Jednym z kryteriów rankingowych stron www są tzw. linki przychodzące, które kierują użytkowników danej witryny do Twojej. Dla algorytmów Google ich obecność może być sygnałem, że strona zawiera wartościowe treści, ale nie zawsze. Sprawdź, jakie znaczenie dla SEO może mieć każdy link przychodzący, czyli tzw. backlink.
Inne określenia backlinków to incoming links lub inbound links, a ich pozyskiwanie nazywamy link-buildingiem. Nie tylko ilość, ale przede wszystkim jakość linków przychodzących odgrywa znaczącą rolę w budowaniu pozycji w wyszukiwarce. W jaki sposób?
Wartościowe backlinki to dodatkowe punkty do oceny Twojej strony przez algorytmy Google. Same linki z witryn o niskiej jakości nie pomogą Ci trafić na szczyt wyników wyszukiwania. Natomiast odsyłacze ze stron o złej reputacji są szkodliwe. Jak je rozróżnić?
Ze względu na rolę backlinków w działaniach SEO, zasadniczo dzielimy je na 2 rodzaje:
Osobnym typem backlinków są toksyczne odsyłacze, pochodzące ze stron naruszających zasady Google lub wygenerowane przez automaty SEO. Ich stosowanie może skutkować nałożeniem kar, obniżeniem autorytetu domeny i spadkiem pozycji w wyszukiwarkach.
Chcesz, by o Twój marketing zadbali specjaliści? Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc!