Negatywny wpływ na proces pozycjonowania witryny mogą mieć nie tylko backlinki z podejrzanych źródeł. Sprawdź, czym jest duplikacja treści (duplicate content).
Co oznacza duplikacja treści (duplicate content)?
Zduplikowana treść to taka, która powtarza się na wielu stronach www. Duplicate content może być zamieszczony zarówno celowo, jak i nieumyślnie.
Duplikacja treści wpływa niekorzystnie na:
- pozycję witryny w wynikach wyszukiwania – algorytmy Google najbardziej cenią unikalne treści;
- funkcjonowanie strony www – Google może nałożyć kary za kopiowanie tekstu;
- reputację marki – właściciel witryny, który postępuje nieetycznie, naraża się na spadek liczby odwiedzających i nieprzychylne opinie.
Rodzaje duplicate content
Duplicate content może przybrać jeden z dwóch rodzajów:
- Zewnętrzna duplikacja treści – gdy treść skopiowano z innej strony www. Oto najczęstsze przykłady:
- opis produktu zamieszczony w sklepie online pochodzi ze strony producenta;
- notkę prasową ściągnięto z innego serwisu informacyjnego;
- popełniono plagiat;
- ten sam tekst opublikowano na stronie www i w social mediach marki.
- Wewnętrzna duplikacja treści – kiedy w obrębie jednej witryny np. na dwóch podstronach znajdują się te same treści. Zdarza się tak najczęściej wówczas, gdy:
- stworzono kilka wersji strony głównej z tym samym tekstem, ale np. przeznaczonych do użytku na różnych typach urządzeń;
- powielono opisy produktów lub kategorii w sklepie online.
Duplikacja treści (duplicate content): jak jej uniknąć?
Aby zjawisko znane jako duplikacja treści nie stało się powodem kłopotów Twojej strony www, pamiętaj o:
- tworzeniu oryginalnego contentu;
- stosowaniu przekierowań 301 w przypadku strony głównej, istniejącej pod różnymi adresami URL;
- używaniu tagu rel canonical do oznaczania oryginalnej strony, którą Google ma indeksować;
- korzystaniu z plików robots.txt, które blokują dostęp do zduplikowanych treści;
- znacznikach <blockquote> do podpisywania cytatów oraz <cite> w przypadku linków do źródeł tekstu.
Chcesz, by o Twój marketing zadbali specjaliści? Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc!