim ma podążać serwis społecznościowy. A znając charakter prezesa Tesli i SpaceX, można zakładać, że raczej nie będzie on biernym członkiem zarządu. The Financial Times zwraca uwagę, że tradycyjne media mają (mniej lub bardziej działające) mechanizmy gwarantujące niezależność m.in. od właścicieli. W social media takie możliwości nie istnieją. Wcześniej Musk wzywał Twittera do złagodzenia swojej polityki moderowania treści, żeby na platformie „znów zapanowała wolność słowa”.
📰 The Financial Times (Paywall)
Od influencera do podcastera
Blue Wire, sieć podcastów sportowych, w 2020 r. miała 16 mln pobrań, a w 2021 r. – aż 60 mln. Sekret sukcesu? Media społecznościowe. Firma wyszukuje popularnych twórców m.in. na TikToku i zamienia ich w podcasterów. Wydaje się, że obecność jednocześnie w sferze podcastów, jak i social media, jest korzystna zarówno dla influencerów, jak i reklamodawców. Wieloplatformowa strategia, obejmująca sprzedaż reklam w programach audio i mediach społecznościowych wciąż jest na wczesnym etapie rozwoju, ale według Blue Wire przyniesie firmie w tym roku 10 mln dolarów przychodu.
📰 Marketing Brew
Głos AI dla każdej marki
Syntetyczny głos kojarzy Ci się głównie ze sztucznie brzmiącymi dźwiękami? Cyfrowa mowa już niedługo będzie świetnie naśladować tę rzeczywistą. Głos AI ma znaleźć zastosowanie nie tylko w świecie metaverse czy jako tańszy zamiennik lektorów. Może też zastępować prawdziwe osoby, np. celebrytów, którzy będą mogli bez limitów użyczać doskonałej imitacji swojego głosu np. w reklamach. Nowa generacja realistycznej mowy już istnieje, ciągle się rozwija, a na rynku pojawiają się co rusz nowe firmy z tej branży. Rozwój technologii budzi jednak obawy m.in. o autentyczność w reklamie.
📰 AdWeek (Paywall)
Startup korzysta na pracy remote
Praca zdalna w czasie pandemii z wyjątku stała się w wielu branżach normą. Jednak firmy zatrudniające pracowników z całego świata wciąż mierzą się z wieloma problemami. Startup Remote powstał, by ułatwić im zatrudnianie i wypłacanie wynagrodzeń. Firma zebrała właśnie od inwestorów 300 mln dolarów na dalszy rozwój narzędzi usprawniających zarządzanie rozproszonymi zespołami. Remote podaje, że liczba pracowników obsługiwanych przez platformę wzrosła w ciągu 2021 r. o 900%, a przychody zwiększyły się 13-krotnie.
📰 TechCrunch
Nowe narzędzie od Google dla e-commerce
Większość sklepów internetowych ma w swojej witrynie funkcję wyszukiwania, ale często jest ona niedoskonała. Według ankiety przeprowadzonej w 2021 r. przez The Harris Poll i Google Cloud aż ok. 94% amerykańskich konsumentów zrezygnowało z zakupów, bo otrzymali nietrafne wyniki wyszukiwania w sklepach internetowych. Google oferuje więc nowe narzędzie dla e-commerce – Retail Search. To wyszukiwarka, którą sprzedawcy mogą umieścić w swoim sklepie internetowym. Rozwiązanie ma dawać precyzyjne wyniki, m.in. dzięki rozpoznawaniu intencji użytkownika. Pierwsze firmy, które skorzystały z Retail Search, to m.in. Lowe’s czy Fnac Darty.
📰 Marketing Dive
Marketerzy i metaverse
„Metaverse” to jeden z najpopularniejszych terminów ostatnich miesięcy, chociaż wiele osób wciąż nie do końca wie, co on oznacza. A jak na tym tle wypadają marketerzy? Najnowsze badanie, w którym wzięło 800 specjalistów ds. marketingu, pokazuje, że 41% z nich uważa, że dobrze rozumie, czym jest metaverse. Do tego ponad połowa z nich deklaruje, że będzie sprawdzać możliwości wykorzystania metaverse w strategii marketingowej. Jeśli chodzi o rekomendacje specjalistów z branży, na szczycie znalazło się akceptowanie kryptowalut i stworzenie NFT marki.
📰 Social Media Today
Wirtualny teledysk od Snoop Dogga
Klip do utworu „House I Built” powstał na platformie The Sandbox. Teledysk został stworzony w środowisku metaverse, ale widzowie zobaczą elementy typowe dla rapowych kawałków: przepych, kasę i ładne samochody. Wszystko zbudowane z pikseli.
🎥 Snoop Dogg – House I Built (Official Music Video)
📰 Fortune
Przenieść swój ulubiony fotel do gry
Jak? To proste. Epic Games wypuściło nową apkę na smartfona, która pozwala zeskanować prawdziwe obiekty w technologii 3D i umieścić je w grze komputerowej. RealityScan będzie na razie dostępny w wersji beta dla 10 tys. użytkowników na platformie Apple TestFlight. Apka jednak na pewno potrzebuje wielu poprawek, co doskonale prezentuje w artykule jego autor.
🎥 Introducing: RealityScan
📰 The Verge
Shorty w GreenLetter:
- Snapchat umiera? Niekoniecznie – zobacz raport o platformie.
- Apple planuje uruchomić własne usługi finansowe.
- Mennica w UK zamierza wypuścić oficjalny, państwowy NFT.
- Coca-Cola przedstawia nowy, „pikselowy” smak w Fortnite.
- Już 18.05.2022 r. CEO Green Parrot, Szymon Paroszkiewicz, wystąpi na konferencji I 💚Marketing, organizowanej przez ekipę sprawny.marketing! Szymon weźmie udział w nowej odsłonie eventu – części tematycznej I Love Tech! Nie przegap jego wystąpienia „Co mi dało DAO? Autonomiczna organizacja w praktyce.” Save the date!
Weekly Tool w GreenLetter
Dziś zamiast typowego narzędzia nietypowy test. A dokładnie test skuteczności i szybkości pisania na klawiaturze od LiveChat. Sprawdź, ile słów na minutę jesteś w stanie „dowieźć” i jakim copywriterskim zwierzęciem jesteś.