Kopiowanie funkcji Twittera jest najgłupszą możliwą metodą zbudowania rywalizującego serwisu. Proponowanie użytkownikom możliwości publikacji krótkich postów w postaci tekstu jest najmniej atrakcyjną formą komunikacji, jaką można wymyślić w 2023 roku.
Siła Twittera polega na grupie użytkowników, którą zgromadził serwis. Bezapelacyjnie dla wielu postaci ze świata polityki i biznesu jest to internetowy odpowiednik agory, na której uczestnicy prowadzą dyskusje, testują idee polityczne i nawiązują relacje.
Serwis, dzięki swojej prostocie oraz wieloletniej ewolucji stworzył warunki, w których wpływowi ludzie zbudowali swoje sieci kontaktów. Twitter stał się dla nich swoistym „komunikatorem do ważnych rzeczy”, poprzez który mogą dotrzeć do znacznie poszerzonej siatki wpływu niż książka adresowa w telefonie.
To właśnie ta sieć kontaktów jest „killer feature” Twittera i jego największą przewagą konkurencyjną. Nie sądzę, że jakakolwiek inna platforma jest w stanie przejąć tych użytkowników i ich relacje.
Spis treści:
- Czas na poważnego konkurenta Twittera?
- …a sam Twitter znów zirytował użytkowników
- Po co Coke Studio nagrywa piosenki?
- Gdzie w Europie jest najwięcej startupów AI?
- Bot zaplanuje Ci urlop
- Nowy sposób na zarabianie na TikToku
- Koniec z fałszywymi recenzjami w USA?
- Netflix zmieni strategię reklamową
- Kto umie zarabiać według AI?
- FIAT szarym autom mówi nie
- Shorty
- Weekly Tool
- TikTok w employer brandingu. Wiedza z bloga
Czas na poważnego konkurenta Twittera?
Meta już oficjalnie dołącza do sporej grupy firm z branży mediów społecznościowych, które chcą wykorzystać niezadowolenie użytkowników Twittera po przejęciu platformy przez Elona Muska. Threads jest opisywana jako „aplikacja do tekstowych konwersacji”. Ma być miejscem, w którym „społeczności spotykają się, aby omówić wszystko od tematów, które interesują Cię dzisiaj, po to, co będzie popularne jutro.” — czytamy w opisie App Store. Konto na Threads jest połączone z kontem na Instagramie. W ciągu zaledwie kilku godzin od uruchomieniu apka ma już ponad 10 mln użytkowników. Threads na razie nie będzie dostępne w Unii Europejskiej z powodu regulacji dotyczących prywatności. Oprócz Meta niezadowolonych użytkowników Twittera chcą przyciągnąć do siebie m.in. Bluesky Social, Mastodon, Substack z funkcją Notes, Spill czy Post.news.
📰 TechCrunch
📰 engadget
…a sam Twitter znów zirytował użytkowników
Tym razem chodzi o TweetDeck. To aplikacja ułatwiająca przeglądanie treści na Twitterze, która do tej pory była bezpłatna, ale niedługo to się zmieni. Firma wypuściła nową wersję apki, która za 30 dni ma być dostępna tylko dla zweryfikowanych użytkowników – czyli subskrybentów płatnego Twitter Blue. Wygląda na to, że to kolejna próba załatania dziury w budżecie Twittera i raczej nie ostatni raz, gdy Elon Musk zirytuje użytkowników platformy. Pytanie, kiedy skończy im się cierpliwość.
📰 TechCrunch
Po co Coke Studio nagrywa piosenki?
Brandy najczęściej współpracują z muzykami podczas kampanii lub uzyskują licencję na wykorzystanie danego kawałka w reklamie. Coca-Cola idzie jednak o krok dalej: firma prowadzi swoje studio muzyczne, w którym powstają oryginalne utwory. Coke Studio zaprosiło do współpracy 19 artystów i wydało niedawno pierwszą z 25 piosenek, które mają mieć premierę jeszcze w tym roku. Utwór „Be Who You Are (Real Magic)”, napisał zdobywca Grammy, Jon Batiste. „Patrzymy na muzykę bardziej holistycznie niż tylko na piosenkę w reklamie. (…) Odchodzimy od reklam w kierunku doświadczeń – mówi Joshua Burke, Global Head of Music & Culture Marketing w Coca-Cola. Firma stawia też na większą obecność na festiwalach muzycznych. Czy kreowanie doświadczeń — m.in. muzycznych właśnie — zamiast reklam to przyszłość marketingu?
📰 Digiday (Paywall)
Gdzie w Europie jest najwięcej startupów AI?
Najwięcej jest ich w Wielkiej Brytanii – 334, na drugim miejscu są Niemcy (167), a na trzecim – Francja (135). W Paryżu siedzibę mają też najlepiej finansowane startupy AI, np. Dataiku (847 mln dolarów finansowania). Jeśli chodzi o liczbę startupów w przeliczeniu na liczbę mieszkańców, to zdecydowanie króluje niewielka Estonia. A gdzie w Europie kształcili się założyciele firm AI? Sifted podaje też, że najwięcej, bo 35 founderów skończyło Uniwersytet Techniczny w Monachium, 33 jest po Cambridge, a 28 – po Oxfordzie. Te liczby są mało imponujące w porównaniu ze statystykami z amerykańskich uniwersytetów. Uniwersytet Kalifornijski, Stanford i MiT ukończyło 202 founderów startupów AI.
📰 Sifted (Paywall)
Bot zaplanuje Ci urlop
Kolejny przykład wykorzystania ChatGPT w biznesie. Tym razem Booking.com, popularna platforma do rezerwacji miejsc noclegowych udostępnia narzędzie do planowania podróży. Wybrani członkowie programu lojalnościowego Genius będą mogli skorzystać z pomocy chatbota w planowaniu kolejnego wakacyjnego wypadu. Użytkownicy będą więc mogli zadawać pytania, aby uzyskać pomoc w wyborze potencjalnych miejsc i opcji zakwaterowania, a nawet w tworzeniu tras podróży. Czy nowy tool przyjmie się na platformie?
📰 EuroNews
Nowy sposób na zarabianie na TikToku
TikTok wprowadza nową opcję monetyzacji dla twórców. Będą oni mogli dodawać filmy tylko dla subskrybentów. Takie ekskluzywne wideo ma zachęcać większą liczbę odbiorców do subskrybowania. Funkcja zostanie wbudowana w pakiet subskrypcji LIVE, który TikTok uruchomił w zeszłym roku. Umożliwia on prowadzenie transmisji na żywo dla wybranych odbiorców — subskrybentów.
📰 SocialMediaToday
Koniec z fałszywymi recenzjami?
Amerykańska Federalna Komisja Handlu rusza na wojnę z fake reviews i firmami, które kupują, sprzedają i manipulują recenzjami online. Jeśli zaproponowane rozwiązania wejdą w życie, takie firmy będą mogły dostać grzywnę w wysokości nawet 50 tys. dolarów za każdą fałszywą recenzję, za każdym razem, gdy konsument ją zobaczy. Fake reviews staną się oficjalnie nielegalne. Jednak komisja nie skupia się na tym, aby pociągać do odpowiedzialności nie tylko małe biznesy, ale i duże serwisy, takie jak Amazon, Google czy Tripadvisor, na których pojawiają się recenzje. A problem jest poważny: szacuje się, że aż 30%-40% recenzji online jest nieprawdziwych.
📰 The Washington Post (Paywall)
Netflix zmieni strategię reklamową
Tak wynika przynajmniej z doniesień szefów marketingu dużych firm, z którymi podczas tegorocznego Cannes Lions rozmawiali przedstawiciele Netflixa. Niedługo na platformie mogą pojawić się więc nowe formaty: mowa jest np. o kampaniach z serią różnych, ale mocno powiązanych ze sobą adsów, co rozwiąże problem powszechnego narzekania na wielokrotne wyświetlanie tej samej reklamy podczas oglądania serialu. The Financial Times podaje też, że Netflix chce umocnić swoją obecność na rynku gamingowym i również tam rozwijać ofertę dla reklamodawców.
📰 The Financial Times (Paywall)
Kto umie zarabiać według AI?
Sprawdziła to firma z branży finansów online, SoFi. Zapytała AI o wygenerowanie grafiki przedstawiającej osoby, które dobrze radzą sobie z pieniędzmi. Zaledwie 2% obrazów przedstawiało kobiety. Dlatego firma stworzyła kampanię „Face of Finance”, w której stara się obalić stereotypy na ten temat. Sztuczna inteligencja sama z siebie nie jest uprzedzona na żaden temat, bo wyniki, jakie daje, opierają się na wcześniej wprowadzonych danych.
📰 AdWeek (Paywall)
🎥 SoFi: Face of Finance
FIAT szarym autom mówi nie
Szary jest nudny, więc nic a nic nie pasuje do klimatu Włoch – uznał FIAT. Producent aut postanowił więc przestać oferować auta w tym kolorze i zamiast tego proponuje klientom samochody w żywych odcieniach Italii. Olivier Francois, CEO firmy, postanowił zamanifestować „la dolce vita” w oryginalny sposób: wsiadł do nowego Fiata 600 i dosłownie zanurzył się w słonecznych barwach.
📰 The Drum (Paywall)
🎥 FIAT | Operation No Grey
Shorty w GreenLetter
Weekly Tool w GreenLetter
Paraphraser.io łatwo i szybko przeformułuje za Ciebie tekst, czy to akapit, czy większy fragment. I to za darmo. Nie musisz instalować żadnych wtyczek, bo tool jest dostępny online, poprzez stronę internetową. Paraphraser.io obsługuje język angielski.
Wiedza z bloga w GreenLetter