02.05.2022
Płatne reklamy w wyszukiwarkach kojarzą Ci się tylko z Google? A przecież rynek wyszukiwarek jest znacznie większy i oferuje firmom całkiem sporo możliwości dotarcia do klientów. Dowiedz się, czym są Bing Ads i dlaczego warto się nimi zainteresować.
Bing to należąca do firmy Microsoft, domyślna w komputerach z zainstalowanym systemem Windows wyszukiwarka internetowa. Bing ma swoje korzenie w poprzednich produktach giganta technologicznego: MSN Search czy Windows Live Search. Microsoft Bing został zaprezentowany po raz pierwszy w 2009 roku. Od tego czasu usługa przeszła kilka ważnych aktualizacji i ulepszeń, żeby poprawić doświadczenia użytkownika. Jeśli chodzi o interfejs, Microsoft Bing nie różni się zbytnio od innych wyszukiwarek internetowych. Cel też jest podobny: dostarczenie internautom jak najbardziej trafnych wyników wyszukiwania. Mogą się one nieco różnić w porównaniu z chociażby Google, bo każde rozwiązanie wykorzystuje nieco inne algorytmy.
Kim w skali globalnej są użytkownicy przeglądarki Microsoft Bing?
Jak Bing radzi sobie na rynku wyszukiwarek internetowych? Nie jest żadną tajemnicą, że Google jest tu niekwestionowanym liderem, bo według Statista skali globalnej ma aż ponad 85% udziału w rynku. Bing plasuje się jednak na drugiej pozycji (7,61%). Na trzecim miejscu jest Yahoo (2,85%), a na czwartym – Baidu (0,59%).
Według raportu StatCounter hegemonia Google jest jeszcze większa, za ten sam okres (styczeń 2022 r.) gigant z Mountain View ma ponad 91% udziału w rynku, a Bing – 2,88%.
Bing jest bardzo popularny w Stanach Zjednoczonych (ponad 32%) i w Chinach (ponad 24%).
Jeśli chodzi o polski rynek, wyszukiwarka Google jest wybierana przez zdecydowaną większość użytkowników, zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych – tabletach i smartfonach. Udział w rynku rozwiązania od Microsoftu wynosił w marcu 2022 r. 2,66%. Jeśli jednak spojrzymy na dane związane z wyszukiwaniem tylko na komputerach, odsetek ten wzrasta do 7,35%.
Zobacz najważniejsze statystyki na temat korzystania z Bing na PC w skali globalnej:
Bing Ads to teraz Microsoft Advertising. Microsoft Advertising jest dostępny na polskim rynku od początku 2022 r. Wcześniej rozwiązanie giganta technologicznego w zakresie płatnej reklamy w wynikach swojej wyszukiwarki nazywało się Bing Ads.
Formaty reklamowe w Bing Ads są podobne do tych dostępnych w Google Ads. Oznacza to, że jeśli masz już doświadczenie z płatnymi reklamami w Google, rozpoczęcie przygody z Microsoft Advertising nie będzie dla Ciebie trudne.
Bing Ads oferuje np.:
Performance Specialist
Bing Ads to system reklamowy, obok którego firma poszukująca nowych sposobów na pozyskiwanie klientów w Internecie nie powinna przejść obojętnie. Statystyki są bezsprzecznie po stronie Google Ads i właśnie tam najczęściej znajdziesz reklamy swojej konkurencji. Co, jeśli istnieje grupa potencjalnych odbiorców, do której nikt reklam nie wyświetla? Tu właśnie wkracza Bing Ads. System często bagatelizowany, ale potrafiący dopalić sprzedaż firmy ze względu na małą konkurencyjność i często niższe stawki CPC. Wyszukiwarki, które obejmuje, są też zazwyczaj pozostawiane jako domyślne w dużych firmach i korporacjach, więc kampanie w Bingu mogą generować świetne efekty dla firm z sektora B2B.
Korzystasz już z płatnych reklam w wyszukiwarkach, ale rezultaty Cię nie zadowalają? Być może wystarczy wdrożyć kilka prostych usprawnień, żeby reklama była skuteczniejsza. O czym pamiętać podczas projektowania Bing Ads?
Słowa kluczowe powinny znaleźć się w tekście reklamy w odpowiednich miejscach, w tym w nagłówku. Jeśli ktoś poszukuje np. kremów do opalania, w nagłówku odpowiedni tekst to chociażby „Kremy do opalania – promocja”. Odpowiedni dobór key words to jedno z podstawowych działań, które sprawia, że reklama w wyszukiwarce jest skuteczna.
Dlaczego Twoja oferta jest lepsza od konkurencji? Może ze względu na najwyższą jakość, ekskluzywność, a może z powodu najniższej ceny lub darmowej dostawy? Ten wyróżnik powinien znaleźć się w reklamie.
W przeciwnym wypadku użytkownik może szybko opuścić stronę. Zadbaj o to, żeby reklama i strona docelowa zawierały te same treści, np. produkty czy informację o aktualnej promocji.
Wezwanie do działania to element, który jest pomijany przez wielu reklamodawców. Niesłusznie. Dobry CTA – czyli krótki, konkretny, chwytliwy – sprawi, że e-konsumenci będą chętniej wykonywać pożądane przez Ciebie zadania, np. kliknięcie w banner.
Jakich błędów unikać?
Korzystanie z Bing Ads (Microsoft Advertising) może przynieść Twojemu brandowi kilka konkretnych korzyści. Zobacz, jakie są najważniejsze zalety reklamowania się w wyszukiwarce od Microsoftu:
Pobierz darmowego e-booka i poznaj inne kanały reklamowe, z których prawdopodobnie jeszcze nie korzystasz!
Zależy Ci na dotarciu do nowych klientów dzięki reklamom w wynikach wyszukiwania w Microsoft Bing? Napisz do nas, a zaprojektujemy dla Ciebie i przeprowadzimy od A do Z kampanię w Microsoft Advertising.
Dowiedz się więcej o możliwościach, jakie oferują brandom Bing Ads!
Napisz do nas, a my pomożemy Ci zaistnieć w Microsoft Bing.