Biuro Warszawa

(022) 847 09 52

info@greenparrot.pl

ul. Szturmowa 9/13

Warszawa

Biuro Katowice

(022) 847 09 52

info@greenparrot.pl

ul. Warszawska 10

Katowice

Chatboty w firmie
24 kwietnia 2018

Co to s─ů chatboty i jak je wykorzystasz w swojej firmie?

Co to jest Chatbot?

Chatbot to program komputerowy kt├│ry wchodzi w interakcje z u┼╝ytkownikiem za pomoc─ů naturalnego (ludzkiego) j─Özyka. M├│wi─ůc kr├│tko: chatbotem sterujesz za pomoc─ů rozmowy, a on z kolei podaje ci informacje i ┼Ťwiadczy us┼éugi za pomoc─ů rozmowy. To tak jakby program komputerowy sta┼é si─Ö konsultantem z kt├│rym mo┼╝esz porozmawia─ç, uzyska─ç informacje, zarezerwowa─ç bilet, czy rozwi─ůza─ç jaki┼Ť problem zwi─ůzany z produktem, czy us┼éug─ů.

chatbot zaletychatbot online

 

Jak działa chatbot?

Ka┼╝dy chatbot ma utworzone zasady za pomoc─ů kt├│rych komunikuje si─Ö z u┼╝ytkownikami. Niekt├│re z chatbot├│w posiadaj─ů tak┼╝e sztuczn─ů inteligencj─Ö, kt├│ra pozwala im wykracza─ç poza utworzone przez programist├│w zasady i uczy─ç si─Ö nowych sposob├│w reagowania na pytania i problemy zg┼éaszane przez u┼╝ytkownik├│w.

Najbardziej podstawowe funkcje chatbota mo┼╝na sobie wyobrazi─ç jako zestawy pyta┼ä z zamkni─Öt─ů lista odpowiedzi. U┼╝ytkownik rozmawiaj─ůc z botem wybiera co chce zrobi─ç na danym etapie i bot dostosowuje kierunek rozmowy to wybor├│w u┼╝ytkownika.

Przykład bota, który dobiera produkt na podstawie udzielonych odpowiedzi: GIF

 

Gdzie mog─Ö u┼╝ywa─ç chatbota jako firma?

 

Chatboty sprawdzaj─ů si─Ö wsz─Ödzie tam, gdzie u┼╝ytkownik oczekuje rzeczowej rozmowy z przedstawicielem firmy. Mog─ů to by─ç komunikatory (Facebook Messenger, Telegram), live chaty na stronie internetowej. Chatbota mo┼╝na r├│wnie┼╝ zainstalowa─ç pod adresem e-mail czy numerem telefonu. Wtedy kolejne komunikaty bot wysy┼éa┼é b─Ödzie odpowiednio e-mailem lub SMSem.

Najciekawsze mo┼╝liwo┼Ťci dla biznesu oferuje osadzanie chatbota w ramach Facebook Messenger. Dzi─Öki temu konsument b─Ödzie m├│g┼é porozmawia─ç z naszym botem zar├│wno na mobilnym Messenger jak i w przegl─ůdarce otwieraj─ůc Facebooka, czy na naszej stronie poprzez live chat. Live chat z wykorzystaniem Facebook Messenger to nowa us┼éuga, kt├│ra na pewno podbije rynek dzi─Öki mo┼╝liwo┼Ťci kontynuowania rozpocz─Ötej na stronie rozmowy w mobilnej aplikacji Messenger.

bezpłatny ebook o chatbotach

 

Dla biznesu ÔÇô w czym najlepiej sprawdzi si─Ö chatbot

Lista funkcji jak─ů mo┼╝e pe┼éni─ç chatbot w twojej firmie jest d┼éuga. Za generaln─ů zasad─Ö przyjmujemy, ┼╝e chatbot dobrze sprawdzi si─Ö we wszystkich procesach firmy w kt├│rych konsument chce porozmawia─ç z twoimi pracownikami. Mog─ů to by─ç procesy sprzeda┼╝y, obs┼éuga posprzeda┼╝owa, informowanie i dob├│r produkt├│w / us┼éug, rozwi─ůzywanie problem├│w i wsparcie klienta.

Dla lepszego wyobra┼╝enia sobie tego co mo┼╝e robi─ç chatbot przedstawiamy list─Ö z wybranymi funkcjami:

  • Doradzanie w doborze produktu w sklepie internetowym
  • ┼Üledzenie przesy┼éek
  • Zg┼éaszanie reklamacji
  • Informowanie o produkach
  • Rezerwowanie bilet├│w, miejsc w restauracji
  • Udzielania odpowiedzi na najcz─Ö┼Ťciej zadawane pytania (FAQ)
  • Kupowanie produkt├│w i us┼éug bezpo┼Ťrednio w oknie rozmowy (tak jak kupowanie produktu via Call Center, tylko bez udzia┼éu cz┼éowieka po stronie firmy)
  • Lokalizowanie punkt├│w obs┼éugi klienta
  • Wydawanie dyspozycji przez klienta (po prostu m├│wi co chce chatbotowi)
  • Generowanie lead-├│w sprzeda┼╝owych
  • Zbieranie informacji od klienta potrzebnych do zawarcia umowy, czy wykonania us┼éugi
  • Onboarding nowych klient├│w

chatbot na stron─Ö www

 

Dlaczego chatboty stały się tak popularne i ważne biznesowo

 

Jest kilka powodów dla których chatboty stały się bardzo ważnym elementem biznesowego ekosystemu.

  • Eksplozja popularno┼Ťci komunikator├│w. Komunikatory posiadaj─ů obecnie wi─Öcej aktywnych u┼╝ytkownik├│w ni┼╝ sieci spo┼éeczno┼Ťciowe ze Facebookiem w┼é─ůcznie. W Polsce wi─Öcej ludzi ma zaintalowan─ů aplikacj─Ö Facebook Messenger ni┼╝ sam─ů appk─Ö Facebooka.
  • Mo┼╝liwo┼Ťci automatyzacji ÔÇô koszty zatrudniania ludzi stale rosn─ů, a dzi─Öki chatbotom firmy mog─ů zaoszcz─Ödzi─ç setki godzin roboczych. Chatboty dzia┼éaj─ů 24/7, a dzi─Öki co raz bardziej wyrafinowanym i inteligentnym rozwi─ůzaniom obs┼éugiwa─ç mog─ů co raz wi─Ökszy odsetek zapyta┼ä i powtarzaj─ůcych si─Ö problem├│w konsument├│w
  • Konsumenci oczekuj─ů wsparcia o ka┼╝dej porze dnia i nocy oraz chc─ů otrzyma─ç to wsparcie w trybie natychmiastowym. Chatboty rozwi─ůzuj─ů tu problem oczekiwania na konsultanta je┼Ťli zapotrzebowanie jest wysokie oraz mog─ů pracowa─ç dla klient├│w o ka┼╝dej porze dnia i nocy
  • Osoba kt├│ra raz rozpocz─Ö┼éa konwersacj─Ö z twoim chatbotem pracuj─ůcym w ramach Facebook Messenger otwiera nowy kana┼é komunikacji marketingowej z twoj─ů firm─ů. Mo┼╝esz si─Ö do tej osoby odezwa─ç w przysz┼éo┼Ťci, poinformowa─ç o nowych produktach i us┼éugach, czy te┼╝ prowadzi─ç komunikacj─Ö after-sales.
  • Chatboty s─ů doskona┼éym narz─Ödziem zbierania informacji na temat konsumenta i budowania baz danych, czy profilowania u┼╝ytkownik├│w.

Oferta chatbot├│w - kontakt z Greenparrot
 

Czy trzeba co┼Ť instalowa─ç lub sci─ůga─ç aby u┼╝ywa─ç chatbota?

 

Nie. Wi─Ökszo┼Ť─ç u┼╝ytkownik├│w ma zaintalowany na swoim telefonie Facebook Messenger. Wystarczy ┼╝e u┼╝ytkownik wyszuka bota w kontaktach i mo┼╝e rozpocz─ů─ç rozmow─Ö.

Jak konsument mo┼╝e znale┼║─ç mojego chatbota?

case study - chatboty

 

 

Sposob├│w jest wiele:

  • Wystarczy ┼╝e konsument wpisze nazw─Ö twojego biznesu w search na Facebook Messenger i bot pojawi mu si─Ö w propozycjach
  • Konsument mo┼╝e rozpocz─ů─ç rozmow─Ö z botem klikaj─ů─ç ÔÇ×Message usÔÇŁ na twoim fanpage czy w innym miejscu na Facebook
  • Bota mo┼╝na znale┼║─ç skanuj─ůc kod Facebook Messenger
  • Rozmow─Ö mo┼╝na rozpocz─ů─ç poprzez link w stopce e-maila, zamieszczony na stronie czy buton zamieszczony na stronie
  • Bot mo┼╝e odezwa─ç si─Ö do konsumenta je┼Ťli ten wyrazi zgod─Ö np. w koszyku w ramach twojego sklepu internetowego
  • Reklamy Facebook Ads mog─ů mie─ç call-to-action w postaci buttona przekierowuj─ůcego do Messengera i twojego bota
  • To be continue.

Ustawienia prywatno┼Ťci

Dostostuj ustawienia

Ta strona b─Ödzie:

  • Zapami─Ötaj ustawienie uprawnie┼ä do plik├│w cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, kt├│re wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • ┼Üled┼║, co wk┼éadasz do koszyka
  • Uwierzytelnij si─Ö, ┼╝e jeste┼Ť zalogowany na swoje konto u┼╝ytkownika
  • Zapami─Ötaj wybran─ů wersj─Ö j─Özykow─ů
  • Zapami─Ötaj ustawienia medi├│w spo┼éeczno┼Ťciowych
  • Zapami─Ötaj wybrany region i kraj

Ta strona nie b─Ödzie:

  • Zapami─Ötaj swoje dane logowania
  • ┼Üled┼║ odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • ┼Üled┼║ swoj─ů lokalizacj─Ö i region w oparciu o Tw├│j numer IP
  • ┼Üled┼║ czas sp─Ödzony na ka┼╝dej stronie
  • Zwi─Öksz jako┼Ť─ç danych funkcji statystycznych
  • Dostosuj informacje i reklamy do swoich zainteresowa┼ä na podstawie np. tre┼Ť─ç, kt├│r─ů odwiedzi┼ée┼Ť wcze┼Ťniej. (Obecnie nie u┼╝ywamy plik├│w cookie s┼éu┼╝─ůcych do kierowania lub kierowania
  • Gromadzenie informacji umo┼╝liwiaj─ůcych identyfikacj─Ö osoby, takich jak imi─Ö i nazwisko oraz lokalizacja

Ta strona b─Ödzie:

  • Zapami─Ötaj ustawienie uprawnie┼ä do plik├│w cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, kt├│re wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • ┼Üled┼║, co wk┼éadasz do koszyka
  • Uwierzytelnij si─Ö, ┼╝e jeste┼Ť zalogowany na swoje konto u┼╝ytkownika
  • Zapami─Ötaj wybran─ů wersj─Ö j─Özykow─ů
  • Zapami─Ötaj ustawienia medi├│w spo┼éeczno┼Ťciowych
  • Zapami─Ötaj wybrany region i kraj
  • ┼Üled┼║ odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • ┼Üled┼║ swoj─ů lokalizacj─Ö i region w oparciu o Tw├│j numer IP
  • ┼Üled┼║ czas sp─Ödzony na ka┼╝dej stronie
  • Zwi─Öksz jako┼Ť─ç danych funkcji statystycznych

Ta strona nie b─Ödzie:

  • Zapami─Ötaj swoje dane logowania
  • Wykorzystuj informacje do dostosowanej reklamy ze stronami trzecimi
  • Pozwala ┼é─ůczy─ç si─Ö z serwisami spo┼éeczno┼Ťciowymi
  • Zidentyfikuj urz─ůdzenie, z kt├│rego korzystasz
  • Zbierz dane osobowe, takie jak imi─Ö i nazwisko oraz lokalizacj─Ö

Ta strona b─Ödzie:

  • Zapami─Ötaj ustawienie uprawnie┼ä do plik├│w cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, kt├│re wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • ┼Üled┼║, co wk┼éadasz do koszyka
  • Uwierzytelnij si─Ö, ┼╝e jeste┼Ť zalogowany na swoje konto u┼╝ytkownika
  • Zapami─Ötaj wybran─ů wersj─Ö j─Özykow─ů
  • Zapami─Ötaj ustawienia medi├│w spo┼éeczno┼Ťciowych
  • Zapami─Ötaj wybrany region i kraj
  • ┼Üled┼║ odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • ┼Üled┼║ swoj─ů lokalizacj─Ö i region w oparciu o Tw├│j numer IP
  • ┼Üled┼║ czas sp─Ödzony na ka┼╝dej stronie
  • Zwi─Öksz jako┼Ť─ç danych funkcji statystycznych
  • Wykorzystuj informacje do dostosowanej reklamy ze stronami trzecimi
  • Pozwala ┼é─ůczy─ç si─Ö z serwisami spo┼éeczno┼Ťciowymi
  • Zidentyfikuj urz─ůdzenie, z kt├│rego korzystasz
  • Zbierz dane osobowe, takie jak imi─Ö i nazwisko oraz lokalizacj─Ö

Ta strona nie b─Ödzie:

  • Zapami─Ötaj swoje dane logowania
Zapisz
Pliki cookie Aby zapewni─ç sprawne funkcjonowanie tego portalu, czasami umieszczamy na komputerze u┼╝ytkownika (b─ůd┼║ innym urz─ůdzeniu) ma┼ée pliki ÔÇô tzw. cookies (ÔÇ×ciasteczkaÔÇŁ). Podobnie post─Öpuje wi─Ökszo┼Ť─ç du┼╝ych witryn internetowych.
Czytaj wi─Öcej