Usługi
Rozwiązania
Green Letter – najlepszy newsletter o marketingu i technologii
Najważniejsze analizy, trendy i predykcje dotyczące marketingu i reklamy
Narzędzia i wiedza zebrane w eBooki, do pobrania za darmo
To, co dzisiaj napiszę, jest (pozornie!) dość mało biznesowe, ale nieodwracalnie natchnął mnie do tego news o „nowym wydaniu” Orwella, który chyba powinien być uznany najważniejszym pisarzem XX wieku. A przynajmniej najbardziej profetycznym pisarzem. Popatrzmy bowiem, jaki świat dla siebie montujemy: Sztuczne inteligencje, których ludzie się radzą, którym się spowiadają, zwierzają i którymi się terapeutyzują,...
Reklama to ostateczny model biznesowy. Każda innowacyjna firma prędzej czy później przejdzie do reklamy jako docelowego modelu zarabiania pieniędzy. Dzieje się tak oczywiście również z OpenAI, a za chwilę ze wszystkimi innymi LLMami. Ludzie „wolą” być manipulowani, niż płacić za produkty i usługi pełną wartość monetarną. Do tego kierunek, w jakim przenosimy swoje życie, jest...
OpenAI postanowiło ocieplić wizerunek firmy za pomocą bardzo „ludzkich” i odwołujących się do emocji obrazków w najnowszej kampanii video zrealizowanej z butikową agencją. Pytanie tylko, jak dużo odpowiedzialności za reklamę spoczywało na ludziach, bo ChatGPT jest przedstawiany jako ko-kreator tych scenariuszy. Timing tej kampanii, jest dość specyficzny, bo właśnie miała miejsce premiera Sora 2 by...
Jak wielkie ego trzeba mieć, aby zaproponować ludziom, że odzyskają wzajemne poczucie obecności, które odebrały im telefony, umieszczając tenże telefon na… swoich twarzach? To jest właśnie propozycja Zuckerberga w kontekście nowych okularów AR od Meta. Osobiście raczej bym nie chciał nawet przebywać z osobą, która ma na sobie tego typu technologię. Już same AirPodsy, których...
Punkty styku konsumenta z brandem, które kończą się zakupem produktu, ewoluują powoli. Trudno jest zmienić zachowanie kupujących, zwłaszcza tę finalną decyzję, która przekłada się na przychód firmy. Dlatego właśnie w Green Parrot tak pilnie przyglądamy się zjawiskom takim jak live shopping czy Generative Engine Optimization (GEO, czyli nowe SEO). Pewne zmiany są powolne, ale nieuniknione....
Kiedy zobaczyłem dzisiejszego okładkowego newsa w AdWeek, pomyślałem sobie: motyla noga, oni naprawdę chcą dobić Nike jako markę! Nike jako brand ma dla mnie szczególne znaczenie, bo został mi zainstalowany za pomocą Michaela Jordana, jeszcze w tych przaśno-szarych, obrzydliwie blokowiskowych latach dziewięćdziesiątych. Oczywiście nie było mnie wtedy stać na buty Nike, ale ich reklamy, logo,...
Wakacje to dla człowieka dorosłego, jak pokazuje większość badań, dość stresujące wydarzenie. Turystyka i „odpoczynek” stały się ogromnym przemysłem, który w procesie poszukiwania marży wspiął się na wyżyny manipulacji. Szczególnie linie lotnicze, wypożyczalnie aut i porównywarki ofert hotelowych celują w tak zwane dark patterns, czyli techniki projektowania doświadczenia klienta (UX), które mają wymusić na odbiorcy...
Deklaracje i tweety Elona są trochę jak legendy. Choć zazwyczaj wyolbrzymione, bombastyczne i nastawione na wysoką wartość memiczną, to jednak zawierają zazwyczaj istotne idee czy prawdy. Tak właśnie jest również z ostatnim pomysłem – Macrohard, czyli Microsoft-killer. O detalach przeczytasz niżej, we wstępniaku natomiast chciałem przekonać Cię, że jest nam do wizji Muska bliżej, niż...
Dla niektórych AI to wciąż tylko hasło, które być może słyszeli gdzieś w telewizji śniadaniowej albo w radiu, jadąc do pracy. Ich wiedza ogranicza się do tego, że to jakiś chatbot, który coś tam wie, ale w sumie to się cały czas myli. Nic godnego zainteresowania. Z drugiej jednak strony mamy już całe rzesze heavy...
Influencer marketing przez lata opierał się na wierze. Wierze w zasięgi, lajki, „buzz” i inne niemierzalne cuda, które miały zmieniać obserwatorów w klientów. Problem w tym, że wiara bez dowodów działa do momentu, aż ktoś zapyta: „a ile się właściwie sprzedało?”. Live shopping wywraca ten stolik. Trochę jak telezakupy sprzed lat, tylko zamiast hasła „dzwońcie...
Head of HI
Managing Partner | Green Parrot
Performance Manager
Social Media Lead
Junior Marketing Specialist
Sales Team Leader at Develtio
Social Media Manager
Head of Creative
Strategist
Account Executive
Paid Social Media Manager
Digital Marketing Coordinator
Senior Project Manager
Project Manager
SEO Specialist
Head of Marketing & Social Media
CTO w Develtio
HR Generalist w Develtio & Green Parrot
Business Development Director
Performance Specialist
Content Marketer w SMSAPI
Chief Executive Officer w Finderstand
Head of Performance
Head of Client Service
Social Media Specialist
Senior Graphic Designer
Graphic Designer
Senior Art Director
Chief Delivery Officer
Head of SEO w Green Parrot
SEO Copywriter
UX Designer & Webflow Developer
Senior Social Media Manager
Head of GPmed Department
SEO Manager