Discover to narzędzie stworzone przez Google, które wyświetla użytkownikom treści, które prawdopodobnie ich zainteresują. Usługa ta jest skierowana przede wszystkim do osób korzystających ze smartfonów. To świetne narzędzie, które może Ci pomóc dotrzeć do nowych odbiorców.
Jak Discover dobiera danej osobie treści? Algorytm opiera się na aktywności w aplikacjach i Internecie. Pod uwagę jest brana m.in. historia wyszukiwania. Sam użytkownik również może zaznaczyć interesujące go tematy czy kategorie, żeby dopasowanie było jeszcze lepsze. Na to, co ktoś widzi w karcie Discover mają też wpływ hasła wpisywane w Google Search, informacje o lokalizacji, niektóre dane pochodzące z urządzenia mobilnego i interakcje z innymi produktami Google.
Narzędzie nie ogranicza się tylko do wyświetlania listy artykułów powiązanych z zainteresowaniami – mogą to też być inne treści, takie jak wideo czy notowania na giełdzie. Google Discover to więc spersonalizowane źródło materiałów dostępnych w Internecie.
Z Google Discover można korzystać po zainstalowaniu aplikacji Google na smartfonie. Żeby apka działała poprawnie, w ustawieniach trzeba włączyć opcję „Aktywność w internecie i aplikacjach”.
Tradycyjna wyszukiwarka, taka jak Google czy Firefox, wyświetla wyniki wyszukiwania po wpisaniu przez osobę zapytania w pole wyszukiwania. Google Discover działa w odmienny sposób. Nie trzeba wpisywać żadnych haseł – narzędzie samo wyświetla treści, które w założeniu powinny być maksymalnie dopasowane do zainteresowań i potrzeb konkretnego użytkownika. Co ważne, algorytm Discover nieustannie analizuje aktywność w Internecie, żeby w ten sposób wyszukiwać odpowiednie materiały. Gigant technologiczny stale pracuje nad udoskonalaniem swojego narzędzia, dlatego można się spodziewać, że jego funkcjonalność będzie ewoluować. Sam Google zaznacza, że Discover powinien być traktowany nie jako zamiennik, a jako uzupełnienie ruchu z wyszukiwarki.
Chcesz, by Twoja strona zaczęła się pojawiać w Google Discover? Pamiętaj, że Discover to aplikacja przeznaczona na smartfony, Twoja witryna powinna być więc w pełni dostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Oprócz tego nie ma specjalnych wymagań, oprócz tego, że strona powinna być wcześniej zaindeksowana w Search Console.
Publikowane materiały muszą z kolei spełniać politykę treści w Discover. Nie mogą one naruszać zasad wyszukiwarki Google.
Co ważne, nie musisz optymalizować witryny pod kątem Google Discover. Większość wymagań jest bowiem zgodna z tymi dotyczącymi wyszukiwarki. Jeśli więc dbasz o pozycjonowanie strony internetowej, masz duże szanse, że pojawi się ona w karcie Discover. Co lubi Google?
To elementy, które składają się na Search Experience Optimization (SXO), czyli integracji SEO i UX. Dowiedz się więcej o SXO z naszego artykułu.
Nie istnieją narzędzia, które gwarantują obecność w Discovery. Jednak dzięki kilku prostym wskazówkom możesz zwiększyć szanse, że treści pochodzące np. z Twojej strony firmowej pojawią się użytkownikom w tej aplikacji. Google zaznacza, że materiały widoczne w narzędziu pochodzą z witryn o wysokim wskaźniku E-A-T (ang. expertise, authoritativeness, trustworthiness, czyli doświadczenie, autorytet, wiarygodność). O co dokładnie chodzi? Zobacz, co kryje się za tym akronimem.
Każdy może stworzyć stronę internetową i publikować na niej dowolne treści. Przy pomocy E-A-T Google stara się odsiać nieprawdziwe lub clickbaitowe treści od tych sprawdzonych, wartościowych, przydatnych dla użytkownika. Jeśli więc zadbasz o jakość treści na swojej stronie, zwiększasz swoje szanse, że pojawią się one w Discover.
O co jeszcze warto zadbać, żeby zwiększyć szanse, że Twoje materiały pojawią się w Google Discover? Zadbaj o treści, zaczynając od tytułów stron:
To, czy Twoja strona znajdzie się w Discover jest mniej przewidywalne niż obecność w wynikach wyszukiwania. Warto jednak zadbać o to, żeby zwiększyć swoje szanse. Dlaczego?
Dzięki pojawieniu się w aplikacji Google zwiększysz konwertujący ruch na Twojej stronie. Treści pojawiają się bowiem użytkownikom, którzy z dużym prawdopodobieństwem będą zainteresowani Twoją ofertą. To też świetny sposób na zwiększenie świadomości Twojej marki i budowanie jej pozytywnego wizerunku.
Świetnie zaprojektowana, zoptymalizowana strona internetowa i wysokiej jakości treści – to przepis na to, żeby zwiększyć swoje szanse na to, że Twoja strona pojawi się użytkownikom Discovery. Nie wiesz, jak się do tego zabrać? Zaufaj specjalistom z Develtio i Green Parrot – stworzymy dla Ciebie zarówno stronę internetową, jak i content, który polubi Google.
Świetnie zoptymalizowana strona i wysokiej jakości treści?
Napisz do nas, a my Ci to zapewnimy.