Chcesz zwiększyć konwertujący ruch na swojej stronie? Postaw na poprawę doświadczeń użytkowników. Audyt SXO pozwoli Ci zlokalizować obszary w witrynie wymagające poprawy – a dzięki temu wdrożysz zmiany, które efektywnie poprawią zarówno pozycję Twojej strony w wyszukiwarkach, jak i zwiększą konwersję.
Zacznijmy od początku – czyli od tego, czym jest SXO (ang. Search Experience Optimization). Najprościej mówiąc – to połączenie SEO i UX. Jeszcze do niedawna marketingowcy skupiali się głównie na SEO, czyli na działaniach, które mają poprawiać widoczność strony w wynikach wyszukiwania.
Jednak samo SEO już nie wystarcza. Według Google – monopolisty na rynku wyszukiwarek – ważne jest nie tylko pokazywanie dopasowanych treści. Równie ważny jest sposób, w jaki są one dostarczane użytkownikom. Tu właśnie przydają się działania UX, które mają na celu poprawę doświadczeń związanych z korzystaniem z produktu lub usługi. W końcu chodzi o to, żeby klient nie tylko odwiedził Twoją stronę, ale żeby coś na niej kupił (lub wykonał inną pożądaną przez Ciebie czynność, np. wypełnił formularz).
Tak dochodzimy do SXO, którego celem jest pozyskanie konwertującego ruchu na stronie. Analiza SXO pozwala Ci z kolei zlokalizować elementy, które można poprawić, żeby wskaźniki konwersji poszły w górę.
Audyt SXO pozwoli Ci sprawdzić, jak poszczególne czynniki wpływają na doświadczenia użytkowników. Jakie elementy możesz przeanalizować dzięki audytowi?
Jeśli strona ładuje się za wolno, wielu użytkowników po prostu ją opuści i nie będzie mieć ochoty na nią wracać. Czy wiesz, że współczynnik odrzuceń wynosi aż 90%, jeśli czas ładowania się strony wynosi 5 sekund lub dłużej?
Nawigacja powinna być maksymalnie intuicyjna i przyjazna użytkownikowi. Nie funduj mu labiryntu bez wyjścia, ale prostą ścieżkę z dobrze widocznymi kierunkowskazami.
Im bardziej przejrzysty i czytelny – tym lepiej. Jeszcze lepiej, gdy wygląd strony podąża za obecnymi trendami. No, chyba, że sprzedajesz wzbudzające melancholię produkty z wczesnych lat 90.
Rozłożenie kolorów brandowych na stronie powinno być harmonijne, ważne jest też przemyślane prowadzenie użytkownika kolorem (czyli wpływanie na to, na co w danym momencie zwraca uwagę na stronie).
Protokół HTTPS to dzisiaj podstawa. Do tego witryna powinna być wolna od podejrzanych programów czy treści, które wprowadzają użytkownika w błąd.
Wklejanie na siłę słów kluczowych do każdego zdania nie jest najlepszym pomysłem. Treści na stronie powinny być wysokie jakościowo, przydatne i wartościowe dla użytkownika. Goo0gle na pewno to nagrodzi, a użytkownicy będą spędzać na stronie więcej czasu.
Twoja strona powinna być łatwo dostępna zarówno na komputerze, jak i na smartfonie.
Core Web Vitals to bazowe elementy określające, czy strona jest przyjazna dla użytkownika. To przede wszystkim techniczne i wizualne aspekty strony, m.in. prędkość ładowania CSS, JavaScriptu czy obrazów.
Czy buttony CTA są dobrze wyeksponowane na Twojej stronie? Czy zwracają uwagę użytkowników? Wiele osób pomija optymalizację tego elementu – niesłusznie, bo ma on spory wpływ na wskaźnik konwersji.
Jak najbardziej! Przeprowadzenie audytu SXO, wyciągniecie z niego prawidłowych wniosków i wdrożenie zmian sprawi, że konwertujący ruch na Twojej stronie wzrośnie, a sama witryna wskoczy na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Zaufaj specjalistom i zleć przeprowadzenie audytu Green Parrot. Dzięki naszej analizie i rekomendacjom już dziesiątki klientów poprawiło swoje pozycje w wyszukiwarkach, a wskaźnik konwersji poszybował w górę.
Szukasz specjalistów, którzy wykonają dla Ciebie kompletny i rzetelny audyt SXO?
Napisz do nas i dowiedz się, co warto poprawić na Twojej stronie WWW: