Wydawać by się mogło, że w sieci można znaleźć odpowiedzi na wszystkie pytania i to za darmo. Tymczasem wielu twórców żąda czegoś w zamian za wgląd w ich fachowe opracowania. Walutą są najczęściej dane osobowe. Sprawdź, jak działa Gated content w marketingu.
Terminem Gated content określa się wartościowe, unikatowe i ekskluzywne treści, które autor lub wydawca udostępnia po spełnieniu określonych warunków. Aby móc mieć wgląd w taki materiał, zazwyczaj należy przesłać uzupełniony formularz kontaktowy. Dane użytkownika są w tym przypadku zapłatą za otwarcie bramki, prowadzącej do content marketingowych treści z segmentu premium.
Należy pamiętać, że do Gated content zaliczamy tylko te opracowania, które faktycznie są ważne i cenne dla czytelnika. Nie chodzi tu więc o materiały okołosprzedażowe, ale o treści redagowane przez ekspertów, wypełnione solidną dawką rzetelnej wiedzy.
Ekskluzywne treści z ograniczonym dostępem mogą obejmować np.:
Dzięki ukryciu treści za bramką masz szansę powiększyć swoją bazę o nowe dane osobowe, czyli pozyskać leady. Ponadto, w oczach niektórych użytkowników budujesz wizerunek eksperta, który dzieli się czymś luksusowym i dostępnym tylko dla elitarnego grona.
Jednak zamknięcie materiałów przed szerszą publicznością może skutkować również negatywnymi zjawiskami. Wśród nich będą przede wszystkim:
Chcesz, by o Twój marketing zadbali specjaliści? Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc!