Rynek pracy wciąż się zmienia, a coraz szersze zastosowanie technologii blockchain otwiera przed pracownikami nowe możliwości. Dowiedz się, czym jest gig economy oraz jakie ma plusy i minusy.
Gig economy to system, w którym pracownicy nie współpracują na stałe lub na wyłączność z jedną firmą. Nie są oni też zatrudnieniu na umowę o pracę. Giggersi to specjaliści, którzy sami wybierają interesujące ich zlecenia. Firmy z kolei szukają osób do wykonania konkretnych zadań, np. stworzenia grafik do social media. W ramach gig economy działają eksperci zwłaszcza z branży IT, marketingu, sztuki użytkowej. Rośnie też dynamicznie liczba ofert związanych ze światem krypto. Jedną z najpopularniejszych platform ze zleceniami związanymi z technologią blockchain jest CryptocurrencyJobs.
Największą zaletą pracy jako giggers jest niezależność i elastyczność. Można wykonywać pracę wtedy, kiedy się chce i tylko te zlecenia, które nas interesują. Giggersi mogą więc swobodnie zarządzać swoim czasem i rozwojem kariery.
Największą wadą jest z pewnością niepewność zatrudnienia. Giggersi nie wiedzą więc, ile zarobią w danym miesiącu. Gig economy ma w założeniu różnić się od niskopłatnych, czasowych prac, np. na „śmieciówkach”. Jednak istnieje ryzyko, że większa liczba giggersów starających się o dane zlecenie spowoduje, że wynagrodzenia będą spadać.
Interesuje Cię, jak można wykorzystać technologię blockchain w marketingu? Napisz do nas – chętnie podzielimy się wiedzą.