Reddit nie należy do domyślnych nadwiślańskich aplikacji społecznościowych. W Stanach to jednak bardzo duży gracz i warto wiedzieć, co się z nim dzieje. Poza tym Reddit to istna skarbnica wiedzy – również z punktu widzenia naszej branży.
Reddit na początku jest dość trudny do zrozumienia. Interface jest skomplikowany, a aktywni użytkownicy to silna społeczność, która w ramach poszczególnych grup tematycznych kieruje się restrykcyjnymi normami i zasadami. CEO firmy, postanawiając uprościć odbiór portalu i przeprowadzić jego „tiktokizację”, podejmuje moim zdaniem poważne ryzyko.
Ta pozorna niedostępność Reddita nadawała mu elitarny charakter i w efekcie podnosiła jakość publikowanych treści. W USA użytkownicy często do googlowanych fraz dodają nazwę „reddit”, bo serwis jest traktowany jako ważne źródło oddolnej wiedzy i rzetelnych opinii. Czasami trudno jest zdecydować, co w ramach danego produktu software’owego jest błędem do poprawy, a co jego istotną funkcją.
Spis treści
- Tiktokizacja Reddita
- Amazon i rynek mediów detalicznych
- Praca zdalna a bezpieczeństwo danych
- Jak kobiety są dziś przedstawiane w reklamach?
- Microsoft wprowadza AI do CRM i ERP
- Czy TikTok dostanie bana w USA?
- ChatGPT: od funu do biznesu
- Zwolnienia w dobrym stylu
- Oryginalna czy źle zrobiona reklama?
- Shorty
- Weekly Tool
- Jak rekrutować copywritera? Wiedza z bloga
Tiktokizacja Reddita
Reddit przez wielu jest uważany za miejsce w sieci, gdzie narodził się viral. Dzisiaj królem viralowego contentu jest TikTok, Reddit pozostał w tyle, ale stara się dostosować do nowych realiów. Jak? Na przykład kopiując sprawdzone tiktokowe rozwiązania. Na platformie pojawią się oddzielne feedy: jeden dla tekstu, drugi dla wideo. Użytkownicy zobaczą tam treści pochodzące z subredditów, jak i te rekomendowane przez algorytm. CPO Reddita, Pali Bhat, przyznaje, że znana głównie ze statycznego contentu platforma przechodzi „wideofikację”. Wygląda na to, że nawet Reddit nie może bez szkody dla działalności już dłużej ignorować faktu, że krótkie wideo stało się dominującym formatem w social media – a stało się to właśnie głównie za sprawą TikToka.
📰 The Verge
Amazon i rynek mediów detalicznych
Amazon dominuje na rynku mediów detalicznych, kontrolując 37% rynku – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę MediaRadar. „Amazon ma tak silną kontrolę nad przestrzenią cyfrową, że naprawdę ma swoją własną kategorię” – powiedział Todd Krizelman, współzałożyciel MediaRadar. Walmart i Target zajmują razem drugie miejsce (36% udziałów w rynku w USA). Przychody Amazona z reklam wzrosły w ostatnim kwartale 2022 r. o 19% i wyniosły 11,6 mld dolarów. Dla porównania Walmart, który w ostatnich latach dużo zainwestował w rozwój mediów detalicznych, zarobił na reklamach $2,7 mld – są to zyski za cały 2022 r.
📰 MarketingDive
Praca zdalna a bezpieczeństwo danych
Upowszechnienie się pracy zdalnej wiąże się z nowymi problemami, na czele z bezpieczeństwem danych. Jak wynika z raportu firmy Fortinet w aż ⅔ firmach w ciągu ostatnich 2-3 lat doszło do naruszenia bezpieczeństwa danych, co można przynajmniej częściowo przypisać lukom w zabezpieczeniach związanych z pracą z dowolnego miejsca na świecie. Według ankietowanych głównym powodem takiego stanu rzeczy jest brak szkoleń z cyberbezpieczeństwa dla pracowników zdalnych. Problematyczna jest też mniejsza kontrola nad tym, z jakiego sprzętu czy połączenia internetowego korzystają osoby pracujące poza biurem.
📰 VentureBeat
Jak kobiety są dziś przedstawiane w reklamach?
Czy już za nami czasy, gdy kobiety pojawiały się w kampaniach głównie w stereotypowych rolach? Niekoniecznie. Firma analityczna CreativeX, po przeanalizowaniu tysięcy adsów w 2022 r. podaje, że w 2022 r. były one znacznie częściej przedstawiane w domowym lub rodzinnym kontekście w porównaniu z 2021 r. (66% w porównaniu z 34%). Do tego spadła liczba adsów przedstawiających kobiety w profesjonalnym środowisku. Do analizy prawie 11 tys. reklam, w których występuje ponad 20 tys. osób, firma wykorzystała sztuczną inteligencję. Adsy pojawiły się globalnie w kanałach Meta, na YouTube, Snapchacie, Twitterze i TikToku.
📰 The Drum
Microsoft wprowadza AI do CRM i ERP
Microsoft zdecydowanie stawia na AI. Firma niedawno chwaliła się nową wersją wyszukiwarki wspieranej sztuczną inteligencją, a teraz wprowadza podobne rozwiązania do innych produktów. Dynamics 365 Copilot pozwala korzystać ze wsparcia AI w systemach ERP i CRM. Oznacza to, że sztuczna inteligencja będzie odciążać pracowników w coraz większej liczbie obszarów: sprzedaży, marketingu czy łańcuchu dostaw. Rozwiązania od Microsoftu pozwolą m.in. tworzyć spersonalizowane odpowiedzi na e-maile, notatki ze spotkań w aplikacji Teams czy „sygnalizować problemy zewnętrzne, takie jak pogoda, finanse i położenie geograficzne, które mogą mieć wpływ na kluczowe procesy łańcucha dostaw”. Czy Salesforce i SAP powinny się martwić?
📰 TechMonitor
Czy TikTok dostanie bana w USA?
Ostatnio dostęp do TikToka ograniczyły swoim pracownikom m.in. rządy Kanady i Komisja Europejska. Jednak już niedługo chińska firma może mieć poważniejsze zmartwienia. Restrict Act to projekt ustawy, który dałby amerykańskiej administracji nowe uprawnienia do blokowania działalności produktów technologicznych z Chin, Iranu, Korei Płn., Kuby, Rosji i Wenezueli, jeśli stwarzałyby one zagrożenie dla krajowego bezpieczeństwa. Analitycy wskazują, że ustawa pozwoliłaby zakazać TikTokowi działalności w USA.
📰 The Verge
ChatGPT: od funu do biznesu
Na początku tysiące użytkowników korzystało z ChatGPT z ciekawości lub dla zabawy, ale firmy szybko dostrzegły, że narzędzie OpenAI można wykorzystać w biznesie. Z API ChatGPT korzystają już m.in. Snap, Quizlet, Instacart, Speak czy Shopify – i można być pewnym, że ta lista będzie się wydłużać. Do tego ogromna popularność narzędzia sprawiła, że wróciło zainteresowanie chatbotami – zarówno ze strony firm, jak i użytkowników.
📰 MarketingDive
Zwolnienia w dobrym stylu
Ponad połowa osób badanych przez ZipRecruiter stwierdziła, że wróciłaby do firmy, która ich zwolniła, gdyby dano im taką szansę – po części ze względu na zachowanie byłego pracodawcy. Blisko 60% ankietowanych dowiedziało się o zwolnieniu osobiście, dla 16% z tej grupy informację podano w obecności innych. Jeśli pracodawca rozstawał się na odległość, najczęściej informował o tym telefonicznie, radziej – mailowo, a najrzadziej – podczas video calla. Nieco ponad jedna piąta stwierdziła, że otrzymała doradztwo zawodowe lub pomoc w poszukiwaniu pracy.
📰 HRDive
Oryginalna czy źle zrobiona reklama?
Fani streetwearu na pewno cieszą się z premiery Nike Air Max 95, które powstały we współpracy z Corteiz. Na pewno nie mniej niż same buty wyróżnia się ich reklama. Za długa, chaotyczna, mieszająca style i konwencje. A może po prostu świeża i oryginalna? Oceńcie sami.
📰 AdWeek (Paywall)
🎥 Nike | Corteiz RULESTHEWORLD
Shorty w GreenLetter
Weekly Tool w GreenLetter
Często masz video calle na zdalnym, ale to, co mówisz, zakłócają domowy hałas: szczekanie psa, remont u sąsiada, płacz dziecka, włączona pralka? Krisp rozwiązuje ten problem. Narzędzie eliminuje wszelkie zakłócenia w tle, dzięki czemu rozmówcy słyszą tylko Ciebie – i to bardzo wyraźnie.
Wiedza z bloga w GreenLetter