Strategia marketingowa i digital
transformation - dlaczego z nami?
Chyba najistotniejszym wyróżnikiem Green Parrot i kultury pracy którą wyznajemy jest koncentracja na innowacji oraz praca na rzecz drugiego człowieka. Brzmi dziwnie? Przyjrzyjmy się zatem, co mamy na myśli kiedy piszemy innowacja w zakresie strategii marketinowej.
Agencja powstała w czasach kiedy Web 2.0 dopiero wyłaniał się zza horyzontu. Byliśmy pierwszą firmą w Polsce, która tworzyła strategie i egzekucje komunikacji w social media, blogach, forach internetowych. To DNA pierwszeństwa w dostarczaniu innowacji towarzyszy nam do dzisiaj. To właśnie dlatego z Green Parrot zrodziły się takie firmy jak Develtio, która jest w stanie zrealizować każde zapotrzebowanie technologiczne działu marketingu (nota bene korzystają z naszych usług również liczne agencje reklamowe), czy Finderstand - jeden z liderów w rozwiązaniach z zakresu przetwarzania języka naturalnego i sztucznej inteligencji. Jesteśmy twoim zewnętrznym działem innowacji.
W dzisiejszym świecie budowanie strategii marketingowej bez pierwiastka innowacji jest jedynie pustym gestem zarządzania.
A teraz odpowiedzmy na pytanie: co to znaczy
Fundamentem naszego podejścia do pracy z klientami jest to, że pracujemy nie dla firm, a dla ludzi, którzy za tymi firmami stoją. Ma to założenie również i drugą stronę, która zakłada, że pracujemy nie dla firm, a dla konsumentów marki, produktu czy usługi, które te firmy dostarczają. Nasze skupienie na człowieku procentuje zatem podwójnie: osoby dla których pracujemy czują, że mają w nas partnerów, a z kolei ich klienci wiedzą, że są traktowani podmiotowo, a nie jako chodzące portfele. Takie podejście w dłuższym terminie zawsze wygrywa. Zwłaszcza w świecie w którym LTV klienta to podstawa myślenia o zarabianiu pieniędzy.
Zapytaj nas o propozycję dla Twojej marki.
praca z personami klienta I customer journey map
Customer Journey mapping oraz analiza przedwdrożeniowa do rozwiązania marketing automation
Customer Journey Mapping i wsparcie we współpracy z kluczowymi partnerami
Opracowanie strategii digital product wraz z egzekucją - produkcja aplikacji mobilnej i systemu lojalnościowego
Jakimi obszarami strategicznymi zajmujemy się w Green Parrot :
Nasz obszar specjalizacji to świat cyfrowy. Pomagamy naszym klientom odnaleźć się w rzeczywistości, w której właściwe odpowiedzi na te same pytania potrafią zmieniać się co pół roku. Wiele firm mówi, że ma potrzebę przeprowadzenia cyfrowej transformacji swojej działalności. W Green Parrot postrzegamy ten proces nie jako coś co się “przeprowadza”, a raczej jako coś co się stale prowadzi. Panta rhei – lapidarne podsumowanie Heraklita, wyrażające jego koncepcję zmiany – w świecie digitalu to codzienność każdej firmy.
Kiedy rozpoczynamy proces budowania strategii marketingowej z naszymi klientami, często uświadamiamy sobie, że aby osiagnąć cele marketingowe, dana firma potrzebuje wyjścia poza myślenie w kategoriach reklamy, promocji, czy kluczowych komunikatów. Cele marketingowe i biznesowe osiągamy poprzez myślenie kategorią 4P
Budowanie modeli biznesowych opartych o digital
Konceptualizacja digital product, tworzenie Proof of Concept
Tworzenie ścieżek zakupowych konsumenta
Strategia marki i rebranding
Strategia wprowadzenia na rynek nowych marek, produktów i usług
Wprowadzanie na rynek innowacji opracowanych przez startupy i aktywizacja early adopters
Praca na personach konsumenckich
W jaki sposób powstanie twoja strategia?
Zadania takie jak opracowywanie strategii marketingowej, czy strategii produktu cyfrowego nigdy nie powstają w oderwaniu od ludzi pracujących na co dzień z daną marką.
Nie startujemy w przetargach, w których na podstawie kilkustronicowego briefu mamy opracować “strategię”, właśnie dlatego, że nie lubimy pracować w cudzysłowie.
Budowanie strategii to proces, interakcja pomiędzy naszymi konsultantami, ludźmi kreacji i developerami, a załogą danej firmy. Angażujemy w te procesy osoby z różnych poziomów i działów klienta, tak aby zbudować pełny obraz sytuacji i odpowiadać na realne potrzeby i problemy marki, konsumentów i organizacji, a nie na arbitralnie opracowany brief.
Praca strategiczna z Green Parrot, to spotkania, praca warsztatowa, zbieranie i analiza danych. Choć ściśle pracujemy
z klientem, to na siebie bierzemy odpowiedzialność za całość procesu i decyzje które w jego trakcie zapadają. To Klient ma ostateczne słowo, ale to MY musimy dostarczyć pełnego wachlarza zdiagnozowanych problemów i potencjalnych rozwiązań, które możemy dla nich zastosować.
W procesie budowania strategii posługujemy się zarówno własnymi, autorskimi metodami jak i sprawdzonymi na setkach firm procesami konsultingowymi, które przynoszą optymalne rezultaty.
Dobry proces decyzyjny przeprowadzony w trakie pracy nad strategią firmy pozwoli wyłonic kluczowe elementy łańcucha dostarczania wartości, w które warto inwestować, digitalizować je, bdać o ich najwyższy poziom egzekucji.
Maksymalizacja efektywności działań marketingowych, dzięki spójnemy podejściu, które obejmuje wszystkie procesy komunikacji, obsługi klienta, dystrybucji, straegii cenowej oraz designu samego produktu czy usługi
Polepszenie customer experience twoich produktów i usług, dzieki spójnej wizji procesu dostarczania wartości w firmie
Przyśpieszenie zwrotów z inwestycji z procesów digitalizacji dzięki dopasowaniu ich do ogólnej strategii firmy, jej procesów zarządczych i działań marketingowych
Nie da się powiedzieć jakie cele marketingowe osiąga się przez dobrze opracowaną strategię marketingową, tak jak nie można sensownie odpowiedzieć na pytanie, jakie cele osiągasz dzięki temu że oddychasz, albo dzięki temu, że pracuje twoje serce.
Każda firma posiada swoją straegię. Wiele z nich po prostu sobie tego nie uświadamia - realizuje jakiś plan, który kiedyś, komuś wpadł do głowy i stał się pewną normą operacyjną w danej firmie.
Dobrze przeprowadzony proces strategiczny pozwala na świadome i intencjonalne kształtowanie wizji firmy i staje się zestawem fundamentalnych zasad opisujących jak dana organizacja działa i do czego dąży w zastanych warunkach rynkowych.
Otoczenie konkurencyjne jest w trakcie warsztatów strategicznych dla wielu firm dosyć trudnym tematem. Tymczasem jest to zagadnienie kluczowe, bo ma ono znaczący wpływ na decyzje dotyczące pozycjonowania marki bądź produtku, czy też okreslania unique selling proposition.
Nasze podejście do konkurencji klienta w trakcie warsztatów jest bardo otwarte. Zachęcamy do spojrzenia na ten problem z punktu widzenia, które określiłbym: zobaczmy czego już nie musimy robić dla naszych klientów, bo ktoś inny na rynku robi to w doskonały sposób. Dzięki takiemu podejściu pracujemy z klientem na pozytywnych informacjach, co ułatwia wygenerowanie rozwiazań, pomysłów produktówych, czy działań marketingowych, które na prawdę pomogą mu wywalyc swoje istotne miejsce w umyśle konsumenta i udział w rynku.