Najważniejszą obserwacją z premiery okularów Vision Pro jest to, że Apple mocno skupia się na swoim kliencie i na tym, by dostarczać mu maksymalną wartość produktu.
Prace nad Vision Pro przeciągały się, bo Tim Cook chciał mieć niepodważalną pewność że to, co pokaże, będzie atrakcyjne nie tylko dla bandy geeków takich jak Ty czy ja, ale też dla światowej klasy średniej, która ma za to zapłacić.
Firma pomyślała nawet o dodaniu do roadmapy produktu zewnętrznego wyświetlacza, który ma pokazywać Twoje oczy innym dookoła (okulary są nieprzezroczyste), aby zapewnić lepszą komunikację podczas noszenia Vision Pro.
Zwróć uwagę, że choć Vision Pro wręcz napchane jest sztuczną inteligencją, to jednak w prezentacji Apple temat AI właściwie się nie pojawia. Tim Cook wie, że AI nie sprzeda produktu zapracowanej matce czy osobie, która chce mieć kino domowe podczas podróży samolotem.
Apple nie mówi do akcjonariuszy. Apple nie używa modnych w świecie biznesu i technologii buzzword’ów. Apple komunikuje się do bardzo konkretnej persony zakupowej, która ma za to zapłacić oraz do wszystkich aspirujących, których na produkt nie stać, ale będą piąć się w górę po drabinie zawodowej, aby pewnego dnia mieć jabłko, przez wielkie „A”.
Spis treści
- Apple zostawia Meta w tyle
- Czy chatboty opanują social media?
- Reklamodawcy uciekają z Twittera
- Rynek krypto szoruje po dnie
- Warner Bros. stawia na NFT
- Czy content AI będzie musiał być oznaczony?
- Artifact walczy z clickbaitowymi tytułami
- LinkedIn i luksusowe brandy
- Niecodzienny font od WWF
- Shorty
- Weekly Tool
- SaaS SEO: poradnik o pozycjonowaniu SaaS’ów. Wiedza z bloga
Apple zostawia Meta w tyle
Meta w poprzednim tygodniu zaprezentował nowy model swojego headsetu VR. W porównaniu do poprzednika, Quest 3 jest lżejszy i bardziej komfortowy w użytkowaniu, ma też lepszą grafikę. Gogle VR mają trafić do sprzedaży tej jesieni. Firma ogłosiła też, że gracze niedługo będą mogli grać w prawie 20 nowych gier VR (oczywiście przy pomocy zestawu Quest). Jednak premiera Meta wygląda naprawdę blado przy tym, co kilka dni później pokazał gigant z Cupertino. Podczas WWDC 2023 Apple zaprezentował Vision Pro, bez wątpienia najbardziej zaawansowane technologicznie gogle VR/ AR. Firma woli jednak określać je jako „początek podróży” do „spacial computing”. CEO Apple, Tim Cook, powiedział, że to narzędzie do „płynnego łączenia świata rzeczywistego ze światem cyfrowym” i ma być przydatne i w pracy, i w rozrywce – do surfowania po sieci, oglądania filmów, spotkań online, gier …. Vision Pro będzie dostępny w USA w przyszłym roku. Cena? 3 499 dolarów (Quest 3 ma kosztować $499,99). Czy Vision Pro okaże się przełomowym produktem na miarę iPhone’a?
📰 The Verge
📰 The Financial Times (Paywall)
Czy chatboty opanują social media?
Social media coraz chętniej wykorzystują chatboty oparte na technologii AI. Snapchat, jako jeden z pierwszych, zaprezentował bota My AI dla subskrybentów Snapchat+ w lutym, a w kwietniu udostępnił go wszystkim użytkownikom. Discord wprowadził funkcje AI, w tym bota Clyde, który może odpowiadać na pytania użytkowników, a TikTok obecnie testuje własnego chatbota o nazwie Tako – ma on rekomendować treści na podstawie podpowiedzi tekstowych. Nad wprowadzeniem bota zastanawia się też Twitch. Bardziej „tradycyjne” platformy, na czele z Facebookiem, Instagramem, YouTube czy LinkedIn, są bardziej wstrzemięźliwe w tym obszarze. Czy nie przegapią jednak swojej szansy na odnalezienie się w nowej rzeczywistości kształtowanej w dużej mierze przez AI?
📰 The Information (Paywall)
Reklamodawcy uciekają z Twittera
Według wewnętrznego raportu sprzedaż reklam na Twitterze spadła aż o 59% rok do roku. Elon Musk powtarza, że kupno Twittera za 44 mld dolarów ma na celu zapewnienie wolności słowa, a odzyskanie pieniędzy za tę ogromną transakcję nie ma tak dużego znaczenia. Jednak odpływ reklamodawców, spowodowany również kontrowersyjnymi decyzjami i tweetami Muska może być nieco problematyczny, bo adsy stanowią około 90% przychodów Twittera.
📰 MarketingDive
Rynek krypto szoruje po dnie
Wartość inwestycji na rynku kryptowalut osiągnęła najniższy poziom od ponad 2,5 lat. Miesięczny wolumen obrotu kryptowalutami wyniósł w maju 439,42 mld dolarów – oznacza to spadek o ponad 27% w porównaniu z $604,88 mld z kwietnia tego roku. Binance, największa kryptowalutowa giełda odnotowała w maju wolumen wymiany na poziomie około 218 mld dolarów – to spadek o około 26% w porównaniu z poprzednim miesiącem.
📰 TechCrunch
Warner Bros. stawia na NFT
Co może zastąpić płyty DVD i inne fizyczne nośniki? Według Warner Bros. będzie to NFT. Najnowsze zestawy oferowane przez giganta rozrywki oparte na tokenach dotyczą „Supermana” z 1978 r. Superman Web3 Movie Experience to multimedialny NFT, który zawiera film w formacie 4K Ultra HD, a także dodatki, takie jak galerie obrazów i rysunki wykonane przez znanych artystów. Klienci mogą kupować, sprzedawać i handlować filmowymi tokenami na specjalnej platformie. Superman Web3 Movie Experience będzie można kupić od 9 czerwca na stronie web3.wb.com przez ograniczony czas – zestaw ma kosztować 30 dolarów za wersję standardową i 100 dolarów za wersję premium. Czy NFT staną się następcami DVD? Przekonamy się o tym za jakiś czas.
📰 The Variety
Czy content AI będzie musiał być oznaczony?
Duże firmy technologiczne powinny oznaczać treści generowane przez AI w ramach walki z dezinformacją, powiedziała w poniedziałek wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej, Vera Jourova. Do oznaczania deepfake’ów generowanych przez AI miałby zobowiązywać Kodeks postępowania w zakresie dezinformacji. Jednak to nie zbiór przepisów, a zaleceń, więc firmy nie będą (na razie) do tego przymuszane prawnie, a jedynie zachęcane. Kodeks liczy obecnie 44 sygnatariuszy – są to m.in. Google, Facebook i Microsoft, a także mniejsze podmioty adtech i organizacje pozarządowe. Co ciekawe, niedawno Twitter wycofał się z tego dobrowolnego kodeksu praktyk UE.
📰 TechCrunch
Artifact walczy z clickbaitowymi tytułami
Aplikacja do przeglądania wiadomości Artifact umożliwia oznaczanie clickbaitowych tytułów, aby poprawić doświadczenia użytkowników. Funkcja ta okazała się bardzo popularna, a apka idzie teraz o krok dalej w walce z clickbaitami – pomagać jej w tym będzie AI. Już za kilka dni GPT-4 będzie przepisywał oznaczane tytuły tak, aby w jak największym stopniu odpowiadały one treści artykułu, a nie zachęcały do kliknięcia tekstami typu „musisz to zobaczyć!” czy „to niewiarygodne!”.
📰 The Verge
LinkedIn i luksusowe brandy
Kto korzysta z LinkedIn? Profesjonaliści, których dochód jest często wyższy niż zarobki użytkowników innych platform społecznościowych. Oznacza to, że LinkedIn przyciąga też konkretną grupę reklamodawców – luksusowe brandy. Jakie adsy marek z wyższej półki przyciągają najwięcej uwagi na platformie? Po przeanalizowaniu 2300 reklam firma VidMob opublikowała raport, z którego wynika, że wygrywają brandy, które stawiają na storytelling. Istotna w kreacjach wideo jest też odpowiednio dobrana muzyka, a więcej wyświetleń mają adsy bez dialogów. Rynek dóbr luksusowych ma wynieść prawie 370 mld dolarów w 2030 r.
📰 MarketingDive
Niecodzienny font od WWF
Jak zwrócić uwagę na palący problem utraty różnorodności biologicznej? Organizacja WWF w nowej kampanii prezentuje żywy font, który informuje o zatrważająco szybkim wymieraniu zwierząt – jest on powiązany z bazą danych „Czerwonej księgi gatunków zagrożonych”. Każda litera w stworzonym tak alfabecie odpowiada jednemu gatunkowi i informuje o liczbie żyjących zwierząt. Cały projekt jest dostępny tutaj.
🎥 THE ENDANGERED TYPEFACE
📰 The Drum (Paywall)
Shorty w GreenLetter
Weekly Tool w GreenLetter
Sztuczna inteligencja może pomóc w wielu obszarach pracy, również w jej organizacji. Taskade to apka, dzięki której w łatwy sposób zrobisz listę to-do, mapę myśli, poukładasz notatki. Narzędzie jest też bardzo przydatne w pracy w zespole. Możesz wypróbować możliwości aplikacji za darmo.
Wiedza z bloga w GreenLetter
- SaaS SEO: poradnik o pozycjonowaniu SaaS’ów